گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
معرفی جامع بازی 6 Street Fighter و هرآنچه که باید درباره آن بدانید

معرفی جامع بازی 6 Street Fighter و هرآنچه که باید درباره آن بدانید

در این مقاله بازی  6 Street Fighter  به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.


زمان تقریبی مطالعه : ۲ دقیقه

سری بازی استریت فایتر (Street Fighter) یا به فارسی «مبارز خیابانی» همواره یکی از بزرگ ‌ترین و تاثیرگذارترین بازی‌ های مبارزه ‌ای تاریخ بوده است. هرکدام از بازی ‌های استریت فایتر شور و شوق خاصی را میان طرفداران این سری ایجاد می ‌کنند. خبر خوب برای طرفداران این بازی ها این است که، Street Fighter 6 که مدت زیادی در انتظار انتشار آن بوده اند ، قرار است که به زودی منتشر شود.

 در رویداد  State of Play شرکت Sony مشخص شد که عنوان Street Fighter 6 قرار است در سال ۲۰۲۳ برای پلی استیشن منتشر شود.

 

کمپانی Capcom پیش ‌تر درباره معرفی بازی Street Fighter 6 اطلاعاتی منتشر کرده بود. اما نمایش تریلر این بازی را به سونی و رویداد State of Play سپرد. در ادامه این مطلب در گیفت استاپ به بررسی کامل بازی Street Fighter 6 ، تاریخ انتشار آن و هرآنچه که باید درباره SF6 بدانید را در اختیار شما می گذاریم پس با ما همراه باشید.

 

 

تاریخ انتشار بازی 6 Street Fighter

 

 

تاریخ انتشار بازی Street Fighter 6 به طور رسمی در جریان رویداد The Game Awards 2022 اعلام شد. این بازی در تاریخ 12 خرداد 1402 (2 ژوئن 2023) منتشر خواهد شد. کپکام (Capcom) همچنین نسخه ‌های Deluxe و Ultimate بازی را معرفی کرد که در همان تاریخ منتشر خواهند شد.

 

نسخه Deluxe شامل اشتراک یک ساله Character Pass است که شامل 4 کاراکتر اضافی، 4 اسکین کاراکتر اضافی و 4200 Drive Tickets می ‌شود.

 

 

پلتفرم هایی که Street Fighter 6 آنها را پشتیبانی می کند کدامند؟

برخلاف بازی Street Fighter 5، بازی SF6 در انحصار پلی استیشن نخواهد بود. با این وجود، امکان بازی بین نسلی تنها برای کاربران پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 که با خرید گیفت کارت پلی استیشن در دسترس خواهد بود و کاربران ایکس باکس سری ایکس و اس نمی‌توانند با بازیکنان نسل نهم یا نسل قبلی مبارزه کنند.
بازی Street Fighter 6 که در سال 2023 منتشر می شود، برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس که با خرید گیفت کارت ایکس باکس در زمان انتشار در دسترس خواهد بود.

 

 

نسخه بتا بازی Street fighter 6 و نحوه درخواست دادن برای آن

 

دومین تست بتای بازی Street Fighter 6 از 25 آذر تا 28 آذر (16 دسامبر تا 19) دسامبر برگزار می‌ شود و روی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و استیم با قابلیت  cross-playکه با خرید گیفت کارت استیم در زمان انتشار در دسترس خواهد بود. بازیکنان می ‌توانند برای تجربه نسخه بتا در وب سایت Street Fighter درخواست خود را ارسال کنند.

 اگر بازیکنان به اولین بتای خصوصی دسترسی پیدا کنند، بدون نیاز به درخواست مجدد، به نسخه دوم بتا نیز دسترسی خودکار خواهند داشت.

 

کپکام اعلام کرده است که بازیکنان باید شناسه کپکام و حساب خود را قبل از ارسال درخواست برای دومین بتا خصوصی داشته باشند. به گفته ناشر بازی، این قوانین به این دلیل است که برخی از بازیکنان کدهای دسترسی خود از اولین نسخه بتا خصوصی را به فروش می گذاشته اند.

 

 

لیست مبارزهای بازی SF6

 

 

هشت شخصیت از جمله ریو، چون لی، لوک، جیمی، گویل، کیمبرلی، جوری و کن در طول این بتای خصوصی قابل بازی خواهند بود. کپکام همچنین تصاویر بیشتری از حالت تور جهانی بازی ارائه کرد. این حالت دارای یک جهان بزرگ است و ظاهرا به بازیکنان این امکان را می‌دهد که در آن کاوش کرده، با شخصیت‌های کلاسیک Street Fighter ملاقات کنند و دیگر NPCها را برای مبارزه به چالش بکشند.ما برای شما لیست مبارزان تایید شده بازی را در ادامه ارائه کرده ایم که می توانید آن را مشاهده کنید:

  • Luke
  • Jamie
  • Manon
  • Kimberly
  • Marisa
  • Lily
  • JP
  • Juri
  • Dee Jay
  • Cammy
  • Ryu
  • Honda
  • Blanka
  • Guile
  • Ken
  • Chun-Li
  • Zangief
  • Dhalsim

 

شخصیت های جدید استریت فایتر 6 کدامند؟

 

در بالا به بررسی شخصیت های موجود در این بازی پرداختیم و در اینجا به معرفی شخصیت های جدیدی که در این سری از بازی های استریت فایتر حضور دارند می پردازیم.

پنج شخصیت جدید در طول رویداد معرفی شده ‌اند که شامل کن (Ken)، دالسیم (Dhalsim)، ای هوندا (E. Honda) ، جیمی (Jamie) و بلانکا می ‌شوند و تعداد شخصیت‌ های زمان عرضه بازی را به ۱۸ می ‌رسانند.

 کن مسترز قهرمان سابق تیم ملی ایالات متحده و معاون سابق بنیاد مسترز است. اتهامات مرتبط با یک توطئه‌ جنایی، کن را مجبور کرده است که خانواده و تجارت خود را رها کرده و مخفی شود. به عنوان یک شخصیت افسانه ‌ای در سری استریت فایتر، مجموعه‌ حرکات اصلی او مانند نسخه‌ های قبلی هستند. در این میان حرکت جدیدی با نام Jinrai Kick دریافت کرده است.

بلانکا که یک مدافع مهربان طبیعت است، تبدیل به یک راهنمای تور شده و مطمئن است که دانش او از جنگل یک سکوی پرش برای رسیدن به شهرت و زندگی راحت برای مادر محبوبش خواهد بود. او نسبت به نسخه‌ پنجم مجموعه تغییراتی داشته و حال می‌ تواند از عروسک بلانکا چان به عنوان یک شی پرتاب شونده برای برق گرفتگی دشمنان خود استفاده کند.

دالسیم یک راهب و استاد یوگا است که به عنوان راهنمای روح ‌های رنج‌ دیده بیشماری خدمت کرده است. او ترجیح می دهد که در صورت امکان از درگیری و مبارزه اجتناب کند، اما نفرت ذاتی او از شر او را وادار می ‌کند که عدالت را اجرا کند. دالسیم تکنیک‌ های آتش آشنای خود را از بازی‌ های گذشته به کار می‌ گیرد، اما روش ‌های جایگزینی برای رها کردن شعله ‌ها خواهد داشت.

جیمی یک مبارز حافظ صلح است که از محله چینی ‌ها به مبارزات خیابانی بازی Street Fighter 6 می ‌آید. او برای سبک مبارزه خود از دو مبارز چینی دیگر این مجموعه یعنی یون و یانگ الهام می ‌گیرد و شخصیت قابل توجه ‌ای به ‌نظر می‌ رسد. بر اساس اطلاعاتی که از جیمی در وب ‌سایت این بازی وجود دارد، او به رقص علاقمند است و رابطه نزدیکی با مادربزرگ خود دارد. جیمی، عدالت و دوستی را مهم ‌تر از هر چیزی می ‌داند و اصلا با انسان‌ های مغرور کنار نمی ‌آید. او تلاش می ‌کند تا از هنرهای رزمی شهر خود دفاع کند و برای همین به مبارزه خیابانی مشغول شده است

 

در نهایت ای هوندا، یک کشتی‌ گیر در رشته‌ سومو است که به دنبال معرفی این ورزش به مخاطبان مختلف در سراسر جهان است. او مهارت‌ های یک یوکوزونا (بالاترین رتبه در این ورزش) را دارد، اما چرخ زدن مداوم او در جهان مانع از ارتقای او به این رتبه شده است. او همچنین یک سرآشپز خبره است که به خاطر خورش خوش طعم چنکوی خاص خود شهرت دارد. مانند شخصیت ‌های قبلی، این مبارز نیز از حرکات قبلی خود برخوردار بوده و در این میان حرکت جدید او Sumo Dash است.

 

 

امکانات جدید که به بازی استریت فایتر اضافه شده اند کدامند؟

 

 

در این سری از بازی های استریت فایتر که به زودی منتشر می شود شاهد تغییرات جالبی در بازی هستیم که در ادامه به بررسی بهترین آنها می پردازیم پس با گیفت استاپ همراه باشید.

 

 

World Tour

 

یکی از مهم ‌ترین بخش ‌هایی که قرار است به این بازی اضافه شود، World Tour  است. این بخش جدید قرار است حالت داستانی تک ‌نفره جدید بازی Street Fighter 6 باشد که قرار است تفاوت زیادی با بخش‌ های داستانی معمولی در این مجموعه یا هر بازی مبارزه ‌ای دیگر داشته باشد. بخش داستانی این بازی در شهر Metro City جریان خواهد داشت و به بازیکن اجازه خواهد داد تا آزادانه در محیط جهان‌ باز ‌گونه Metro City حرکت کند. جزئیات بخش World Tour هنوز مشخص نیست، اما کپکام وعده داده که اطلاعات بیشتر از این بخش در آینده نزدیک منتشر شود. در حال حاضر می ‌دانیم که بازیکنان می ‌توانند شخصیت قابل کنترل بخش World Tour از پایه طراحی کنند و برای ساخت اسم و رسم خود در خیابان‌ها مبارزه کنند.

 

 

Battle Hub  و  Fighting Ground

 

البته مشخص است که بازی Street Fighter 6 تمرکز خود را روی بخش داستانی جدیدش نخواهد گذاشت و تمامی حالت ‌های مبارزه کلاسیک این مجموعه به‌ همراه ویژگی‌ های جدید در Battle Hub و Fighting Ground این بازی حضور خواهند داشت. بخش Fighting Ground تمامی حالت‌ های مبارزه همیشگی این مجموعه را ارائه می‌ دهد که بسیاری از آنها از بازی Street Fighter 5 وارد قسمت ششم این بازی شده‌اند.

حائز اهمیت است که Arcade Mode، Training Mode، مبارزات آفلاین و آنلاین و چند حالت مبارزه قدیمی دیگر در Fighting Ground حضور خواهند داشت.

Battle Hub  این بازی یکی دیگر از ویژگی ‌های جدید آن است که روی مبارزه و تعامل آنلاین و ایجاد رقابت میان بازیکنان تمرکز می ‌کند. مانند World Tour، اطلاعات بیشتر از Battle Hub هم قرار است به‌ زودی منتشر شود. البته کپکام وعده داده که با این بخش راه‌های جدید و منحصر به فردی برای تعامل بازیکنان ارائه خواهد کرد.

 

همه بازیکنان بازی Street fighter 6 می ‌توانند مبارزات دیگر بازیکنان در Battle Hub را تماشا کنند و رویدادهای مبارزه مختلفی در این بخش برگزار خواهند شد. علاوه بر این، شخصیتی که در World Tour ساخته می‌ شود در Battle Hub  هم استفاده خواهد شد و بازیکنان یک هویت واحد در بخش‌های جدید این بازی خواهند داشت.

 

 

گزارش زنده در بازی ها

 

یکی دیگر از ویژگی‌ های جدید بازی  Street Fighter 6، گزارش زنده مبارزات این بازی توسط گزارشگرهای مشهور است. گزارشگرهای این بازی همزمان با حساس‌ شدن مبارزات، با استرس و هیجان بیشتری مبارزه را گزارش می ‌کنند. از طرفی دیگر، این گزارشگرها نقش راهنما را برای بازیکنان تازه ‌وارد ایفا خواهند کرد و مکانیک‌ ها و ویژگی‌ های مختلف بازی را به زبان ساده برای بازیکنان توضیح می ‌دهند. در حال حاضر آرو (زبان ژاپنی) و جرمی لوپز (زبان انگلیسی) گزارشگرهای بازی Street Fighter 6 هستند. اطلاعات بیشتر از دیگر گزارشگرهای این بازی در آینده منتشر خواهد شد.

 

 

سیستم Drive در نسخه جدید بازی استریت فایتر چیست؟

 

علاوه بر موارد بالا، قرار است تغییرات بزرگی در گیم‌ پلی بازی Street Fighter 6 ایجاد شود و مهم ‌ترین تغییرات گیم‌ پلی این بازی در قالب سیستم Drive انجام خواهند شد. یک نوار جدید به‌ نام Drive Gauge برای این سیستم در نظر گرفته شده است و تمام مکانیک‌ های جدید سیستم درایو که هم دفاعی خواهند بود هم هجومی، با تکیه بر میزان پر بودن این نوار انجام می‌ شوند. مدیریت این نوار جدید قرار است نقشی کلیدی در تعیین برنده مبارزات ایفا کند. به ‌محض اینکه هر راند مبارزه آغاز شود، نوار درایو فعال می ‌شود و پس از استفاده از تکنیک ‌های درایو، این نوار با گذر زمان دوباره پر خواهد شد. اگر نوار درایو کاملا خالی شود، بازیکن وارد وضعیت Burnout می ‌شود و تا زمانی که نوار درایو کاملا پر نشود، امکان استفاده از تکنیک‌ های درایو را نخواهد داشت. هر یک از تکنیک‌ های سیستم درایو، به میزان متفاوتی از دیگر تکنیک‌ها از نوار درایو خرج می‌کند.

 

 

تکنیک های مختلف سیستم درایو بازی SF6

 

·       کپکام می‌ گوید که سیستم درایو بازی Street Fighter 6 آزادی عمل بیشتری به بازیکنان می ‌دهد. بازیکنان با درک درست و کسب مهارت در این سیستم، باید بتوانند در جریان مبارزه درست تصمیم‌ گیری کنند و در مواقع نیاز، هجومی یا تدافعی عمل کنند. در مجموع پنج تکنیک درایو در بازی Street Fighter 6 وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

·         : Drive Impactیک ضربه قدرتمند که می ‌تواند حمله حریف را هم دفع کند.

·       : Drive Parry به ‌صورت خودکار حمله حریف را دفع می‌ کند و در صورت موفقیت، نوار درایو را دوباره پر می ‌کند.

·       : Overdrive نسخه جدید حرکات ویژه EX در بازی ‌های قبلی این مجموعه.

·       : Drive Rush حرکت سریع رو به جلو پس از انجام Drive Parry یا یک ضربه عادی که قابلیت کنسل شدن داشته باشد.

 

·       : Drive Reversalاین تکنیک همزمان با دفاع کردن حمله حریف، ضربه ضد حمله را به او وارد می‌ کند.

 

 

کنترل‌های جدید و قدیمی بازی استریت فایتر

 

واضح است که کپکام تلاش می ‌کند تا با بازی Street Fighter 6 بازیکنان جدید زیادی را به این مجموعه جذب کند که تجربه زیادی در بازی‌ های مبارزه‌ ای ندارند. البته این کمپانی قصد فراموش کردن بازیکنان قدیمی‌ این مجموعه و جامعه بازیکنان بازی‌ های مبارزه‌ ای را ندارد و می‌ خواهد بین این دو گروه تعادل ایجاد کند. راه حل این کمپانی برای حل این مشکل، ارائه دو مدل کنترل مختلف برای بازی Street Fighter 6 است.کنترل کلاسیک و شش دکمه ‌ای این مجموعه که تمام حرکات مبارز را در اختیار بازیکن قرار می ‌دهد و او را ملزم به حفظ کردن تمامی چند ضرب ‌ها می ‌کند، بدون تغییر در این بازی حضور خواهد داشت. در این مدل، تمامی دکمه‌ ها قابل شخصی‌ سازی خواهند بود و بازیکنان می‌ توانند به هرشکلی که می ‌خواهند دکمه‌ های کنترلر را براساس عادت خود تغییر دهند.
مدل جدیدی که برای کنترل این بازی طراحی شده برای بازیکنانی مناسب است که می‌ خواهند مبارزات بازی Street Fighter 6  را بدون نیاز به حفظ کردن چندضرب‌ های پرشمار و پیچیده تجربه کنند. کپکام درباره این مدل کنترل جدید می‌ گوید:
این کنترل جدید برای بازیکنانی طراحی شده که می ‌خواهند بدون نیاز به حفظ کردن یا تمرین چندضرب‌ ها یا حرکات مخصوص، مبارزات بازی را تجربه کنند.

 

 

ممنون که تا انتهای این مطلب با گیفت استاپ همراه بوده اید، امیدواریم که مطالب فوق درباره بازی Street Fighter 6 برای شما مفید واقع شده باشد همچنین در سایت گیفت استاپ میتوانید با خرید گیفت کارت پلی استیشن، با خرید گیفت کارت استیم و خرید گیفت کارت ایکس باکس از کدهای مربوطده در این بازی استفاده نمایید.

خرید گیفت کارت

 

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !