گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
هرآنچه باید درباره بازی Marvel’s spiderman 2 بدانید

هرآنچه باید درباره بازی Marvel’s spiderman 2 بدانید

داستان، شخصیت ها وتغییرات بازی بازی Marvel’s spiderman 2 را اینجا بخوانید


زمان تقریبی مطالعه : ۳ دقیقه

بازی marvel’s spiderman 2 از جدیدترین بازی هایی است که قرار است در پاییز 2023 اکران شود و طرفداران بسیاری در حال حاضر منتظر اکران این بازی هستند. با اینکه حدودا چند ماه به اکران این بازی مانده است ولی با توجه به شناختی که از سازندگان و شرکت تولید کننده بازی مارول اسپایدرمن 2 داریم می توانیم بگوییم که این بازی ارزش صبر کردن را دارد و قرار است یکی از بهترین بازی های سال 2023 باشد درست همانطور که سری قبل این بازی یعنی اسپایدرمن 1 هم اکنون بعد از سال انتشارش یعنی 2018 یکی از بهترین بازی های پلی استیشن محسوب می شود.

در ادامه این مطلب در گیفت استاپ به بررسی کامل آنچه از این بازی در حال حاضر می دانیم می کنیم و شما را بیشتر با دنیای این بازی آشنا می کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

همانطور که می دانید جهت خرید بازی های شرکت سونی میتوانید از گیفت کارت پلی استیشن استفاده نمایید.

 

تاریخ انتشار بازی Marvel’s Spiderman 2

 

 

تاریخ انتشار بازی marvel’s spiderman 2 توسط شرکت سونی پاییز 2023 گفته شده است. البته ممکن است که این تاریخ کمی زودتر یا دیرتر هم بشود ولی حدودا در همان زمان منتشر می شود. درست است که تقریبا زمان زیادی تا انتشار این بازی مانده است ولی باید این نکته را در نظر گرفت که اینسامنیاک از زمان ارائه اولین بازی این سری در سال 2018  بسیار مشغول بوده است و نه تنها بازی اسپایدرمن را منتشر کرده است بلکه بازی هایی مانند مایلز مورالز را نیز منتشر کرده است. این استودیو همچنین بازی Ratchet and Clank: Rift Apart را که جزو یکی از بهترین بازی های PS5 محسوب می شود را نیز منتشر کرده است. بازی اسپایدرمن 2 که گفته می شود اکنون یک سال است که در دست ساخت است امسال در سال 2023 توسط این شرکت منتشر می شود.

 

 

بازی Marvel’s Spiderman 2 بر روی چه دستگاه هایی قابل اجرا است؟

 

طبق گفته اینسامنیاک بازی marvel’s spiderman 2 تنها برای PS5 توسعه یافته است. ولی پس از گفته این شرکت این سوال برای طرفداران پیش آمد که آیا این بازی برای PS4 هم مانند سری اول اسپایدرمن توسعه می یابد یا خیر؟ در پاسخ این سوال شرکت سونی و اینسامنیاک هنوز جوابی نداده اند ولی با توجه به بازی هایی مانند Horizon Forbidden West ،Spider-Man Miles Morales ،God of War Ragnarok که برای هر دو نسل منتشر شده اند می توان احتمال داد که اسپایدرمن 2 هم برای PS4 توسعه داده شود ولی همچنان این موضوع قطعی نیست.

 

 

شخصیت های بازی Marvel’s Spiderman 2

 

در تریلر بازی Marvel’s spiderman 2 نکات زیادی بود که مشاهده کردیم و یکی از این نکات حضور ویلن‌ های بزرگ و محبوبی مانند Kraven the Hunter و Venom در تریلر بازی بود. علاوه بر این دو شخصیت که می دانیم قرار است در این سری از بازی اسپایدرمن حضور داشته باشند، احتمال حضور شخصیت هایی که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم نیز می رود.

 

 

Harry osborn

در بخشی از بازی Marvel’s Spiderman مشاهده می کنیم که نورمن آزبورن پدر هری از Symbiote برای زنده نگه داشتن پسر خود استفاده می کند. که برخلاف تصور پیتر و ام جی، هری هرگز در اروپا نبوده و نخواهد بود. در این هنگام اولین نتیجه ای که می توانیم به آن برسیم این است که هری آزبورن قرار است در بازی اسپایدرمن دو نقش ونوم را ایفا کند نه ادی براک که این ممکن است اتفاق بسیار هیجان انگیزی برای طرفداران این بازی باشد.

 

اتفاقی که از آن می توانیم مطمئن باشیم این هست که قرار است شخصیت ونوم را در بدن هری مشاهده کنیم. اما ما همچنین امیدواریم که هری را در بدن خود ببینیم و با پیتر و ام جی تعامل داشته باشیم و برخی از رمز و رازهایی که در گذشته او وجود دارد را کشف کنیم.

 

Greem Goblin

کرکتر نورمن آزبورن بخش مهمی از داستان Marvel’s Spiderman  بود و در داستان بازی حداقل یک مرد ترسناک بود. با این وجود در جهانی که Insomniac خلق کرده است؛ او هنوز تبدیل به گرین گابلین نشده است. اگرچه پیتر بیش از هشت سال در این مرحله مرد عنکبوتی بوده است. و گرین گابلین به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین ویلن ها در طول زندگی مرد عنکبوتی، باید در نقطه ای از جهان اینسومنیاک نیز ظاهر شود.

 

هیچ راهی وجود ندارد که این اتفاق در بازی  Marvel’s Spiderman 2 نیفتد. با همه پیچیدگی های پیرامون هری و سیمبیوت و شکست های آسکورپ در Marvel’s Spiderman، و خود بازی که شامل بیش از چند راز نه چندان ظریف از گرین گابلین بود همگی دست به دست هم می دهند تا راه برای حضور گرین گابلین در بازی Marvel’s Spiderman 2 باز شود.

 

Gwen Stacy

شخصیت GWEN STACYدرسری بازی های اسپایدرمن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عنوان یک شخصیت در جهان بزرگتر مرد عنکبوتی، غیرممکن به نظر می رسد که او در یکی از بازی های Insomniac در برخی مواقع ظاهر نشود و مارول اسپایدرمن دو زمان بسیار خوبی برای حضور این کارکتر خواهد بود.

 

استودیو Insomniac جهان و شخصیت های مخصوص به خود را ایجاد کرده است و به دنبال آوردن چهره های اصلی بیشتر از پیشینه مرد عنکبوتی در بازی های خود است. و حضور شخصیتی مانند GWEN STACY به عنوان یکی از شخصیت های مهم در آن بعید به نظر می رسد.

 

Chameleon

شخصیت  Chameleon که یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دشمن های مرد عنکبوتی است و این دلیلی است که ما می خواهیم او را در Marvel’s Spiderman 2 ببینیم. همانطور که در ادامه به آن قرار است اشاره کنیم،  Kraven the Hunter قرار است در این سری از بازی حضور داشته باشد؛ در این صورت احتمال حضور Chameleon در بازی بسیار بالاست. این به این دلیل است که این دو شخصیت برادرهای ناتنی هستند و در یکی از نمادین ترین داستان های مرد عنکبوتی، CHAMELEON است که اساسا شکار kraven را  به مرد عنکبوتی پیشنهاد می دهد. البته حضور این شخصیت تنها یک حدس است و احتمال حضور این شخصیت در سری دوم بازی مردعنکبوتی کمی کمرنگ است.

 

Taskmaster

 

شخصیت Task master یک شخصیت تقریبا مهم در Marvel’s Spiderman بود که به طور عمده داستان آن به ماموریت های جانبی بازی منتقل شد. بنابراین این انتظار را نداریم که این شخصیت به طور ناگهانی در مرد عنکبوتی 2 به یک تهدید بزرگ تبدیل شود. ولی عدم حضور این شخصیت در این سری از بازی می تواند بسیار شکه کننده باشد.

سری اول بازی که سال 2018 عرضه شد توضیح دقیقی از این شخصیت در اختیار بازیکنان قرار نداد و به همین دلیل ما هنوز نمی دانیم چه کسی او را برای پیدا کردن هویت و کشتن مرد عنکبوتی استخدام کرده است؛ بنابراین قطعا کارهای ناتمامی در داستان و هدف Taskmaster وجود دارد که در مارول اسپایدرمن دو به احتمال زیاد قرار است یک داستان با جزئیات درباره این شخصیت مشاهده کنیم.

البته ممکن است TaskMaster در لیست Insomniac جز اولویت های اصلی نباشد، به ویژه در مورد ویلن هایی که باید در بازی قرار بگیرند. اما ما همچنان انتظار داریم در Marvel’s Spiderman 2 او را ببینیم و اسرار پیرامون داستان و شخصیت کلی تسک‌ مستر برایمان بیشتر فاش شود.

 

Mysterio

 

به لطف چند ایستراگ در بازی  Marvel’s Spiderman، ما در جریان هستیم که mysterio از قبل در جهانی که شرکت Insomniac درست کرده است، حضور دارد. واضح است که استدیو Insomniac در نظر داشته باشد تا شخصیت Mysterio را به بازی اسپایدرمن دو نیز اضافه کند. با توجه به قدرت خارق العاده این شخصیت، یک BossFight با او نیز می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

البته ناگفته نماند که تماشای داستان مخصوص او در دنیای Insomniac هم بسیار سرگرم کننده خواهد بود. با توجه به اینکه ونوم و کراون شکارچی در حال حاضر به عنوان شرورهای اصلی حضورشان در بازی تایید شده است (و احتمالاً گرین گابلین نیز در مقطعی حضور خواهد داشت)، Marvel’s Spiderman 2 در حال حاضر کارهای زیادی را میتواند در بخش supervillains انجام دهد.

همانطور که در جریان هستیم در Marvel’s Spiderman نیز هیچ کمبودی از شخصیت های منفی وجود نداشت. بنابراین اگر Insomniac به دنبال اثری استثنایی مشابه نسخه اول و حضور شخصیت های منفی غنی در Marvel’s Spiderman 2 باشد قطعا حضور Mysterio در این سری را شاهد خواهیم بود.

 

Lizard

 

دکتر Curt Connors در نقش lizard یکی از اولین پرتوگانیست های بزرگیست که پیتر در دوران حضور خود  به عنوان مرد عنکبوتی در جهان Insomniac با اون جنگیده است. و ما می دانیم که بر خلاف تلاش های پیتر برای درمان او، او هنوز به شدت به بیماری آلوده است.

 مهمتر از همه، Curt Connors همچنین در بخشی از Marvel’s Spider-Ma: Miles Morales یعنی در کات سین پایانی بازی نیز حضور داشت. جایی که نشان می دهد که نورمن آزبورن در تلاش برای درمان هری با سیمبیوت با Curt Connors همکاری می کند.

 

با توجه به آن، حضور تاثیر گذارتر Curt Connors در Marvel’s Spider-Man 2 تقریبا قطعی است. Insomniac آشکارا برنامه هایی برای این شخصیت خواهد داشت و ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم آنها با او چه می کنند.

 

Wolverine

 

با اینکه حضور این شخصیت در بازی marvel’s spiderman 2 کمی بعید به نظر می رسد اما با توجه به معرفی بازی Marvel’s Wolverine ممکن است که این شخصیت هم در بازی حضور پیدا کند. البته ناگفته نماند که توسط استودیو Insomniac تایید شد که داستان بازی marvel’s wolverine در دنیای Marvel’s Spider-Man رخ می دهد. با توجه به این خبر، عجیب نخواهد بود که ولورین یک حضور کوتاه برای ساخت پیش زمینه ای برای داستان Marvel’s Wolverine یا حتی نسخه سوم Marvel’s Spider-Man داشته باشد.

 

تریلر بازی Marvel’s Spiderman 2

 

 

 در اولین بخش این تریلر پیتر پارکر و مایلز مورالز را مشاهده می کنیم که در کنار یکدیگر مشغول پاکسازی خیابان‌ ها از دشمنان و مبارزه با آنها هستند. در اواخر این تریلر هم مشاهده می کنیم که این دو شخصیت با ویلن اصلی که در سایه‌ ها پنهان شده است روبرو می شوند که این ویلن کسی نیست جز ونوم. ونوم در این بازی توسط تونی تاد صداگذاری می ‌شود. طبق زیرنویس اولیه ثبت شده در پایین تریلر، این فیلم تماما از اجرای بازی روی PS5 ضبط شده است.

یکی دیگر از ویلن هایی که قرار است در این سری از بازی حضور داشته باشد، Kraven the hunter هست. براساس کمیک‌ های مارول، تنها شخصیتی که تمام عمرش را به پیدا کردن حریف اختصاص داده، کریون شکارچی است. این فرد شبه‌ ‌نامیرا خودش را بزرگترین شکارچی دنیا تصور می کند و قصد دارد با از بین بردن مرد عنکبوتی، آن را به تمام دنیا اثبات کند. همانطور که ممکن است از خواندن کمیک ها هم متوجه شده باشید، کریون قدرت ‌های چندانی ندارد. در واقع این معجون ‌های عجیب و غریب هستند که باعث می ‌شوند کریون به قدرت‌ هایی همچون عمر طولانی، قدرت بدنی زیاد و حس‌ های تقویت‌ شده دست پیدا کند. در نتیجه ترجیح کریون بر این است که به صورت تن به تن و با تکیه بر قدرت فیزیکی با حریفانش مبارزه کند.

در بخشی دیگر از تریلر معرفی بازی Spider-Man 2 شاهد مبارزه پیتر و مایلز با چندین فرد مختلف هستیم. این افراد ممکن است مزدورانی باشند که توسط کریون به منظور محک زدن اسپایدرمن استخدام شده باشند. با این حال، این افراد از لحاظ ظاهری شبیه به نینجاها هستند که این امر به معنای حضور گروه The Hand در بازی مذکور است. اگرچه این گروه دشمن اصلی شخصیت Daredevilمحسوب می‌ شود، اما مرد عنکبوتی نیز با آنها وارد مبارزه شده است پس وجود آنها در این سری از بازی اسپایدرمن غیرقابل پیش بینی نبود.

 

 

در بازی Marvel’s spiderman 2 انتظار چه تغییراتی را داریم؟

 

 

با توجه به تریلری که از این بازی تا اینجا مشاهده کردیم انتظارات بسیار بیشتری از این سری بازی اسپایدرمن نسبت به سری قبلی داریم که در ادامه به چند مورد از این تغییراتی که انتظار آنها را داریم می پردازیم.

 

 

دنیایی گسترده تر و پویاتر

به دلیل اینکه این بازی در حال حاضر تنها تایید شده است که بر روی PS5 قابل پشتیبانی است انتظار طرفداران از خود را بیشتر کرده است. به همین دلیل آنها انتظار دارند این بازی دنیایی پویا و گسترده داشته باشد به گونه ای که امکان انجام این دنیا بر روی دستگاه PS4 قابل انجام نباشد.

می توان گفت که طرفداران انتظار دارند که نیویورک واقعی را در بازی اسپایدرمن 2 مشاهده کنند. حتی انتظار دارند که  حواشی آن را نیز مشاهده کنند. یعنی دنیای اسپایدرمن تنها Manhattan نباشد بلکه بتواند جاهای دیگر نیویورک را نیز به تصویر بکشد.

 

با توجه به چیزی که ما در Ratchet and Clank جدید مشاهده کردیم، متوجه این موضوع شدیم که توانایی SSD پلی استیشن 5 بسیار بالا است. به همین دلیل وقتی از پس اجرای سریع دنیاهای مختلف Ratchet and Clank سربلند بیرون می آید، قطعا توانایی اجرای دنیای گسترده‌ تری از Marvel’s Spiderman را نیز خواهد داشت.

 

 

داستان های فرعی هیجان انگیزتر

یکی از قابلیت های جالب سری اول بازی اسپایدرمن امکان بازی کردن در نقش شخصیت‌ های فرعی برای مدت کوتاهی در بازی در بخش داستان های فرعی بود. ولی در عین جالب بودن این موضوع این قسمت ها گاهی بسیار کسل کننده می شدند. و اکثر این بخش ها به این صورت بودند که شما تنها راه می ‌رفتید و در نهایت با MJ می ‌توانستید کمی مراحل هیجان انگیز را تجربه کنید. این مراحل فاقد هرگونه هیجانی بودند و نسبت به خود بازی تجربه خسته کننده ‌تری را ارائه می ‌دادند.

این موارد باعث می شدند که روند بازی کند پیش برود و خیلی هیجان انگیز نباشد. این قسمت‌ ها نقش مهمی در داستان داشتند اما بازیکنان ترجیحشان بر این بود که آنها جالب تر برنامه ریزی می شدند. در سری جدید بازی اسپایدرمن طرفداران امیدوارند که این مراحل در صورت وجود هیجان انگیزتر باشند و مانند سری قبل کسل کننده نباشند

 

مبارزات هیجان انگیز و چالش برانگیز

 

سری قبلی بازی marvel’s spiderman به این صورت بود که در صورت کسب مهارت کافی می ‌توانستید هیچ ضربه‌ ای نخورید. می‌ توان گفت که مبارزات بسیار راحت بودند و با وجود اینکه هرچه پیش می ‌رفتید، مبارزه با دشمنان سخت ‌تر می شد، اما اگر مهارت لازم را داشتید، می ‌توانستید بدون مشکل خاصی مراحل را طی کنید.

 

با اینکه طرفداران انتظار چالش آنچنانی را ندارند ولی حداقل می خواهند که در سری جدید بازی Marvel’s spiderman 2 بیشتر به چالش کشیده شوند. با اینکار فرد برای هر تصمیم خود می تواند فکر کند و بیشتر از بازی لذت خواهد برد. این کار نسبت به اینکه شما تنها کلید مربع و دایره را فشار دهید تا مبارزه به اتمام برسد بسیار جالب ‌تر خواهد بود. مخصوصا اینکه کنترلر دوال سنس نیز ویژگی‌ هایی دارد که سازنده این بازی می ‌تواند از آنها استفاده کند. برای مثال به جای چندین بار فشردن مثلث برای بلند کردن اجسام، می ‌تواند فشردن تریگرها را سخت ‌تر کند.

 

 

داستان ها و ماموریت های بیشتر

شاید یکی از جذاب‌ ترین بخش ‌های نسخه اول بازی اسپایدرمن مراحل فرعی آن بود. البته نمی‌توان گفت که این مراحل بی نقص بودند. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم بسیاری از آنها تکراری بودند و بازیکن را خسته می ‌کردند اما اگر در دنیا گشت و گذار می کردید موارد بسیار جالبی را پیدا می ‌کردید.

 

در نسخه جدید این بازی انتظار طرفداران این است که دنیای این بازی گسترده ‌تر از دنیای قبلی باشد و ماموریت ‌های فرعی‌ نیز بیشتر و متنوع‌ تر باشند. این متنوع بودن برای ارتقای بازی بسیار حائز اهمیت است. مخصوصا با توجه به اینکه داستان‌ ها و شخصیت‌ های فرعی در دنیا مرد عنکبوتی بسیار هستند و Insomniac سوژه‌ های بسیاری برای کار دارد.

 

 

آیا بازی Marvel’s Spiderman 2 از قابلیت بازی چند نفره پشتیبانی می کند؟

 

به محض اینکه شرکت سازنده اینسامنیاک در تریلر بازی اسپایدرمن 2 نشان داد که پیتر پارکر و مایلز مورالز در کنار هم مبارزه می ‌کنند، طرفداران این بازی فورا به این نتیجه رسیدند که این بازی از حالت بازی چند نفره پشتیبانی می کند و خبر پشتیبانی بازی چند نفره بازی اسپایدرمن 2 در سراسر اینترنت پر شد. دلیل اینکه بازیکنان بسیار از این اتفاق هیجان زده بودند مشخص است، انجام این گونه بازی های ماجراجویی هیجان دو چندانی دارد اگر همراه با یک دوست انجام شود. اما متاسفانه استودیو تایید کرده است که بازی اسپایدرمن ۲ فقط یک نفره خواهد بود. به بیانی دیگر، رایان اشنایدر رئیس بخش استراتژی فرانچایزهای اینسامنیاک، در یک پست پخش شده در وبلاگ پلی استیشن، گفته است که "ما بسیار هیجان‌زده هستیم که ماجراجویی پیتر پارکر و مایلز مورالز را در حماسی‌ترین ماجراجویی تک نفره خود ادامه دهیم".

خرید گیفت کارت

ممنون که تا انتهای این مطلب با گیفت استاپ همراه بودید. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در ارتباط با بازی marvel’s spiderman 2 در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !