گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
تفاوت اپل موزیک و آیتونز

تفاوت اپل موزیک و آیتونز در چیست؟

در این مقاله، تفاوت های موجود میان اپل موزیک و آیتونز به طور کامل بیان می شوند


زمان تقریبی مطالعه : ۲ دقیقه

جنگ بین سرویس های پخش موزیک تمامی ندارد، اما این بار داخلی است در مورد تفاوت اپل موزیک و آیتونز صحبت می کنیم؛ وقتی اقدام به خرید گیفت کارت اپل موزیک یا گیفت کارت آیتونز می کنید در واقع این مجوز را خواهید داشت که تمامی موزیک هایی که روی این دو سرویس استریم در دسترس است را ذخیره و گوش کنید. با توسعه شبکه زیرساخت اینترنت، وب 3.0 و همین طور شبکه پرسرعت، دسترسی به محتوای آنلاین به مراتب آسان تر شده است. حدس می زنم بیشتر شما به جای دانلود فیلم و موزیک، به صورت آنلاین آنها را گوش می کنید.

 

در واقع این یکی از مهم ترین مزیت های عصر ارتباطات است. در بین سرویس هایی مانند ساند کلاد، اسپاتیفای و... اپل موزیک و آیتونز توسط شرکت بزرگ اپل توسعه داده شده اند. بر پایه این دو سرویس می توانید جدیدترین موزیک های روز را به راحتی گوش کنید. یکی از سوالات پرتکرار برای کاربران اپلی این است که تفاوت اپل موزیک و آیتونز چیست؟ آیا میتوان گیفت کارت اپل موزیک و گیفت کار آیتونز را به جای یکدیگر استفاده کرد؟

 

 

سرویس اپل موزیک Apple Music چیست؟

 

وقتی صحبت از اپل می شود اولین چیزی که در ذهن ها نقش می بندد احترام به مشتری بر پایه کیفیت است.

اپل موزیک یک سرویس محبوب استریم موزیک و محتوای صوتی بوده که توسط شرکت اپل گسترش داده شده است و روی تمامی سیستم عامل ها قابل اجراء است. این سرویس به شما قابلیت هایی نظیر پخش آفلاین موزیک ها، دریافت آنلاین ایستگاه های رادیویی و ساخت علاقه مندی ها و صد البته پادکست ها را می دهد. شما می توانید به راحتی از طریق دستیارهای هوشمند از اپل موزیک استفاده کنید.

در حال حاضر تمام آهنگ‌های موجود در کاتالوگ ۹۰ میلیونی اپل موزیک از فرمت AAC استفاده می‌کنند، یک نوع فایل فشرده و با اتلاف که دارای مزایای فنی قابل توجهی نسبت به MP3 مشابه اما قدیمی‌تر است. در حالی که این فایل‌های AAC برای اکثر مردم کیفیت خوبی دارند اما با وضوح بالا در نظر گرفته نمی‌شوند و همچنین بدون نویز نیستند.

کتابخانه اپل با بیش از 90 میلیون آهنگ برای تجربه Atmos بازسازی شده و در قالب Applelessless در دسترس قرار گرفته است که این شرکت می‌گوید تولید مجددی است که کیفیت ضبط اصلی را حفظ می‌کند.

 

 

3 ماه استفاده رایگان

 

شما می توانید از سرویس های ویژه، امکان استفاده رایگان و تخفیف های عالی اپل موزیک روی دیوایس خود استفاده کنید. این یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزیت های این سرویس است.

 

 

تجربه موسیقی های متنوع

 

بیش از 50 میلیون آهنگ در حال حاضر در لیست استریم و ذخیره سازی اپل موزیک در دسترس بوده که به شکل کاملا مشخصی نسبت به آیتونز ساماندهی شده است.

 

 

قابلیت کانکت

 

با قابلیت اتصال یا همان کانکت می توانید اخبار جذابی را در مورد هنرمندان از طرفداران پاپارازی دریافت کنید. این باعث می شود که اپل موزیک طرفداران بیشتری پیدا کند.

 

 

 

آیتونز ITunes چیست؟

 

ITunes یک نرم افزار پخش کننده رسانه دیجیتال اختصاصی است که توسط شرکت اپل برای پخش و سازماندهی موسیقی و فایل های ویدئویی دیجیتال توسعه یافته است. همچنین یک رابط برای مدیریت فایل ها در سه خط دستگاه های اپل: آی پاد، آیفون و آی پد است. iTunes از طریق فروشگاه iTunes به اینترنت متصل می شود.

در واقع اگر بخواهیم تمام این موارد را جمع بندی کنیم باید بگوییم جایی که فیلم ها، موزیک ویدیوها، موسیقی، نمایش های تلویزیونی، بازی های آی پاد، کتاب های صوتی، کتاب های الکترونیکی، پادکست ها، فیلم های بلند، اجاره فیلم (فقط در برخی کشورها) و آهنگ های زنگ می توانند وجود داشته باشند در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

این سرویس، قابلیت های فوق العاده و زیادی دارد که باعث می شود ناگزیر به خرید گیفت کارت و استفاده از آن شوید.

     مدیریت رسانه

     فایل متادیتا

     Genius، قابلیتی که به طور خودکار لیست های پخش را بر اساس الگوریتم های آهنگ های ذخیره شده توسط کاربر ایجاد می کند.

     حالت های اشتراک گذاری و مشاهده کتابخانه

     پشتیبانی ویدیویی

     پشتیبانی از کتاب/PDF

     فروشگاه iTunes

     ITunes U

     پادکست

     چاپ

     رادیو اینترنتی

     پلاگین ها

 

 

فروشگاه آیتونز

 

فروشگاه آیتونز یکی از مهم ترین ارکان آن است. می توانید هر فایلی نظیر: آلبوم موسیقی، فیلم، محتوای چند رسانه ای، فایل های آموزشی و... را از طریق آن خریداری کنید.

 

 

ایستگاه رادیویی آیتونز

 

ایستگاه رادیویی آنلاین این شرکت یکی از جذاب ترین و مهم ترین قابلیت های آن است. شما می توانید به صورت بیست و چهار ساعته در هفت روز هفته از آن استفاده کنید. این برنامه در بیش از 100 کشور جهان پخش خواهد شد و حتی از طریق اپل موزیک نیز در دسترس است.

 

 

چندسکویی بودن

 

می توانید به راحتی آیتونز را روی اندروید، ios و ویندوز نصب کنید. علاوه بر آن روی سیستم عامل اختصاصی دسکتاپ اپل یعنی مکینتاش و لینوکس نیز اجراء می گردد.

 

 

 

مقایسه کلی آیتونز و اپل موزیک

 

به طور کلی می توان گفت که اصلی ترین تفاوت، در زمان تاسیس این دو سرویس است؛ اپل موزیک در سال 2015 میلادی و آیتونز پیش از آن، زمانی که مک ها محبوب بودند در سال 2001 میلادی رونمایی گردید. آیتونز می تواند محتوای رسانه ای را مدیریت کند. اشتراک آیتونز نیز به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد اما اگر قرار باشد چیزی را ذخیره و دانلود کنید ضروری است که اقدام به خرید گیفت کارت آیتونز کرده و از آن استفاده کنید.

شما می توانید با استفاده از اپل آیدی به راحتی آیتونز را روی 10 دستگاه مختلف اجرا کنید. در صورتی که این محدودیت برای اپل موزیک تا 6 دستگاه تنزل یافته است. استریم وان این امکان را ندارد که موسیقی را در آیتونز اجرا کند. در واقع می توان گفت که بیشتر با یک فروشگاه یا استور نرم افزار و محتوای چند رسانه ای مواجه هستیم.

اما اپل موزیک در وجهه کلی سیستم نرم افزاری خود، صرفا یک رقیب مستقیم برای اسپاتیفای محسوب می شود که همه جا  همراه شما خواهد بود.

 

 

 

 

تفاوت های اپل موزیک و آیتونز چیست؟

 

همان طور که از عنوان محتوا مشخص است در مورد اصلی ترین موارد در تفاوت اپل موزیک و آیتونز صحبت خواهیم کرد. این دو سرویس در حال حاضر توسط شرکت اپل به فروش می رسند و در نهایت ماهیت کارکرد آنها به یک شکل است. در صورتی که کاربر اپل هستید، ناگزیر با یکی از این سرویس ها بارها در روز روبرو می شوید. البته با تهیه هر کدام از آنها، این نوید را به شما می دهیم که به گستره وسیعی از داده های دیجیتال یکتا دسترسی خواهید داشت.

می توان گفت که تفاوت اپل موزیک و آیتونز از چهار رکن اصلی مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع این باعث می شود که هزینه گیفت کارت آنها نیز متفاوت باشد. بخصوص اگر قصد خرید اشتراک های طولانی مدت تر را داشته باشید، آیتونز به دلیل ویژگی های خاص تری که دارد از نظر برخی اقتصادی و از نظر برخی گران تر است.

 

تفاوت در نوع داده ها

 

همان طور که پیش از این هم عنوان شد اپل موزیک سرویسی مختص پخش موزیک است و این کاملا از نام این سرویس واضح خواهد بود. در مقابل اما آیتونز به شما امکان دانلود فیلم، ویدیو، انیمیشن، محتواهای چند رسانه ای صوتی و... را می دهد. شما می توانید انواع فایل ها را با استفاده از آیتونز ذخیره یا تماشا کنید.

در اپل موزیک شما صرفا امکان پخش یا استریم موزیک ها و پادکست ها و در نهایت فایل های صوتی با فرمت های رایج را خواهید داشت.

 

 

تفاوت در دسترسی به محتوای استریم

 

شما از طریق آیتونز امکان استریم محتواهای خارجی را خواهید داشت. در واقع به عنوان یک پخش کننده چند رسانه ای روی مک، ویندوز، لینوکس و اندروید نصب می شود. در صورتی که اپل موزیک صرفا برای پخش هر نوع محتوایی بوده که درون قالب و فرمت آن قرار گرفته است.

 

امکان مدیریت و ساماندهی

 

در صورتی که مایل هستید محتواهای چند رسانه ای خود را در درایو ها و همین طور سیستم ذخیره سازی خود مرتب و مدیریت کنید، این امکان صرفا در آیتونز وجود دارد. نرم افزار مرتبط با آن را نصب کرده و می توانید به راحتی از قابلیت ها و ویژگی های آن استفاده کنید.

 

 

تفاوت در نحوه خرید محتوا

 

می دانید که برای خرید از اپل موزیک شما نیاز به اشتراک خواهید داشت و به صورت مستقل نمی توانید یک آلبوم یا تک آهنگ را تهیه کنید. در واقع اشتراک اپل موزیک با استفاده از گیفت کارت اپل موزیک یا با پرداخت مستقیم خریداری شده و در نهایت شما برای مدت زمان مشخص مثلا سه ماه می توانید از تمامی قابلیت های این اپلیکیشن روی سیستم عامل های مختلف استفاده کنید.

در مقابل گیفت کارت آیتونز مناسب خریدهای یکتا هم خواهد بود. مثلا یک آلبوم موسیقی خاص، پادکست، ویدیو و یا فیلم را می توانید به راحتی از این طریق تهیه کنید.

خبری از مدل اشتراکی ماهانه برای خرید انواع سرویس ها در آیتونز نخواهد بود. این به جرات یکی از مهم ترین و کلیدی ترین تفاوت های میان اپل موزیک و آیتونز به حساب می آید. البته فراموش نکنید که در بحث خرید این سرویس، قیمت، ریجن گیفت کارت آیتونز و اپل موزیک و فاکتور تحویل در مدت زمان کوتاه و یا آنی اهمیت دارد. شما می توانید برای خرید گیفت کارت آیتونز و خرید اکانت اپل موزیک، از گیفت کارت های دلاری و یورویی این شرکت استفاده کنید. در حال حاضر این تنها روش استفاده برای کاربران ایرانی است که کمترین دردسر را دارد.

 

 

 

 

کلام آخر

 

پس از بررسی این مقاله در مورد تفاوت اپل موزیک و آیتونز ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چگونه می توانید از امکانات این دو سرویس استفاده کنید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شرکت اپل برای کسانی که صاحب حساب های بانکی مشخص نبوده یا مایل به خرید با کارت های اعتباری نیستند، گیفت کارت را در نظر گرفته است.

 با استفاده از گیفت کارت اپل موزیک  به راحتی می توانید اشتراک اپل موزیک را خریداری نموده یا در فروشگاه آیتونز، محصولات را به راحتی تهیه کنید.

شرکت اپل در مورد تفاوت این دو سرویس اعلام کرده است که اگرچه آن ها با هم فرق های زیادی دارند اما در نهایت مکمل های کلیدی به حساب می آیند. با توجه به رقابت وسیع اپل موزیک و اسپاتیفای می توان گفت که آیتونز گاهی برگ برنده این شرکت محسوب می شود. در ایران امکان خرید گیفت کارت هر دوی این سرویس ها را از طریق گیفت استاپ خواهید داشت.

 

 

 

 

 

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !