گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
آموزش اجرای بازی های PS4 روی PS5

آموزش اجرای بازی های PS4 روی PS5

آموزش اجرای بازی های PS4 روی PS5 از پرتکرارترین سوالات است. اینکه آیا این امکان وجود دارد یا خیر را می توانید در ادامه این مطلب از مطالب گیفت استاپ مطالعه کنید


زمان تقریبی مطالعه : ۴ دقیقه

آموزش اجرای بازی های PS4 روی PS5 از پرتکرارترین سوالات است. اینکه آیا این امکان وجود دارد یا خیر را می توانید در ادامه این مطلب از مطالب گیفت استاپ مطالعه کنید. در حالت کلی، می توان دلایل مختلفی برای گشتن به دنبال این آموزش پیدا کرد. برای مثال، شما می خواهید نسخه خاصی از بازی را که قبلا تهیه کرده اید، در نسل جدید کنسول های کمپانی سونی اجرا کنید. این بهبود نسل، احتمالا می تواند روی کیفیت اجرای بازی ها هم تاثیر مثبت بگذارد. بنابراین شما بیشتر به دنبال آموزش این ترفندها خواهید بود!

 این نکته لازم به ذکر است که خرید گیفت کارت پلی استیشن می تواند راه حلی بی نظیر برای اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 باشد؛ در ادامه این مطلب به این نتیجه هم خواهیم رسید.

چرا نیاز به اجرای بازی های PS4 روی PS5 داریم؟

چرا نیاز به اجرای بازی های PS4 روی PS5 داریم؟

 

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که شما بخواهید بازی های PS4 را روی پلی استیشن 5 اجرا و بازی کنید. برای مثال، شما ممکن است بخواهید نسخه بازی مورد علاقه خود را دقیقا با همان داستان و همان سری، در نسل جدید پلی استیشن بازی کنید. در این حالت شما به دنبال این نخواهید بود که دوباره بازی را خریداری نمایید. از سمت دیگر، ممکن است دلایل زیر را هم برای اجرای بازی های PS4 روی PS5 داشته باشید:

 

  • شاید نخواهید برای خرید دوباره بازی، هزینه ای پرداخت کنید! این دلیل می تواند دلیل بسیار قانع کننده ای باشد که بخواهید بازی را روی PS5 بدون هزینه اضافی بازی کنید.
  • ممکن است شما مجموعه عظیمی از بازی های PS4 داشته باشید و کنسول جدید را هم خریداری نمایید. حال بخواهید با کیفیتی بالا به بازی کردن بپردازید. در این حالت هم نیاز دارید بازی های پلی استیشن 4 را مستقیم روی پلی استیشن 5 بازی کنید.

آیا کیفیت بازی های PS4 در PS5 بیشتر خواهد شد؟

آیا کیفیت بازی های PS4 در PS5 بیشتر خواهد شد؟

 

به گفته کمپانی SONY این گفته حقیقت دارد. با توجه به پیشرفت های بسیاری که کنسول نسل جدید این کمپانی داشته است، می توان کیفیت بیشتری برای بازی های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 در نظر بگیرید.

 شما با اجرای بازی PS4 روی پلی استیشن 5، می توانید تنظیمات کیفیتی و گرافیکی بازی را بیش از کنسول نسل قدیم کنید. این خود باعث می شود تا بتوانید با سرعت بالاتر و گرافیک بهتر به بازی کردن بپردازید. این افزایش کیفیت به احتمال زیاد بتواند لگ های بازی در کنسول قدیم را هم برطرف کند.

آیا امکان بازی کردن بازی های پلی استیشن 4 روی PS5 وجود دارد؟

آیا امکان بازی کردن بازی های پلی استیشن 4 روی PS5 وجود دارد؟

 

بصورت خلاصه اگر بخواهیم این سوال را پاسخ دهیم، می توان گفت که بله! خوشبختانه کمپانی محبوب سونی این امکان را فراهم کرده است که بتوانید بازی های نسل قدیم کنسول های این شرکت را در کنسول های نسل جدید بازی کنید. اما این وسط یک مورد بسیار مهم است! آن هم این است که بازی انتخابی شما نباید در لیست بازی های محدودی که کمپانی سونی معرفی کرده است، حضور داشته باشد.

کمپانی سونی، قابلیتی تحت عنوان Backward Compatible را برای بازی های پلی استیشن 4 معرفی کرده است. در این قابلیت، شما می توانید بازی را در نسل جدید کنسول های سونی هم اجرا کنید. اما اگر بازی انتخابی شما در بین لیست غیر قابل اجرا باشد، متاسفانه نخواهید توانست این کار را انجام دهید. از مهمترین این بازی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • Hitman Go: Definitive Edition
  • Shadow Complex Remastered
  • Just Deal With It!
  • Afro Samurai 2: Revenge of Kuma Volume One
  • We Sing
  • Joe's Diner
  • Shadwen
  • DWVR
  • Robinson: The Journey
  • TT Isle of Man — Ride on the Edge 2

 

بجز بازی هایی که در لیست بالا وجود دارند، می توان 99 درصد بازی های پلی استیشن 4 را روی پلی استیشن 5 بازی کرد. برای مثال، انواع بازی هایی مثل Assassins Creed را می توانید در PS5 بازی کنید. اما اینجا هم یک مشکل دیگر وجود دارد! آن هم اینکه به گفته سونی، ممکن است بازی هایی مثل Assassins Creed و لیست زیر، در حین اجرا دچار مشکل های مختلف مثل مشکلات گرافیکی شوند. این مشکل می تواند شما را از بازی کردن پشیمان کند؛ پس حتما این لیست را بخاطر بسپارید:

 

  • Assassin’s Creed
  • Batman
  • Call of Duty
  • Lightfield
  • NBA
  • Game of Thrones

 

اما دیگر اکثر بازی ها، بدون مشکل روی PS5 اجرا خواهند شد.

آموزش اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5

آموزش اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5

 

عدم وجود مشکل در کنسول های سونی، می تواند شما را برای بازی هایی با کیفیت بالاتر و لذت بیشتر آماده کند. اما بخاطر داشته باشید که باید راه این کار را هم باید به دقت یاد بگیرید. برای این کار می توانید از دو راه حل پیروی کنید.

در هریک از این راه ها، شما می توانید با دردسری کم و بدون هزینه اضافی، بازی های پلی استیشن 4 را روی پلی استیشن 5 بازی کنید. البته اینجا هم لازم است که بازی انتخابی شما، در لیست دارای Backward Compatible وجود داشته باشد. بطور کلی، دو روش زیر برای اجرای بازی های PS4 روی PS5 قابل انجام است:

 

  1. دیسک بازی را از PS4 به PS5 منتقل کنید.
  2. اگر با گیفت کارت و به صورت دیجیتالی خریداری کرده اید، می توانید از اکانت PSN خود بازی را بصورت مستقیم روی PS5 نصب کنید.

 

در حال اول، ممکن است بعضی اوقات مشکلاتی هم پیش بیاید. در این موارد، شما نمی توانید بازی را بصورت مستقیم با دیسک وارد PS5 کرده و شروع به بازی کردن کنید. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که در نسخه PS5 دیجیتالی، امکان وارد کردن دیسک وجود نخواهد داشت!

در حالت و روش دوم، شما می توانید بطور مستقیم و بدون هیچ زحمتی، در یک لحظه تمام بازی های PSN را وارد PS5 خود هم بکنید. در این حالت، شما می توانید بازی را دانلود کرده و سپس روی پلی استیشن 5 خود نصب کنید.

پس در اینجا هم می بینیم که خرید گیفت کارت پلی استیشن و استفاده از قابلیت های بی نظیر این گیفت کارت، می توانید خیالتان را برای نسل های جدیدتر پلی استیشن هم راحت کنید. همچنین می توانید بازی های خود را برای همیشه سالم نگه دارید تا هیچ مشکلی برای اجرای آنها نداشته باشید.

 

خرید گیفت کارت پلی استیشن

 

خرید گیفت کارت

جمع بندی

 

در این مطلب از گیفت استاپ، به آموزش اجرای بازی های PS4 روی PS5 پرداختیم. گفتیم که شما می توانید در شرایط خاصی، بازی خاصی را به راحتی روی کنسول نسل جدید اجرا کنید. از سمت دیگر، ممکن است بخواهید این بازی را بصورت مستقیم از PSN دریافت کنید. البته این خود نیاز دارد که قبل از این گیفت کارت پلی استیشن را تهیه کرده باشید. یعنی اگر اشتراک قبلی شما هم به پایان رسیده است، نیاز به خرید گیفت کارت پلی استیشن خواهید داشت. این روش به تنهایی می تواند تمام نیاز شما از اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی PS5 را برآورده کند.

البته باید به این نکته هم توجه داشت که اگر نسخه دیسکی بازی را در اختیار دارید، می توانید این کار را انجام دهید. به شرطی که کنسول نسل جدید شما قابلیت خواندن دیسک را داشته باشد. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره، در کامنت های این مطلب سوالات خود را برای اجرای بازی های PS4 روی پلی استیشن 5 مطرح کنید.

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !