گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
اکانت ایکس باکس لایو گلد چیست؟

اکانت ایکس باکس لایو گلد چیست؟

در این مقاله یاد میگیریم که اکانت ایکس باکس برای چه مواردی استفاده می شود...


زمان تقریبی مطالعه : ۲ دقیقه

به هرحال شرکت های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی و بازی های ویدئویی که یکی از شاخه های آن است به دنبال روش هایی برای کسب درآمد و ارتقاء سطح و موقعیت مالی خود هستند، سرویس ایکس باکس لایو گلد نیز ویژگی منحصر به فردی است که توسط شرکت مایکروسافت برای کنسول های بازی عرضه شده است. با استفاده از آن شما می توانید به راحتی از جذاب ترین بازی ها، فیلم های باکیفیت بالا و همین طور نمایش های تلویزیونی و رخدادهای خاص موسیقی و زنده استفاده کنید. البته که بخش بازی برای ما مهم ترین و برای بسیاری جذاب ترین قابلیت است. 

در این حالت شما چند مزیت اصلی و مفاد کلیدی دریافت خواهید کرد که در ادامه بیشتر به آن ها اشاره می کنیم. در صورتی که قصد دریافت اکانت ایکس باکس لایو گلد را دارید باید بدانید که در حال حاضر و به عنوان یک شهروند ایرانی نمی توانید این کار را به صورت مستقیم انجام دهید.

برای این کار شما باید اکانت ایکس باکس لایو گلد را به صورت غیرمستقیم از سرویس دهنده ها و واسطه های ایرانی تهیه کنید. اما چگونه این کار انجام می شود؟ در ادامه بیشتر با این موضوع آشنا خواهیم شد. پیش از آن اجازه دهید اشاره ای داشته باشیم به متداول ترین مزیت هایی که در مورد خرید این اکانت از آن ها یاد می شود.

 
مزایای استفاده از اشتراک ایکس باکس لایو گلد

 

مزیت های زیادی در باب خرید اشتراک و اکانت ایکس باکس لایو گلد وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. این مزیت ها سبب می شود که اگر در مورد خرید این اکانت دودل هستید، نسبت به آن مطمئن شوید. البته که این مزیت ها به جزئیات کوچک تری نظیر امکان استفاده از قابلیت نمایش اشتراکی فیلم ها و سریال ها نیز تقسیم می شوند.

 

امکان خرید بازی ها با تخفیف

 

شما می توانید با استفاده از این اکانت به راحتی از تخفیف خرید بازی ها در استور ایکس باکس استفاده کنید. در نظر داشته باشید که در حال حاضر این تخفیف ها از طیف 5 تا 75 درصد محاسبه می شود. برای کسانی که علاقه مند به تجربه بی دردسر و در اولین فرصت بازی ها هستند، این قابلیت فوق العاده خواهد بود. البته باید سرعت پایین دانلود را نیز در نظر داشت؛ اما به هرحال موضوع رایگان بودن این بازی های گران قیمت و یا امکان دانلود با تخفیف یک امتیاز ویژه است.

 

امکان چت و گفتگو در بازی

 

البته این قابلیت در بسیاری از بازی ها به صورت پیش فرض فعال است، اما در صورتی که مایل هستید در تمام بازی های کنسول ایکس باکس از سیستم گفتگوی آنلاین و چت در بازی های دو یا چند نفره استفاده کنید، ناگزیر هستید که اکانت ایکس باکس لایو گلد را تهیه نمایید.

 

دسترسی به بازی های آفلاین

 

یک مزیت کلیدی دیگر که توسط غول بازی سازی دنیا یعنی مایکروسافت در نظر گرفته شده است امکان دسترسی به بازی آفلاین خواهد بود. در واقع بازی هایی هستند که به صورت رایگان هرچند وقت یک بار در دسترس کاربران این کنسول قرار می گیرند که برای تجربه آفلاین آنها ضروری است که حتماً از اشتراک ایکس باکس لایو گلد استفاده کنید.

دسترسی به فیلم و سریال

 

مزیت کلیدی دیگری که در ایکس باکس وجود دارد دسترسی به تعداد زیادی فیلم و سریال خواهد بود. این فیلم ها به صورت معمول روی اکانت ایکس باکس لایو گلد فعال نیستند و برای این که بتوانید از آن ها استفاده کنید، شما نیاز به خرید این اکانت خواهید داشت. البته اعضای خانواده شما نیز می توانند از این قابلیت بی نظیر استفاده کرده و فیلم ها را به راحتی استریم کنند. 

 

دسترسی چند نفره به اشتراک

 

با استفاده از اکانت ایکس باکس لایو گلد دیگر اعضای خانواده شما هم می توانند در نقاط مختلف جهان و یا در یک خانه، به بازی های اشتراکی که می توانند با شما تجربه کنند دسترسی داشته باشند. شما می توانید این اکانت را بسته به نیاز خود حتی برای 48 ساعت نیز خریداری کنید. بخصوص برای کودکان و نوجوانان این یک مزیت کلیدی و فوق العاده محسوب می شود. چنین قابلیتی در کنسول های پلی استیشن وجود ندارد.

 

روش استفاده از اکانت ایکس باکس لایو گلد

 

برای این که بتوانید از اکانت ایکس باکس لایو گلد استفاده کنید، لازم است که نخست یک حساب کاربری در این سرویس ایجاد کنید که به صورت رایگان انجام می شود. دقت کنید که حتماً از اینترنت پایدار بهره گرفته و در نظر داشته باشید باید ریجن شما روی ایالات متحده آمریکا تنظیم شود. همین طور اگر قبلاً اکانت خود را ایجاد کرده اید می توانید وارد کنسول شده، در تنظیمات پروفایل روی نام کاربری خود تپ کنید و سپس ریجن را تغییر دهید. این کار از طریق وب سایت مایکروسافت نیز قابل انجام است. صرفاً وارد حساب خو شوید و بعد روی گزینه My Microsoft Account کلیک کنید.

 

در مرحله بعد در منوی Payment & billing باید زیر منوی Address Book انتخاب نمایید و روی گزینه Add New Adress کلیک کنید در این بخش شما می توانید آدرس جدید خود را درج کنید. برای این کار می توانید از سایت هایی که آدرس جعلی کشور آمریکا را برای شما ایجاد می کنند کمک بگیرید.

 

پس از آن لازم است که اطلاعات خود را به درستی ذخیره کنید. امیدواریم که در آینده روشی مانند اپل برای احراز هویت اکانت ها در نظر گرفته نشود.

 

نحوه خرید اکانت ایکس باکس لایو گلد

 

در صورتی که قصد خرید اکانت برای ایکس باکس لایو گلد را دارید، می توانید این اکانت را بسته به نیاز خود برای مدت زمان های متفاوت خریداری کنید. پس از آن لازم است که اکانت را ریدیم کنید. این کار هم از طریق کنسول و هم از طریق وب سایت ایکس باکس قابل انجام است. در نظر داشته باشید که ریدیم کردن اکانت ایکس باکس لایو گلد خیلی پیچیده نیست و نیازی به نرم افزار خاصی هم ندارید. به راحتی بدون تغییر آی پی امکان پذیر است.

 

آیا نیاز به خرید اکانت ایکس باکس لایو داریم؟

 

شاید این سوال برای شما مطرح شود که آیا لازم است حتماً اکانت ایکس باکس لایو گلد را خریداری کنید؟ در این مورد باید خاطرنشان شویم که در این گونه سرویس ها بیشتر ویژگی های خاص و همین طور امکاناتی که درون پلتفرم قرار گرفته است، محدود به همین اکانت ها خواهد بود. برای این که بتوانید از تخفیفات ویژه بهره مند شوید و بازی های رایگان ماهیانه را دانلود کنید، شما نیاز به فعال سازی اکانت دارید.

از طرفی با ارتقاء آن به نسخه آلتیمیت شما می توانید حتی امکانات بیشتری را نیز در اختیار بگیرید که شامل هزینه ای جداگانه برای شما خواهد بود. در مقابل امروزه وب سایت های زیادی اقدام به فروش اکانت ایکس باکس گلد می کنند که البته اصلی ترین تفاوت میان آنها حاشیه سودی است که در نظر می گیرند.

در صورتی که قصد تهیه گیفت کارت و اشتراک ایکس باکس لایو گلد را دارید، حتماً این کار را از طریق سرویس و وب سایتی انجام دهید که نرخ گذاری را رعایت موازین ما به تفاوت با رقبا انجام دهد و شما هزینه ای اضافه بابت خرید اشتراک و یا هر ویژگی دیگری پرداخت نکنید.

 

خرید اکانت ایکس باکس به صورت مستقیم

 

ممکن است برای برخی این پرسش مطرح شود که آیا می توانند اکانت ایکس باکس را به صورت مستقیم تهیه کنند؟ در این مورد باید خاطرنشان شویم که شما به عنوان یک کاربر ایرانی حتی امکان ریدیم کردن این اکانت ها را نیز نخواهید داشت، از طرفی خرید از طریق کارت های اعتباری عضو شبکه های بانکی بین المللی انجام می شود؛ یعنی شما نیاز به ویزا کارت، مسترکارت، پی پال و... خواهید داشت. در نتیجه نمی توانید این کار را به صورت مستقیم و از داخل ایران انجام دهید. از طرفی برای فعال سازی این سرویس ها باید میلیون ها تومان هزینه کنید که قطعاً برای شما صرفه اقتصادی ندارد.

در مقابل سایت هایی به شما امکان خرید کد اشتراک را به صورت آماده می دهند. یعنی کاری که شما باید انجام دهید پرداخت هزینه و در نهایت دریافت کد و ثبت آن روی سرورهای ایکس باکس مایکروسافت است. 

 یکی از اصلی ترین مشکلات کاربران تازه وارد به دنیای کنسول های بازی و بخصوص ایکس باکس مایکروسافت، عدم آشنایی با امکانات و قابلیت ها و یا حتی نحوه ریدیم کردن اکانت است. قصد داریم در این مورد مهم ترین پرسش های مربوط به اکانت ایکس باکس لایو را مطرح کرده و به آنها پاسخ دهیم.

خرید گیفت کارت

 

سوالات متداول

 

 

چه بازی هایی در لیست رایگان ایکس باکس لایو گلد قرارمی گیرند؟

هیچ فرمول ثابت و استراتژی برای معرفی این بازی ها وجود ندارد. اما شما می توانید با مراجعه به وب سایت ایکس باکس، بخش لایو بازی های رایگان را به صورت ماهیانه ببینید. البته این لیست ممکن است بسته به ریجن اکانت شما متفاوت باشد.

میزان تخفیف خرید بازی های ایکس باکس لایو چقدراست؟

در صورتی که قصد خرید این بازی ها را داشته باشید می توانید از گیفت کارت ایکس باکس استفاده کنید، البته پیش از آن ضروری است که شما حتماً اکانت ایکس باکس لایو گلد را فعال نمایید و سپس از تخفیفات خرید بازی های ایکس باکس تا 75 درصد استفاده کنید.

آیا امکان استفاده از اکانت رایگان وجود دارد؟

در حال حاضر ایکس باکس برای کاربران تازه واردی که اولین بار است عضو این سرویس می شوند، مدت زمان استفاده دوهفته ای را در نظر گرفته است تا کاملاً با این سرویس آشنا شوند. پس از آن می توان اکانت ایکس باکس لایو گلد را از 48 ساعت تا 12 ماه تهیه کرد که قیمت آن متفاوت خواهد بود.

قیمت اشتراک های ایکس باکس چگونه محاسبه می شود؟

در صورتی که قصد خرید اشتراک یا همان اکانت ایکس باکس لایو گلد را دارید باید بدانید که این اشتراک ها در مدت های 2، 14 روز، 1 تا 12 ماه عرضه می شوند، شرکت مایکروسافت آن ها را گران نمی کند، اما قیمت ارز دستخوش تغییر می شود و این موضوع سبب خواهد شد که نرخ خرید آن برای ایرانی ها افزایش یابد.

کدام ریجن اشتراک ایکس باکس بهتر است؟

تفاوت خاصی میان ریجن های مختلف وجود ندارد، البته که بیشتر اکانت هایی که در حال حاضر در وب سایت های ایرانی به فروش می رسند گلوبال هستند و می توانید به راحتی از آن ها روی هر نوع اکانت با هر ریجنی استفاده کنید. محدودیت خاصی در این زمینه اعمال نشده است.

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !