گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
راهنمای بازی Cyberpunk 2077 ؛ 13 نکته که باید قبل از بازی کردن آن بدانید

راهنمای بازی Cyberpunk 2077 ؛ 13 نکته که باید قبل از بازی کردن آن بدانید

هر آنچه که نیاز است تا در رابطه با بازی  Cyberpunk 2077 ، بدانید.


زمان تقریبی مطالعه : ۴ دقیقه

 در نایت سیتی، این شهر بزرگ و تاریک نکات زیادی هست که ممکن هست از چشم شما در حین بازی دور بماند پس قبل از اینکه به شروع بازی cyberpunk2077 بپردازید این 13 نکته را به خاطر بسپارید، در این شهر شهرت خود را بدست آورید و به یکی از افسانه های زنده در این بازی تبدیل شوید.

بازی cyberpunk 2077 یک بازی بسیار عظیم است که ساختار بسیار قوی دارد. در این بازی شما هزاران روش برای انجام هریک از ماموریت های بازی دارید و این به این معناست که در هر مرحله اشیا و مکان های مختلفی هستند که می توانید آنها را بررسی کنید. در ابتدای بازی ممکن است که این مورد برای شما کمی زیاده روی و بیش از حد گیج کننده باشد ولی هرچه بیشتر در بازی جلو بروید این موارد برای شما آسان تر می شوند.

در این مطلب در گیفت استاپ ما برای شما 13 نکته درباره بازی cyberpunk برای شما جمع آوری کرده ایم تا شما به عنوان یک تازه کار بتوانید با مطالعه آنها به قوی ترین شکل ممکن این بازی را شروع کنید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

در نظر داشته باشید که خرید گیفت کارت پلی استیشن و گیفت کارت ایکس باکس، از راه های دسترسی به این بازی میباشند.

 

داستان بازی Cyberpunk 2077 چیست؟

 

داستان بازی Cyberpunk 2077 چیست؟

 

قبل از اینکه به بررسی نکات بازی بپردازیم بد نیست که کمی با خط داستانی بازی Cyberpunk 2077  آشنا شویم.

داستان بازی Cyberpunk 2077 در شهر بزرگ و سرشار از تکنولوژی نایت سیتی طراحی شده است. این شهر که به علت سیستم سیاسی از هم فروپاشیده‌ آمریکا تحت کنترل ایالت NORCAL  و توسط شرکت ‌های بزرگ اداره می‌ شود.

این سیستم، نایت سیتی را به فاسدترین شهر آمریکا تبدیل کرده است. این فساد چنان در تار و پود این شهر نفوذ کرده که در سال ۲۰۷۷ و مطابق رای گیری‌ های سراسری در آمریکا، نایت سیتی به عنوان «بدترین مکان برای زندگی در آمریکا» بیشترین رای را کسب کرده است. این شهر، شهری است که برای حفظ بقا در آن نباید از هیچ گونه خشم، فساد و جرمی دریغ کنید. شما در این شهر کنترل شخصیت اصلی بازی یعنی وی را به عهده دارید که به عنوان یک مزدور و سابقه دار مشهور است. جنسیت، ظاهر، گذشته داستانی و مهارت‌ و توانایی ‌های V تا حد زیادی در بازی قابل شخصی ‌سازی هستند و این شخصی سازی می ‌تواند در روند داستان و مراحل طی کردن آن تغییراتی را ایجاد نماید.

در اولین مرحله این بازی شما باید در بین سه پیش زمینه داستانی یا Life Path اصلی برای V یکی را به دلخواه انتخاب کنید. این مسیرها شامل Corpo ،Street Kid و Nomad هستند که هریک از آنها مزایا و معایب اجتماعی و مهارت های خاصی را به V می ‌دهند. در نتیجه، دیالوگ‌ ها، تصمیمات و روند شکل‌ گیری داستان را تا حدودی تغییر داده و پایان بندی‌ های متفاوتی را برای بازی شکل می ‌دهند. البته حائز اهمیت است که همه این life path  ها در انتها به دل نایت سیتی ختم می شوند و به جر چند مرحله ابتدایی و انتهایی تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند.

حالا که با خط داستانی بازی سایبرپانک 2077 به خوبی آشنا شدید بهتر است که هرچه سریع تر به سراغ نکات کاربردی برای درخشیدن در این بازی برویم.

 

1. پیام هایتان را چک کنید

 

ارتباط داشتن با شخصیت های دیگر در بازی سایبرپانک یکی از مهم ترین بخش های این بازی است. و تلفن وی در طول بازی مدام درحال ویبره رفتن به دلیل دریافت پیام های مختلف است که شما نباید این پیام ها را نادیده بگیرید. در بیشتر اوقات شما پیام هایی از طرف تعمیرکاران و فروشنده ها می گیرید که به شما پیشنهاد تعمیر وسایلتان یا خرید مثلا چرخ های جدید را می دهند. ولی گاهی ممکن است که شما پیام هایی از طرف دوستانی که در نایت سیتی پیدا کرده اید دریافت کنید. این پیام ها ممکن است صرفا یک پیام حال و احوال پرسی باشند یا که یک پیام برای دعوت به یک مبارزه هیجان انگیز باشد.

حائز اهمیت است که پاسخ دادن به پیام های دوستانتان در طول بازی به قوی شدن رابطه شما با این شخصیت ها در طول بازی کمک می کند و این یک امتیاز مثبت برای شما در آینده محسوب می شود.

 

2. تحت پوشش بودن الزامی است

 

 

شما در بخش آموزشی بازی این امکان را دارید که بر روی روش کار کاور گرفتن کار کنید تا از آن در ادامه استفاده کنید؛ هر گاه جایگاه مناسبی را برای کاور گرفتن در بازی پیدا کردید، بهتر است به پشت آن بروید، به گونه ‌ای که تمام بدن خود را از دید دشمنان مخفی کنید. اگر در شرایط درست قرار بگیرید، به محض نشانه گرفتن V سر خود را بالا می‌ آورد و نوک تفنگ خود را به سمت دشمنان می گیرد. کاور گرفتن یکی از مهم ‌ترین نکات در بازی است و می ‌تواند در بسیاری از زمان های سخت بازی به کمک شما بیاید، مخصوصا در جاهایی که با دشمنان قوی ‌تر برخورد می‌ کنید. حتی قوی ‌ترین حالت V هم نمی‌ تواند بیش از یک حدی در مقابل ضربات دشمنان مقاومت کند و نیاز به دور شدن از مسیر گلوله ‌ها و اسلحه‌ های دیگر دارد.

این مورد شاید برای همه‌ بازیکنان در بازه‌ اول قابل شناسایی نباشد، اما باید بدانید که شما حین کاور گرفتن هم می ‌توانید دشمنان خود را هک کنید. دکمه‌ اسکن کردن را در هنگام کاور گرفتن فشار دهید و V کمی بالا می‌آید تا دید کافی برای هک کردن دشمنان داشته باشد. هنگامی که شما از قابلیت هک کردن استفاده می‌کنید، زمان برای چند لحظه  آهسته ‌تر می ‌شود و شما این امکان را دارید که در این میان، میدان مبارزه را بهتر شناسایی کنید. هم چنین، لازم است بدانید که همه‌ موانع برای کاور گرفتن مناسب نیستند؛ پس اگر حس کردید که جایگاه مناسبی برای پناه گرفتن ندارید یا در حال آسیب دیدن هستید، فورا آنجا را ترک کنید و جایگاه مناسب ‌تری را برای پوشش گرفتن انتخاب کنید.

 

3.دشمنان خود را علامت گذاری کنید

 

شما باید در حین اینکه دشمنانتان را از پشت دیوار اسکن می‌ کنید، برای تشخیص بهتر، آنها را علامت گذاری کنید. هنگام اسکن، شما می‌ توانید دشمنان را با فشار دادن یک دکمه برچسب گذاری کنید که این دکمه (در کامپیوتر با چرخ ماوس کلیک و روی کنسول با دکمه  R3) است.  این عمل آنها را از طریق دیوارها و پشت کاور قابل مشاهده می کند و شما می توانید در هر شرایطی آنها را مشاهده کنید. شما همچنین می توانید دشمنان را از طریق دوربین‌ های امنیتی هک شده اسکن و علامت گذاری کنید که به شما این امکان را می ‌دهد تا قدرت دشمنان را قبل از وارد شدن در بسیاری از مکان‌ ها به طور کامل ارزیابی کنید.

 

4.تفاوت بین attribute points و skill points را بدانید

 

در بازی Cyberpunk 2077 ما دو نوع امتیاز ویژه با نام‌ های Attribute Point و skill Point وجود دارند که به شما این اجازه را می ‌دهند که انتخاب‌ های وسیع ‌تری در بازی داشته باشید. اگر تعداد بیشتری از این امتیازها را برای V خرج کنید، تعداد توانایی‌ های او و کارهایی که می‌تواند انجام دهد بیشتر می‌ شود. در ادامه توضیح کوتاهی درباره هریک از این امتیاز ها به شما می دهیم:

Attribute Point:  باعث می ‌شود V، قوی ‌تر باشد و در اکثر ویژگی‌ های ظاهری مانند جسم، بازتاب ‌ها و قابلیت ‌های تکنیکی، دانش و شخصیت برتری کسب کند.
skill Pont
: جوایز متعددی را برای درخت مهارت ارائه می ‌دهد که در قسمت پایینی بخش Attribute قرار دارد.

برای مثال، اگر می‌خواهید به‌ صورت مخفی ‌کاری بازی را پیش ببرید، امتیازهای Attribute بیشتری را برای مهارت Cool  استفاده کنید که باعث افزایش آسیب به دشمنان می شود، و مدت‌زمان تشخیص توسط دشمنان و تحمل را بیشتر می کند. اگر می ‌خواهید در سطح بالاتری از مخفی‌ کاری بازی کنید، امتیازهای skill Point را برای قابلیت Hidden Dragon خرج کنید. امتیازهایی که در بخش مخفی ‌کاری خرج می ‌شوند و سپس به شما اجازه می ‌دهند تا دشمنان را حتی از هوا بدون استفاده از سلاح‌ های گرم شکست دهید. برای انجام این کار شما می‌ توانید ابتدا وارد بخش Attribute شده و سپس مهارت ‌های مرتبط را انتخاب کنید یا وارد بخش Cool شده و مهارت Hidden Dragon را فعال کنید.

 

5.به برنامه های تلویزیونی، رادیویی و دیتا شاردها توجه کنید

 

مراحل اصلی و فرعی بازی، روی ماجراجویی های V در نایت سیتی تمرکز دارند، به همین جهت اطلاعات زیادی درباره‌ جهان سایبرپانکی به شما نمی ‌دهند. اما توجه کردن به دیتا شاردها و برنامه‌ های تلویزیون و رادیو در بازی سایبرپانک 2077، اطلاعات خیلی خوبی پیرامون جهان بازی به شما می دهد.

انتخابات شهردار، جزئیات جنگ سرد میان شرکت‌ های بزرگ، زمزمه‌ های آغاز جنگ بین شرکت ‌ها، جدال میان یک مبلغ دینی و یک کارمند بلند مرتبه آراساکا بر سر خوب یا بد بودن شرکت‌ های بزرگ، دستاورد های فضایی جدید و حتی جنایت ‌هایی که شما در نایت سیتی انجام می‌ دهید، بخش کوچکی از اطلاعاتی هستند که شبکه‌ های تلویزیونی مختلف نایت سیتی درخود پوشش می دهند. یکی از جالب‌ ترین برنامه‌ هایی که بیشتر بازیکنان متوجه‌ آن نشده اند، یک برنامه رادیویی است که درباره‌ سایبرسایکوها و جنگ ‌های گذشته صحبت می کند.

دیتا شاردهای بازی علاوه بر اطلاعاتی که درباره جهان بازی به شما می دهند، دارای ایستراگ های زیادی نیز هستند؛ ایستراگ هایی از Blade Runner و GTA San Andreas گرفته تا Devil May Cry و Breaking Bad که طرفدار هرکدام از آنها اگر باشید، قطعا با خواندن این اطلاعات، متوجه این موضوع ها خواهید شد.

 

6.مرتب در بازی هک کنید

 

جالب است بدانید که شما امتیازات زیادی برای کارهایی که در دنیای بازی انجام می ‌دهید دریافت می کنید. البته این امتیازات با توجه به سبک بازی شما داده می ‌شوند. برای مثال اگر شما به طور مرتب از یک کلت یا همان Handgun استفاده می ‌کنید، در ادامه مهارت ‌های جدیدی را برای Handgun باز خواهید کرد. این موضوع به شما اجازه می ‌دهد که V را با توجه به سبک بازی موردعلاقه ‌تان ارتقاء دهید. پس با این ذهنیت، بهتر است در طول تجربه‌ خود هر وسیله یا دشمنی را که می ‌بینید هک کنید. با این روند شما در زمینه‌ استفاده گجت‌ های مختلف هم قوی ‌تر می ‌شوید و می ‌توانید در ادامه روند متنوع و جذاب ‌تری را تجربه کنید.

البته در این میان باید به شما بگوییم که نیازی نیست تمام تمرکز خود را بر روی هک کردن بگذارید تا به یک هکر حرفه ای تبدیل شوید، تنها لازم است این کار را به صورت مرتب انجام دهید تا در زمان های سخت ‌تر که پر از دوربین و سیستم‌ های امنیتی است، با مشکل رو به رو نشوید. همچنین، هک کردن گاو صندو‌ق ‌ها و ترمینال ‌ها و به دست آوردن پول بیشتر، به هیچکس صدمه‌ ای نمی ‌زند.

 

7.تا جایی که می توانید اسلحه و وسایل در بازی را جمع آوری کنید

 

 

بدست آوردن پول، درهای زیادی را به روی شما در بازی cyberpunk 2077 باز می‌ کند اما درآمدزایی در اینجا کار آسانی نیست. یکی از راه ‌های آسان برای کسب درآمد، این است که هر آیتمی را در اطراف خود مشاهده می کنید، بردارید تا بعدا آنها را بفروشید. خوشبختانه مکانیکی برای سرقت در بازی وجود ندارد، به همین دلیل هر لوتی را که دوست دارید، می ‌توانید تصاحب کنید و کسی هم مزاحم شما نخواهد شد.

پس از ورود به هر منطقه و پس از اتمام هر مبارزه، کمی وقت بگذارید و اطراف را به طور کامل بررسی کنید تا چیزی برای برداشتن باقی نماند. شما حتی این امکان را دارید که با استفاده از لوت‌ ها، به قطعات ساخت و ساز کمیاب نیز دسترسی پیدا کنید. با فروش این آیتم ‌ها و مادهای غیرضروری، پول مناسبی بدست خواهید آورد.

علاوه بر این موارد، اگر به دنیای بازی علاقه ‌مند شده ‌اید و می‌ خواهید اطلاعات بیشتری درباره آن به دست آورید، باید به سراغ آیتم‌ های شارد بروید. این آیتم‌ ها جزئیات زیادی را در اختیار شما قرار خواهند داد، از زندگی و اتفاقاتی که برای شخصیت ‌ها رخ داده تا تاریخچه تاسیس گروه ‌های خلافکاری، شرکت ‌ها و اینکه جهان بازی چگونه به وضعیتی که اکنون در آن است رسیده است. پس برای کسانی که قصد دارند بازی را به صورت کامل تکمیل کنند، پیشنهاد می کنیم که حتما به شاردها توجه داشته باشند.

 

 

8.از وسیله نقلیه تان به عنوان مکان نگهداری اسلحه هایتان استفاده کنید

 

برداشتن همه آیتم‌ ها در بازی، باعث می ‌شود تا فهرست آیتم‌ های شما پر شود و در نتیجه، سرعت و استقامت شخصیت شما پایین بیاید. برای جلوگیری از این اتفاق، باید چیزهایی که در طول بازی سایبرپانک 2077 به دست آورده ‌اید را در اولین فرصتی که بدست می آورید در کیوسک‌ ها به فروش برسانید. البته بد نیست بدانید که می ‌توانید بخشی از این آیتم ‌ها را در صندوق عقب ماشین خود نیز قرار دهید. با تشکر از سیستم علامت گذاری، اگر هم با یک لوت رو به رو شدید که نمی خواستید آن را از دست بدهید، می ‌توانید آن را روی نقشه علامت گذاری کنید.

در کیوسک ‌ها، به این نکته توجه کنید که آیتم‌ های مهم را به فروش نرسانید. اگر فکر می ‌کنید یک آیتم ممکن است در آینده مورد نیازتان واقع شود، آن را کنار بگذارید.

 

9.سایبردک خود را در سریع ترین زمان ممکن ارتقا دهید

 

اگر مشتاق هستید که مسیر هکر شدن در بازی سایبرپانک را در پیش بگیرید، پس حتما سایبردک خود را ارتقا داده و نرم ‌افزاری به اسم دیمونز را نصب کنید تا به شما برای نبرد، گزینه ‌های جدیدی را ارائه دهد. استفاده از سایبردک به شما این توانایی را می ‌دهد تا برای مثال جنگ ‌افزار سایبری دشمن را برای مدتی از کار بیندازید یا آسیب ‌های الکتریکی یا گرمایی به دشمن خود وارد کنید یا در داستانی دیگر با گلیچ کردن سلاح حریف، کاری کنید تا او به یکی از یارهای خود شلیک کند.

شما می توانید دوربین های امنیتی دشمنان خود را هک کنید تا آنها متوجه ورود شما نشوند. شما حتی می‌ توانید سیگنال کمک در ناحیه‌ ای که در آن هستید ایجاد کنید تا دشمن به آن سمت روانه شود تا شما به صورت مخفیانه به پایگاه آنها نفوذ کنید. به طور کلی سایبردک یک سرمایه گذاری خوب در بازی است اگر شما نمی خواهید به صورت یک full route hacker در بازی ظاهر شوید. اینها تنها چند مورد از قابلیت‌های سایبردک است که باعث تنوع در اکشن بازی سایبرپانک 2077 می ‌شود.

 

Quickhack. 10 را خریداری کنید

 

 

اگر می خواهید که در بازی به یک Netrunner حرفه ای تبدیل شوید شما نیاز دارید که یک quickhack قدرتمند برای خودتان تهیه کنید. در اوایل یکی از ماموریت های فرعی در T-Bug بازی شما را به یک مغازه راهی می کند که شما می توانید از آنجا Quickhack های قدرتمند و متنوع را خریداری کنید و آنها را در سایبردک خود قرار دهید.

شما می توانید از quickhack ها برای دست انداختن دشمنانتان استفاده کنید، به آنها حمله های سایبری کنید و یا به آنها آسیب بزنید. همچنین می توانید از آنها برای مبارزات و مخفی شدن هم استفاده کنید. ولی همچنان اگر شما نمی خواهید که در طول بازی هک های زیادی انجام دهید باز هم این وسایل برای شما مفید واقع خواهند شد به این دلیل که شما می توانید حواس دشمنانتان را با آنها پرت کنید و این مورد به مخفی ماندن شما کمک شایانی می کند.

Ripperdeck .11 ها را دست کم نگیرید

 

ریپرداک ‌ها همان افراد متخصصی هستند که بدن شما را به ماد تبدیل می‌ کنند. هر کدام از این شخصیت ‌ها، از فهرست آیتم ‌های ویژه‌ ای بهره می ‌برند و چیزهایی را به شما ارائه می ‌دهند که می ‌تواند در ماموریت‌ ها به شما کمک کند.

البته این مادها کمی برای شما گران تمام می شوند و باید برای خریداری‌ آنها پول زیادی داشته باشید اما ارتقای آنها، کاملا ارزشش را خواهد داشت. این مادها، می‌ توانند شخصیت اصلی را به یک ماشین کشنده تبدیل کنند یا قابلیت ‌های مختلف او را بهبود ببخشند، برای مثال می توان به بهتر شدن وی در زمینه هک کردن دستگاه‌ ها اشاره کرد. پس ریپرداک‌ ها را فراموش نکنید و هرازگاهی به آنها سر بزنید، خصوصا زمانی که پول کافی دارید.

 

12. ماموریت های جانبی در طول بازی را انجام دهید.

 

خط داستانی اصلی مربوط به اتفاقات بین V و جانی سیلور هند است، در طول بازی ممکن است که شما وسوسه شوید که از این ماموریت های جانبی صرف نظر کنید و به ادامه خط اصلی داستان بپردازید ولی این کار مانع از برخورداری شما از مزایا و اسلحه های فوق العاده جالب است.

 از این رو بازی اصلی شما ممکن است که کمی کسل کننده شود زیرا فقط به ابزارهای محدود دسترسی دارید. اما دنبال کردن ماموریت ‌های جانبی این عنوان علاوه بر جذابیت و منابع جدید می ‌تواند برای شما رقم زننده پایان بندی ‌های متفاوت است؛ پس به آسانی از آنها نگذرید. همچنین شما باید با کارکترهای جانبی که از آنها خوشتان می آید وقت بیشتری بگذرانید زیرا با این کار در طول بازی به آنها نزدیک تر می شوید و این ارتباط در ادامه برای شما مفید خواهد بود.

 

13. به طور مداوم بازی را ذخیره کنید

 

بازی به طور معمول خودش بر روی گزینه ذخیره خودکار هست ولی ممکن است که بعضی اوقات این اتفاق به دلیل باگ های بازی انجام نشود و شما بعد از بستن بازی دفعه بعدی که بخواهید بازی را ادامه دهید مشاهده کنید که به چند مرحله قبل برگشته اید. به همین دلیل قبل از اینکه بازی را ببندید حتما آن را ذخیره کنید تا دفعه بعد دقیقا در همانجایی که بازی را متوقف کرده اید آن را شروع کنید و وقتتان هدر نرود و بازی برایتان حوصله سربر نشود.

خرید گیفت کارت

ممنون که تا انتهای این مطلب با گیفت استاپ همراه بودید. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد شما را در ارتباط با بازی cyberpunk 2077 به خوبی راهنمایی کرده باشد.

 

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !