گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
اکانت دولوپر اپل چیست؟

هرآنچه که شما باید درباره اکانت دولوپر اپل بدانید

 
اکانت دولوپر اپل در راستای تولید و توزیع برنامه ها در اپ استور است

 


زمان تقریبی مطالعه : ۵ دقیقه

اکانت دولوپر اپل چیست؟ کاربرد آن چیست؟

 

به عنوان یک برنامه نویس که برای سیستم IOS برنامه نویسی می کند، داشتن یک اکانت دولوپر اپل امری بسیار مهم در راستای تولید و توزیع برنامه ها در اپ استور است. ولی ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که برای داشتن این اکانت باید از کجا شروع کنید؟ مهم نیست که شما تازه وارد دنیای برنامه نویسی IOS شده باشید یا در این کار خبره باشید ما در این مطلب در گیفت استاپ هرآنچه که شما باید درباره اکانت دولوپر اپل، نحوه ساخت آن، نحوه خرید و سفارش اکانت دولوپر اپل، نحوه استفاده از آن و ... بدانید را برایتان نوشته ایم. پس برای آشنایی کامل با این سرویس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

اکانت دولوپر اپل چیست؟


 

اگر شما علاقه مند به برنامه نویسی برنامه هایی برای سیستم اپل هستید و می خواهید که آنها را در برنامه هایی مانند اپ استور، مدیریت کسب و کار اپل (Apple Business Manager ) یا مدرسه اپل (Apple School ) منتشر کنید شما لازم است که اکانت دولوپر اپل را تهیه کنید. شما با داشتن اشتراک این سرویس به امکانات زیادی دسترسی پیدا می کنید که مسلما برای شما مفید خواهند بود. شما با خرید این اکانت می توانید تمامی نرم افزار‌هایی که برای هریک از پلتفرم‌ های اپل مانند: WatchOS، tvOS، MacOS، IOS و IpodsOS را در اپ استور منتشر کنید.

همچنین توسط اکانت دولوپر اپل شما امکان تست هرچه دقیق ‌تر اپلیکیشن در حال توسعه روی دستگاه ها برای شما فراهم می شود، تست و انتشار اپلیکیشن روی تست فلایت نیز برای شما فراهم می شود، امکان ثبت اپلیکیشن یا بازی در اپ استور برایتان وجود خواهد داشت، نسخه های Beta سیستم عامل های شرکت اپل برای شما قابل دریافت خواهد بود و مقالات و ابزار هایی کارآمد (از جمله ابزار تحلیلگر اپل آنالتیکس) توسط اپل برای توسعه هرچه بهتر اپلیکیشن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اکانت دولوپر اپل برای چه کسانی مناسب است؟

 

شما می توانید با دریافت اکانت دولوپر اپل حتی برنامه نویسی IOS را نیز یاد بگیرید و به پلتفرم های زیر دسترسی رایگان تنها با استفاده از اپل آی دی تان داشته باشید:

·         Xcode

·         Software downloads

·         Documentation

·         Sample code

·         Forums

·         Feedback assistant

برای دریافت اشتراک اکانت دولوپر اپل، شما باید 18 سال به بالا داشته باشید و اگر شما زیر 18 سال هستید می توانید با استفاده از اپل آی دی افراد بالای 18 سال خانواده تان به این سرویس دسترسی پیدا کنید.

آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل

 

در ادامه مرحله به مرحله ساخت اکانت دولوپر اپل را طی کرده ایم پس با ما همراه باشید.

مرحله اول: یک اپل آی دی بسازید

اگر شما اپل آی دی دارید که می توانید به مرحله بعدی بروید. ولی اگر اپل آی دی ندارید می توانید با طی کردن مراحل زیر یک اپل آی دی برای خود ایجاد کنید.

1.      در گوشی آیفون تنظیمات را باز کنید، روی گزینه Sign in to your iPhone ضربه بزنید.

2.      در صفحه‌ باز شده روی ?Don't have an Apple ID or forgot it ضربه بزنید.

3.      Create Apple ID را انتخاب کنید.

4.      در قسمت Birthday، Last Name، First Name به ترتیب نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را وارد کنید. تاریخ بر حسب تقویم میلادی است لذا با استفاده از سایت time.ir تاریخ تولد شمسی خود را به میلادی تبدیل و در این قسمت وارد کنید سپس روی Next در بالا ضربه بزنید.

5.      ایمیل اصلی خود را در قسمت Email وارد کنید. این ایمیل شناسه‌ اصلی اپل ای دی شما هنگام ورود به اکانتتان خواهد بود. همچنین اگر تمایلی به دریافت اخبار و اطلاع ‌رسانی ‌های اپل ندارید می ‌توانید گزینه‌ Apple News & Announcements را خاموش کنید سپس Next را بزنید.

6.      در قسمت Password، رمز عبور و تکرار آن را در قسمت Verify تایپ کنید. رمز عبور باید حداقل هشت کاراکتر بوده و شامل حداقل یک عدد، حروف بزرگ و کوچک باشد.

7.      در اینجا باید شماره تلفن خود را وارد کنید اما این مرحله‌ را می ‌توانید به ‌راحتی پشت سر بگذارید. با حفظ پیش ‌شماره روی ایالات متحده، در قسمت مشخص ‌شده،‌ همان شماره‌ تلفنی را که از سایت‌ های تولیدکننده اطلاعات جعلی استخراج کرده ‌اید وارد کرده و روی Next ضربه بزنید.

8.      در این قسمت ?Didn't get a verification code را انتخاب کنید.

9.      روی Verify Later ضربه بزنید.

10.  روی Continue ضربه بزنید.

11.  در این قسمت با انتخاب Agree در پایین صفحه با قوانین موافقت کنید و در پنجره بعد مجددا Agree را انتخاب کنید.

12.  منتظر بمانید تا اپل آیدی شما ساخته شود. پس از ساخته شدن اکانت از شما خواسته می‌شود تا رمز صفحه قفل را وارد کنید تا اپل آی دی به دستگاه شما متصل شود. هم اکنون اپل آی دی شما ساخته شده و تنها نیاز به فعال ‌سازی دارد.

13.  برای فعال ‌سازی و تایید کردن Apple ID روی Verify Email Address ضربه بزنید.

14.  روی Send Code ضربه بزنید.

15.  به ایمیل خود مراجعه کنید و از قسمت Inbox آخرین ایمیل حاوی کد تایید ارسال ‌شده از سوی اپل را در این قسمت وارد کنید. پس از تایید کردن ایمیل، اکنون حساب شما ساخته شده است و آماده‌ی استفاده است.

مرحله دوم: در برنامه دولوپر اپل ثبت نام کنید

برای ثبت نام در برنامه دولوپر اپل شما باید بر روی گزینه sign in بزنید و مشخصات خواسته شده از شما مانند: نام، نام خانوادگی، ایمیل، اپل ای دی و ... را وارد کنید. پس از تکمیل ثبت نام در برنامه دولوپر اپل شما باید مراحل زیر را برای تکمیل ثبت نامتان طی کنید.

·         وارد برنامه دولوپر اپل شوید

·         از درست بودن اطلاعاتتان مطمئن شوید و بر روی گزینه submit کلیک کنید

·         نوع اکانت خود را انتخاب کنید

اپل به شما اجازه می دهد که نوع اکانت خود را انتخاب کنید. این انتخاب بر اساس نیاز شما برای استفاده از اکانت دولوپر اپل صورت می گیرد. این اکانت ها دو نوع دارند. نوع اول اکانتی است که برای شرکت ها استفاده می شود و نوع دوم اکانتی است که برای استفاده شخصی مورد استفاده قرار می گیرد.

مرحله سوم: مراحل امنیتی را طی کنید

در این مرحله شما باید گزینه two-factor authentication را انتخاب کنید که با این انتخاب امنیت اپل آی دی خود را افزایش می دهید. وقتی شما گزینه two-factor authentication را فعال می کنید، از شما خواسته می شود که کد 4 رقمی را هربار که بخواهید با اپل آی دی تان از طریق دستگاه جدیدی وارد شوید، دریافت کرده و وارد کنید. برای فعالسازی این گزینه امنیتی شما باید مراحل زیر را طی کنید:

·         وارد اکانت اپل آی دی خود شوید و بر روی گزینه security کلیک کنید و گزینه edit را بزنید.

·         سپس گزینه two-factor authentication را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک کنید.

·         اپل آی دی خود را وارد کنید و بر روی گزینه continue بزنید.

·         پس از مراحل بالا دستورالعمل هایی که بر روی صفحه مشاهده می کنید را دنبال کنید.

حالا که گزینه two-factor authentication را فعال کرده اید این موضوع بسیار حائز اهمیت است که کد 4 رقمی دریافتی خود را با کسی به اشتراک نگذارید تا اطلاعات خود را امن نگه دارید.

مرحله چهارم: پروفایل خود را تکمیل کنید

پس از طی کردن مراحل بالا که اصلی ترین مراحل بودند حالا باید اطلاعات خود یا شرکت خود را وارد پروفایل اکانت دولوپر اپل خود کنید. این اطلاعات عبارتند از:

·         تایید کردن ایمیلی که در مرحله دوم در هنگام ثبت نام وارد کردید

·         نوشتن نام خود

·         مشخص کردن لوکیشن کشوری که در آن هستید

·         مشخص کردن نوع اکانت خود(شخصی یا شرکتی)

پس از انجام تمامی مراحل بالا حالا بر روی گزینه Enrollment کلیک کنید تا ثبت نام شما نهایی شود.

مرحله پنجم: اکانت خود را تایید کنید

بعد از زدن گزینه Enrollment شما به صفحه ای انتقال داده می شوید که در آن شما باید تایید کنید که اطلاعات اکانتتان صحیح است. پس از آن شما می توانید وارد اکانت خود شوید.

مرحله ششم: ثبت نام با اپل آی دی

پس از آنکه اکانت خود را تایید کردید برنامه شما را به صفحه ای انتقال می دهد که در آن صفحه شما می توانید از طریق اپل آی دی خود اقدام به تکمیل ثبت نام کنید.

مرحله هفتم: پرداخت نهایی

پس از اتمام ثبت نام شما به صفحه پرداخت برده می شوید در اینجا شما به موارد زیر برای تکمیل این مرحله نیاز دارید.

·         اطلاعات حساب بانکی بین المللی خود(در صورت داشتن حساب)

·         آدرس محل سکونت

·         روش پرداخت

اگر شما به حساب بانکی بین المللی دسترسی ندارید می توانید از طریق وب سایت گیفت استاپ برای تهیه اکانت دولوپر اپل اقدام کنید و با اطمینان کامل اکانت خود را دریافت کنید.

مرحله هشتم: مرحله نهایی

با تکمیل مراحل بالا ثبت نام شما به پایان می رسد و اکنون شما دارای یک اکانت دولوپر اپل هستید. حالا وقت آن است که وارد برنامه شوید و نرم افزار مد نظر خود را کد نویسی کنید و آن را در اپ استور به اشتراک بگذارید. برای این کار وارد بخش MyApps شوید و برنامه نویسی نرم افزار مورد نظرتان را شروع کنید.

هزینه خرید اکانت دولوپر اپل چقدر است؟

 

هزینه اکانت دولوپر اپل 99 دلار سالانه است این هزینه شامل امکانات توسعه نرم افزار و آموزش های رایگان نیز می شود.

 

چگونه اکانت دولوپر اپل شخصی را به یک اکانت شرکتی تبدیل کنیم؟

 

 

اگر پس از ایجاد اکانت خود کسب و کار خود را ادغام کرده ‌اید، اپل از شما می ‌خواهد که به عنوان یک شرکت ثبت نام کنید تا برنامه شما در اپ استور منتشر شود. اگر برنامه خود را تحت یک حساب شخصی به نام خود ارسال کنید، درخواست شما رد خواهد شد. اگر شرکت شما یک شرکت ثبت شده باشد باید به عنوان یک سازمان ثبت نام کنید.

اگر شما یک شرکت انفرادی هستید باید به عنوان یک فرد ساخت اکانت دولوپر اپل را انجام دهید. اپل  DBA، مشاغل ساختگی، نام‌ های تجاری یا شعبه‌ ها را برای ثبت نام به عنوان یک شرکت یا سازمان نمی ‌پذیرد.

کاربردها و مزایا اکانت دولوپر اپل چیست؟

 

اکانت دولوپر اپل مزایای بسیاری دارد که مهم ترین آنها را به صورت یک لیست در زیر برای شما جمع آوری کرده ایم:

·         امکان استفاده از ابزارهای توسعه نرم افزار Xcode

·         دسترسی به نسخه های بتا منتشر شده Xcode

·         امکان تست نرم افزار بر روی دستگاه های اپل

·         استفاده از Apple developer forums

·         امکان دیباگ کردن نرم افزار و دریافت فیدبک از طریق دستیار هوشمند

·         استفاده از نسخه های بتا منتشر شده OS

·         دسترسی کامل به تمامی ابزارهای کاربردی توسعه نرم افزار

·         پشتیبانی از CODE- Support

·         امکان انتشار برنامه تان بر روی اپل استور

·         امکان مدیریت و تست نرم افزار و اتصال برنامه به انالتیکس اپل

·         امکان انتشار اکستنشن ها بر روی سافاری

·         امکان استفاده از نرم افزار و انتشار آن خارج از مک یا اپ استور

  • می ‌توانید از توسعه ‌دهندگان دعوت کنید تا به حساب شما دسترسی داشته باشند
  • این امکان را دارید که نامی را انتخاب کنید که در فروشگاه ‌ها به‌ عنوان توسعه ‌دهنده برنامه نمایش داده شود
  • شرکت تجاری اپل می ‌داند که شما مجاز به اقدام برای شرکت هستید و استفاده شما از نام تجاری و محتوای خود را به چالش نمی‌ کشد

·         انتشار نسخه های شخصی سازی شده برای برنامه هایی مانند apple business manager و   apple school manager

·         به اشتراک گذاشتن نرم افزار با کارمندانتان(در صورتی که به صورت تیمی برنامه نویسی را انجام می دهید) از طریق Apple business manager

·         دسترسی به میتینگ ها و برنامه های دورهمی آنلاین توسعه دهنده های IOS که اعضای این سرویس هستند.

نکاتی که باید در حین استفاده از اکانت دولوپر اپل به آنها دقت کنید

در هر زمان میتونین با خرید گیفت کارت اپل از تمام سرویس های ان استفاده نمایید.

برای استفاده از اکانت دولوپر اپل و مواجه نشدن با مشکلات به شما پیشنهاد می کنیم که به نکات زیر توجه داشته باشید.

اکانت دولوپر اپل با توجه به آدرس اپل آی دی شما فعال می شود و میزان مالیات مشخصی به صورت سالانه باید برای آن پرداخت شود.برای خرید اپل آی دی می توانید به فروشگاه های معتبری مانند گیفت استاپ مراجعه کنید. این اکانت در دو نوع شرکتی و شخصی قابل ایجاد است. اگر شما قصد فعال سازی اکانت دولوپر اپل به صورت شرکتی را دارید باید حتما یک شرکت ثبت شده در کشور آمریکا داشته باشید.

در صورتی که شما قصد دارید یک اکانت شخصی ایجاد کنید نیازی به وجود کمپانی ثبت شده نخواهد بود و  اکانت شما نهایتا بین 7 تا 10 روز کاری ایجاد خواهد شد.

اپلیکیشن شما نباید نشان دهنده این موضوع باشد که شما این نرم افزار را صرفا برای کاربران ایرانی طراحی کرده ‌اید.
خوب است که نرم افزار شما یک نرم افزار چند زبانه باشد.

اگر نرم افزاری که طراحی کرده ‌اید به تایید هویت و تایید دو مرحله‌ ای نیاز دارد حتما پیش شماره‌ های دیگری علاوه بر پیش شماره +98 ایران به نرم افزار اضافه کنید.

سرور اصلی اپلیکیشن شما به دلیل تحریم ‌های مختلف نباید در ایران باشد؛ به همین دلیل باید سرور را به خارج از کشور منتقل کنید یا از سرویس‌های فضای ابری مانند CloudFlare استفاده کنید.

اسکرین شات ‌های نرم افزار تا جای ممکن به زبان انگلیسی باشد.

 

به کاربران اعلام کنید که از ip‌ های مختلف برای دانلود نرم افزار استفاده کنند.

خرید گیفت کارت

ممنون که تا انتهای این مطلب با گیفت استاپ همراه بودید امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به سوالات شما در ارتباط با اکانت دولوپر اپل و کاربردهای آن پاسخ داده باشد. خوشحال می شویم که نظراتتان در ارتباط با این سرویس را با ما در میان بگذارید.

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !