گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
بررسی کامل بازی Dying Light 2 Stay Human

بررسی کامل بازی Dying Light 2 Stay Human

بازی Dying Light 2 Stay Human تجربه جذاب و هیجان انگیز از حضور در یک دنیای به هم ریخته است. فرمولی که سالهاست شرکت های بازی سازی از آن استفاده می کنند و مشخص است که هیچ ایده دیگری برای اجرا ندارند


زمان تقریبی مطالعه : ۴ دقیقه

بازی Dying Light 2 Stay Human تجربه جذاب و هیجان انگیز از حضور در یک دنیای به هم ریخته است. فرمولی که سالهاست شرکت های بازی سازی از آن استفاده می کنند و مشخص است که هیچ ایده دیگری برای اجرا ندارند. قالب کلی و داستان بازی حدود بیست الی سی ساعت، شما را درگیر اتفاقاتی می کند که در فیلم های تخیلی مدام در مورد آن دیده ایم.

آنها سعی می کنند که فیزیک، حرکات پارکور و مبارزات تن به تن خیابانی را به هم پیوند زده و در نهایت آن را تبدیل به یک بازی اکشن و نقش آفرینی کنند. بازی Dying Light توسط تک لند ساخته شده است و دارای حالت یک و چند نفره بوده و ساختار اصلی و ژانر کلی بازی اکشن و نقش آفرینی است.

 

می توانید آن را روی کنسول های ایکس باکس، پلی استیشن و همین طور پی سی و سوییچ تجربه کنید. پس تقریبا کراس پلتفرم است. (برای خرید گیفت کارت پلی استیشن، ایکس باکس و... حتما به بخش فروشگاه گیفت استاپ مراجعه نمائید و نسبت به خرید گیفت کارت اقدام کنید.) اگر فکر می کنید که می تواند نقش آشنایی را از سایبرپانک برای شما تداعی کند، باید بگوییم که احتمالا دچار سوء تفاهم شده اید. آنها سعی کرده اند همه چیز را گرد هم آورند تا در نهایت یک داستان درست و حسابی شکل بدهند، اما واقعا خودشان هم نمی دانند که در این مسیر موفق بوده اند یا خیر!

 

داستان بازی Dying Light 2 Stay Human

 

داستان بازی Dying Light 2 Stay Human

 

داستان اصلی بازی آنقدر هم جذاب نیست، اما به هر حال می تواند شما را با گرافیک خارق العاده خود سرگرم کند. به عنوان کلیت می توان گفت که شما خود را گم کرده اید. نامتان آیدن است. در صورتی که برای حضور در یک مبارزه خود را آماده کرده اید، مدام مثل ویچر از شما کمک می خواهند. حتی آنها را نمی شناسید، اما در نهایت دوست دارید به آنها کمک کنید. کمی مرد عنکبوتی هم در داستان بازی دیده می شود. از طرفی داستان لایه های جذابی دارد که خیلی دیر به مسیر کلی اضافه می شود. آنها سعی کرده اند طراحی خوبی داشته باشند، اما انگار یادشان رفته که چاشنی اصلی بازی چه زمانی باید اضافه شود.

 

شاید یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در این بازی وجود داشته باشد، مربوط به عدم حضور پارکور های جذابی باشد که در نسخه های قبل شاهد بودیم. یک سری انیمیشن ها پشت هم به شما نمایش داده می شود و در انتها به خودتان می آیید و نمی فهمید چه نقشی در جریان اصلی بازی داشتید. سیستم نبرد بازی هم کمی قوی تر از نسخه های قبلی شده است. چالش ها جذاب هستند؛ اما اگر اهل درگیری های پیچیده هستید، باید بگوییم که شما را ارضا نمی کنند.

 

سیستم پیشنهادی اجرای Dying Light 2 Stay Human

 

سیستم پیشنهادی اجرای Dying Light 2 Stay Human

 

در صورتی که قصد اجرای بازی Dying Light 2 Stay Human را دارید، بهتر است دقیقا با این سخت افزار روی پی سی آن را تجربه کنید در غیر این صورت لگ و افت فریم چیزهایی است که از بازی انتظار می رود و از آن نمره منفی دریافت خواهد شد. 

سیستم عامل ویندوز 7 یا 10 نسخه 64 بیت، پردازنده Intel Core i3-9100 / AMD Ryzen 3 2300X و رم 8 گیگابایت اولیه ترین چیزی است که در کنار گرافیک NVIDIA® GeForce® GTX 1050 Ti / AMD Radeon™ RX 560 (4GB VRAM) باید فراهم آورید. همین طور به حدود 60 گیگابایت حافظه خالی هم احتیاج دارید.

 

سیستم اجرای بهتر و بهینه تر این بازی نیز به طبع قوی تر و در رنج AMD / Intel CPU running at 3.6 GHz or higher: AMD Ryzen 5 3600X  یا  Intel i5-8600K یا  newer خواهد بود. رم 16 گیگابایت و گرافیک NVIDIA®  GeForce RTX™ 2060 6GB یا  AMD RX Vega 56 8GB or newer را نیز به خاطر داشته باشید. 

 

اگر چه در دنیای امروز با یک بازی سنگین مواجه نیستیم، اما به هر حال این سخت افزار نشان می دهد که آنها واقعا روی گرافیک کار کرده اند و دوست دارند همه چیز را با بهترین جزئیات به نمایش بگذارند. مسیر کلی را در بازی Dying Light 2 Stay Human درست پیموده اند، اما پله آخر را دچار اشتباه شده اند.

 

چرا بازی Dying Light 2 Stay Human را تجربه کنم؟

 

چرا بازی Dying Light 2 Stay Human را تجربه کنم؟

 

همیشه برای تجربه بازی های ویدیویی کسانی که آنها را بررسی می کنند، فکت های داستانی را در رتبه اول قرار می دهند. در این مورد ما باید بگوییم که بازی Dying Light 2 Stay Human اگرچه یک اکشن ماجراجویی و به ظاهر سرگرم کننده و خوش حس است، اما حداقل در این بخش نمره منفی می گیرد. شاید دنیای بزرگ آن که به واسطه تجربه گرافیکی ایده آل طراحی شده است، نقش اول در این بازی باشد.

 

دنیایی پر از خطر

 

شما با ورود به داستان بازی Dying Light 2 Stay Human متوجه می شوید که همه چیز ساده تر از آن است که فکرش را می کنید. آنها یک داستان جذاب خلق کرده اند که مشخص نیست کی قرار است کامل شود. می توانید در دنیای بزرگ بازی به مبارزات کوچک و بزرگ بپردازید. حتی حدود 20 ساعت داستان فرعی نیز در بازی در نظر گرفته شده است که می تواند شما را تا ساعت ها سرگرم کند. علاوه بر آن دیگر مجبور نیستید که برای حضور در بخش های اصلی شهر، ساعت ها جلو بروید. این مشکل در نسخه جدید Dying Light 2 Stay Human حل شده است.

 

اگر بازی را روی کنسول ها تجربه می کنید، باید بگوییم که کنترلر حس بهتری به شما می دهد. البته هیچ منع و ایرادی برای استفاده از کیبورد و ماوس نیز وجود ندارد. همین طور گرافیک واقعا یکی از نقاط عطف بازی Dying Light 2 Stay Human به حساب می آید.

 

Dying Light 2 Stay Human

 

سیستم پارکور لذت بخش

با خرید اشتراک پلی استیشن میتونین از این بازی لذت ببرین.

شاید بتوان گفت که پارکورها و داستان هایی که شما در آن مدام در حال حرکت هستید، یکی از نقاط عطف مجموعه این بازی به حساب می آیند. اگرچه که در این قسمت امتیاز کمتری دریافت می کند، اما در هر حال یکی از بهترین و کلیدی ترین قسمت های بازی به حساب آمده و آنها توانسته اند محتوای خوبی را در این بخش بگنجانند.

 

 اگرچه نمی توان آن را با سری بازی های شرکت راک استار هم رده دانست، اساسا هم قرار نیست این اتفاق بیفتد اما به هر حال قالب داستانی بازی از نظر ما خلاقانه بوده و پارکور آن نیز یک امتیاز مثبت برای این بازی جمع می کند. خلق چنین اثری معمولا کار سختی بوده که شرکت توسعه دهنده به خوبی آن را انجام داده است.

 

چرا نه؟

 

همیشه بخش نقد بازی برای ما سخت است اما در مورد بازی Dying Light 2 Stay Human می توانیم با جرات بگوییم که تعداد مشکلات کمی بیشتر از چیزی است که تصورش را می کردیم؛ آنها می توانستند بسیار عالی تر و قدرتمندتر عمل کنند، اما انگار خودشان نخواستند.

این بخش در واقع نقد کلی خواهد بود بر بازی Dying Light 2 Stay Human اما سعی می کنیم که کمی بیشتر وارد جزئیات شویم و به شما توضیح دهیم که چرا این بازی نمی تواند امتیازات خوبی دریافت کند.

 

بازی Dying Light 2 Stay Human

 

محیط های داخلی و گرافیک گاه پر نقص

 

این طور که به نظر می رسد که آنها بازی را طراحی کرده اند تا فقط عنوانی را برای عرضه داشته باشند. محیط های داخلی و گرافیک گاه پر نقص یکی از بزرگترین و کلیدی ترین نقص های موجود است. از طرفی این طور که از شواهد پیداست، گرافیک در بخش های داخلی و In Door بسیار با مشکل مواجه بوده و صرفا شما ممکن است اسکرین شات های جذابی از محیط این بازی ببینید، اما در نهایت امتیاز این بخش از دست می رود.

 

طراحی نسبتا ضعیف داستان

 

در مورد داستان بازی Dying Light 2 Stay Human در ابتدا صحبت کردیم، حالا لازم است یک بار دیگر اشاره کنیم که روایت آن خیلی حرفه ای نیست. وقتی کمی پیش تر می روید، متوجه تهی بودن کلیت آن می شوید. آنها مشکلات هوش مصنوعی را نیز به گنجینه خود اضافه کرده اند و برای ما بسیار ناراحت کننده بود. در نهایت اگر بخواهیم به این بازی امتیاز بدهیم شاید 8 از 10 خوب باشد. 

 

جمع بندی: Dying Light 2 Stay Human خوب یا زشت؟

 

جمع بندی: Dying Light 2 Stay Human خوب یا زشت؟

 

پاسخ این سوال بیشتر وابسته به سلیقه است. بازی Dying Light 2 Stay Human از نظر فنی نمره قابل قبولی می گیرد، اما حضور در دنیای بازی های ویدئویی در سال 2022 خود مستلزم داشتن اراده قوی و حرفی برای گفتن است. در صورتی که تجربه این بازی آن طور که باید و شاید خارق العاده نیست. آنها موسیقی متن و گرافیک بی نظیری را به اجرا درآورده اند. المان های نقش آفرینی به طبع امتیازات مثبت این بازی است، اما در نهایت پرداخت شخصیت های اصلی کمی نقص دارد. 

مبارزات اگرچه جذاب است، اما نسبت به نسل های قبلی نمره کمتری می گیرد. در پایان و به عنوان جمع بندی در مورد بازی Dying Light 2 Stay Human می توان گفت که عالی نیست، اما خوب هم نیست. اصلا مشخص نیست قرار است در دنیا به چه نامی شناخته شود.

 

خرید گیفت کارت

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !