گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
گیفت کارت ویزا کارت چیست؟

گیفت کارت ویزا کارت چیست؟

در این بخش از مقالات به بررسی گیفت کارت ویزا کارت خواهیم پرداخت...


زمان تقریبی مطالعه : ۷ دقیقه

گیفت کارت ویزا کارت در حال حاضر یکی از سرویس های محبوب برای انجام پرداخت تا سقف معین در سیستم های بانکی بین المللی و ارزی می باشد. یکی از محبوب ترین و بزرگترین شرکت ها در حوزه پرداخت های بانکی و اعتباری، ویزا می باشد.

با خرید گیفت کارت ویزا کارت درست مانند تمامی کارت های هدیه دیگر، شما می توانید از سرویس های پرداخت درون شبکه ای در سایت ها، نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلف استفاده کنید. البته که برای ایرانیان همیشه یک معضل بزرگ در خریدهای بین المللی وجود دارد. در صورتی که شما وارد سایت هایی مانند آمازون، IMDb، گوگل پلی، اپ استور اپل و... شوید به طبع نمی توانید با هویت ایرانی حتی از سرویس هایی مانند مسترکارت، ویزا کارت، پی پال و پرداخت مستقیم استفاده کنید.

در نتیجه ناگزیر هستید که گیفت کارت تهیه نموده و یا از سایت ها و مجموعه های واسط بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند. در صورتی که مایل هستید همه چیز تحت کنترل شما باشد. می توانید به سراغ گیفت کارت ویزا کارت بروید.

 

مزایای استفاده از گیفت کارت ویزا کارت

در حال حاضر ویزا کارت یکی از بهترین سرویس دهنده های بانکی و پرداخت های درون شبکه ای بین المللی بر پایه ارزهای مختلف است. در واقع شما می توانید از حالت پرداخت با کارت اعتباری، کردیت کارت، پیش پرداخت و حتی گیفت کارت روی انواع وب سایت ها، پلتفرم ها و حتی USSD از طریق این سرویس استفاده نمایید. در ادامه قصد داریم در مورد مهم ترین مزیت های گیفت کارت ویزاکارت نکات مهمی را به شما عزیزان شرح دهیم.

 

  • عدم نیاز به احراز هویت و ثبت نام

    در صورتی که قصد خرید بی دردسر با هزینه نسبتاً پایین را دارید، در حال حاضر گیفت کارت ویزا کارت یکی از کلیدی ترین و بهترین روش های ممکن خواهد بود. با خرید این گیفت کارت شما نیازی به افتتاح حساب ندارید. این برای کاربران ایرانی یک مزیت فوق العاده به حساب می آید. ضمن این که حتماً باید در هنگام انجام پروسه پرداخت، از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید. معمولاً تمامی سرویس های پرداختی که از این پلتفرم و سیستم بانکداری استفاده می کنند. نسبت به آی پی های ایران حساس بوده و حتی ممکن است گیفت کارت شما بدون این که توسط شما مورد استفاده قرار بگیرد از دسترس تان خارج شود.
     
  • امکان خرید گیفت کارت های دیگر

    با استفاده از گیفت کارت ویزاکارت شما امکان خرید گیفت کارت های بازی، اپل استور، اسپاتیفای، استیم، پلی استیشن و... را خواهید داشت. ضمن این که به راحتی می توانید با استفاده از گیفت کارت های 10 تا 500 دلاری عملیات ریدیم در بسیاری از سرویس های پرداخت درون برنامه ای را انجام دهید. مزیت فوق العاده و مهمی که در مورد گیفت کارت ویزا باید به آن اشاره کنیم دسترسی به تعداد زیادی از وب سایت ها است.
     
  • امکان خرید انواع محتواهای دیجیتال و فیزیکی

    اگر قصد خرید یک کالای فیزیکی یا مجازی خاص از کشوری دیگر به عنوان هدیه و یا هر مقصدی را خواهید داشت. در حال حاضر ویزاکارت با استفاده از گیفت کارت این قابلیت را به شما می دهد. همان طور که اشاره شد. برای کاربران ایرانی این یک مزیت فوق العاده مهم و کلیدی به حساب می آید.
     
  • کارمزد بسیار کم!

    مسئله بعدی که در مورد پرداخت های بانکی از طریق پی پال، دیگر روش ها و همین طور سرویس های واسطه ای وجود دارد این خواهد بود که شما در قبال آن باید هزینه ای جداگانه به عنوان کارمزد صرف کنید. بخصوص اگر قصد خریدهایی با ارزش بیش از 100 دلار را داشته باشید. بسیاری از سرویس های پرداخت معمولاً به صرفه نخواهند بود. در مقابل گیفت کارت ویزاکارت یکی از قابلیت های فوق العاده شرکت ویزا برای انجام پرداخت خواهد بود که پیشنهاد می کنیم حتماً از آن یا نمونه مشابه، یعنی گیفت کارت مسترکارت استفاده کنید.

 

نکات مهم در هنگام استفاده از گیفت کارت ویزا

 

اگر که قصد استفاده از گیفت کارت های ویزاکارت را دارید حتماً به نکاتی که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد توجه ویژه ای داشته باشید.

 

  • در نظر داشته باشید که گیفت کارت ها اعتبار پرداختی یکبار مصرف دارند. یعنی پس از این که موجودی آن ها صفر شد، مجدداً قابل شارژ نیستند.
     
  • اعتبار گیفت کارت های ویزاکارت نیز مانند مستر کارت 5 سال است. معمولاً مشکلی در مورداستفاده از این گیفت کارت ها پس از خرید از وب سایت های واسط از نظر زمانی ایجاد نمی شود. این گیفت کارت ها در لحظه توسط گیفت استاپ و بسیاری از سرویس های دیگر تهیه می شوند.
     
  • در صورتی که قصد استفاده از این گیفت کارت ها را دارید. در پنل کاربری به هیچ عنوان روی گزینه Replace Card کلیک نکنید. این موضوع سبب می شود که حساب شما باطل شده و یا این که برای صدور اعتبار آن نیاز به احراز هویت داشته باشید.
     
  • معمولاً برای انجام پرداخت ها از طریق گیفت کارت ها و به طور کلی انواع سرویس های مسترکارت و ویزاکارت، هزینه ای به عنوان کارمزد دریافت می شود که بسیار ناچیز است.

 

چه سایت هایی از مسترکارت و ویزاکارت پشتیبانی نمی کنند؟

 

بسیاری از سرویس های پرداختی در حال حاضر با توجه به ماهیت غیر مجازی که دارند، به شما خدمات پرداخت با مسترکارت یا ویزاکارت را ارائه نمی دهند. از جمله این وب سایت ها می توان به پورتال های ویکی لیکس، سایت های بخت آزمایی و قمار اشاره کرد. البته سایت هایی که در کشورهای تحریم آمریکا قرار دارند نیز به طبع از این حالت پرداخت پشتیبانی نمی کنند. در غیر این صورت اگر قصد خرید از یک سایت یا فروشگاه خاص را دارید. حتماً باید به ریجن گیفت کارت خود دقت ویژه ای داشته باشید. مثلاً اگر سایت موردنظر آمریکایی است، حتماً از گیفت کارت ویزاکارت امریکا استفاده کنید.

دقت داشته باشید که بسیاری از سایت هایی که از این سیستم های پرداخت استفاده می کنند نیز لوگوی آن را در بخش فوتر یا انتهایی سایت خود قرار می دهند که در این صورت می توانید مطمئن شوید که آن ها از مسترکارت و ویزاکارت نیز پشتیبانی می کنند. 

 

تفاوت کارت های کردیت و گیفت چیست؟

 

اگر به بخش خرید سایت های گیفت کارت و کردیت کارت سر بزنید، متوجه می شوید که این دو مورد با هم تفاوت های مهم زیادی دارند. از جمله این تفاوت ها می توان به مسئله احراز هویت و نحوه پرداخت اشاره کرد. مثلاً در حالت گیفت کارت ویزاکارت شما نیازی به احراز هویت نخواهید داشت. بلکه صرفه یک کد در اختیار شما قرار می گیرد. با استفاده از این کد و بر پایه ریدیم، شما می توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید. یعنی نیازی به کارت بانکی، رمز دوم، احراز هویت و... ندارید.

در مقابل دبیت کارت ها و کردیت کارت ها با توجه به اتصال به سیستم بانکداری ویزا کار می کنند. برای این که بتوانید از آن ها استفاده کنید ضروری است که کارت خود را به حساب بانکی متصل کنید. دقت داشته باشید که موجودی کارت شما نیز بر حسب نوع سپرده تان مشخص می شود. 

تفاوتی که میان کردیت کارت و دبیت کارت وجود دارد این است که در حالت کردیت حتی می توانید حساب خود را به اندازه ای که بانک بنا به شرایط شما در نظر می گیرد و طبق سیاست های آن است منفی کند. این منفی شدن در حالت دبیت وجود ندارد. یعنی پس از این که اعتبار حساب شما درست مانند کارت های بانکی ایرانی صفر شد، دیگر نمی توانید هیچ خریدی انجام دهید. در صورتی که مقوله گیفت کارت ها کاملاً متفاوت است.

 اگر قصد استفاده از سرویس های پرداخت ویزاکارت را دارید ممکن است هر کدام از سوالات زیر برای شما تبدیل به یک مسئله شود. البته که گیفت کارت ها اساساً سرویس های یکبار مصرفی هستند که اساس کار ساده ای دارند و صرفاً باید کد ریدیم آن ها را در هنگام خرید وارد کنید. اما به هرحال ما در ادامه تعدادی از مهم ترین سوالات در مورد این گیفت کارت ها را پاسخ می دهیم.

خرید گیفت کارت

سوالات متداول

 

 

منظور از کردیت کارت چیست؟

این کارت ها متصل به حساب بانکی هستند و موجودی آن ها نیز بر اساس نوع سپرده شما مشخص می شود. البته این سپرده تا حدی نیز بنا به اعتبار شما در بانک مبدا منفی خواهد شد. در نظر داشته باشید که برخلاف گیفت کارت ها، می توانید بدون محدودیت و با تمدید کارت به صورت دوره های چندساله، از این کارت ها برای انواع پرداخت ها استفاده کنید.

دبیت کارت چیست؟

این کارت ها متصل به حساب بانکی شما هستند و تقریباً در بیشتر موارد کاملاً شبیه به کردیت کارت بوده و در صورتی که شما امکان خرید با حساب منفی را نخواهید داشت و به محض این که اعتبار شما و موجودی تان در این کارت ها صفر می شود، می توانید به راحتی آن را مجدداً شارژ و سپرده پرداخت کنید.

آیا می توان با کارت های ویزا پرداخت های بیش از 500 دلار انجام داد؟

در حال حاضر با توجه به ماهیت این کارت ها، یک سری محدودیت های پرداختی برای آن ها در نظر گرفته شده است. معمولاً هم فروشندگان واسط این کارت را با ارزش 500 دلار و کم تر در اختیار شما قرار می دهند و برای پرداخت های بیشتر باید حساب شما تأیید و همین طور دارای کارت متصل به شبکه ویزا باشید.

آیا می توان از گیفت کارت ویزاکارت روی تمامی سایت ها استفاده کرد؟

به طور معمول ویزاکارت یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین سرویس های پرداختی است که به راحتی می توان از آن روی تمامی سایت ها و پورتال های پرداختی ایالات متحده آمریکا استفاده نمود. در غیر این صورت باید حتماً وب سایت و یا درگاه پرداخت قراردادهای لازم با برند ویزا را منعقد کرده باشد.

تفاوت ویزاکارت و مسترکارت چیست؟

در حال حاضر مسترکارت و ویزاکارت قابلیت های یکسانی دارند. اما یک امکان فوق العاده توسط مستر کارت برای دارندگان کارت های کردیت این شرکت در نظر گرفته شده و آن هم پرداخت مشابه تفاوت خواهد بود. فرض کنید فیلمی را خریداری می کنید و پس از گذشت کمتر از 60 روز، قیمت آن کم تر می شود. در این صورت مسترکارت به شما ما به تفاوت پرداخت می کند.

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !