گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
عینک هوشمند واقعیت مجازی VITURE One XR

عینک هوشمند واقعیت مجازی VITURE One XR

عینک های هوشمند به عنوان یک دسته از محصولات خاص به حساب می آیند. از زمان عرضه Google Glass بیش از ده سال می گذرد، با این حال، تنها در چند سال گذشته، این فناوری به یک محصول قابل قبول تبدیل شده است.


زمان تقریبی مطالعه : ۲ دقیقه

 

عینک های هوشمند به عنوان یک دسته از محصولات خاص به حساب می آیند. از زمان عرضه Google Glass بیش از ده سال می گذرد، با این حال، تنها در چند سال گذشته، این فناوری به یک محصول قابل قبول تبدیل شده است. در حالی که شرکت های اپل، گوگل و لنوو در حال سعی برای تأمین سهم بازار خود در فضای واقعیت مجازی هستند، شرکت Viture با حمایت از کمپین جمع ‌آوری سرمایه گذاری امیدوار است با عرضه عینک VITURE One XR به قیمت 479 دلار، خود را مطرح کند.

 این عینک‌، تصویر مجازی یک صفحه ۱۲۰ اینچی را مستقیماً در جلوی چشمان شما به نمایش می گذارد و تجربه تماشای قابل حمل و خصوصی را برای شما فراهم می کند که از بین آنها می توان به لپ تاپ، نینتندو سوییچ و استیم دِک اشاره کرد. در ادامه این مطلب در گیفت استاپ به بررسی دقیق این عینک خواهیم پرداخت پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

عینک VITURE One XR چیست؟

 

 

عینک های هوشمند Viture One XR با هدست واقعیت مجازی مانند PlayStation VR2 سونی قابل تلفیق نیستند و بسیار ساده تر هستند. هیچ رابط کاربری مجازی یا برنامه فرعی برای این عینک وجود ندارد؛ شما فقط باید کابل USB-C را که در بسته شامل عینک قرار دارد را از اتصال مغناطیسی روی عینک ها به دستگاه مورد نظر خود وصل کنید.

ویچر ادعا می کند که عینک ها در نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه و با وضوح تصویر Full HD (۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) محافظت می شوند و قابلیت نمایش با نسبت کنتراست 50،000:1 را دارا می باشند که بهتر از اکثر مانیتورهای بازی IPS هستند که معمولاً در بازه نسبت کنتراست 1،000:1 تا 3،000:1 قرار دارند. (نسبت کنتراست نورپردازی سفید ترین و تیره ترین نقطه ای است که یک نمایشگر می تواند تولید کند.)

ما ابتدا با بازی Hogwarts Legacy روی یک کامپیوتر این عینک را تست کردیم. و چندین اختلال جزئی را مشاهده کردیم که ممکن است یکی از مشکلات عملکردی بازی باشد! دید ۱۲۰ اینچی در فاصله حدود ۱۰ فوت (تقریباً به عنوان عرض صفحه نمایش) قرار گرفته بود. تصویر همچنان واضح بود، اگرچه اگر شما به طور معمول اندازه متن بازی را افزایش داده اید، ممکن است بخواهید آن را در گزینه های بازی به حالت اولیه اش تغییر دهید.  

پس از تست بازی ها با استفاده از Viture One XR Glasses و دوک گوشی های هوشمند ، نظر بررسی کنندگان از عملکرد گلس ها متفاوت بود. مدت زمان استفاده از گلس ها برای برخی بازی ها مناسب نبود. علاوه بر این ، این گلس ها با دیگر دستگاه هایی که دارای صفحه نمایش بزرگی نیستند ، مثل تلفن های هوشمند ، سازگار نیستند و در حالت تخت نشینی برای برخی افراد به دلیل سنگینی آنها ناراحت کننده است.

به طور کلی ، Viture One XR Glasses با مشکلاتی روبرو است اما اگر بخواهید تجربه بازی پرتابل و خصوصی را در یک صفحه نمایش بزرگ و ایمرسیو بدون نیاز به استفاده از یک واقعیت مجازی داشته باشید ، می توانید با این گلس ها آن را تجربه کنید.

 

صدای عینک ویچر وان ایکس آر

 

صدا و بند گردنی عینک ویچر وان ایکس آر دارای وضوح بصری خوبی است، اما در مورد صدا چطور؟ شما نمی ‌توانید یک جفت هدفون را به عینک وصل کنید، اما بلندگوهای کوچک داخلی آن صدای قابل قبولی را ارائه می ‌دهد. ویچر برای صدا، با شرکت Harman Spatial Sound همکاری کرده است، یک شرکت که برای گرفتن صدای بلند از دستگاه‌ های کوچک شناخته شده است. در آزمایش، متخصصان از این عینک، آنها از صدای واضحی آن راضی بودند و به آن امتیاز بالایی داده اند.

ویچر اعلام کرده است که یک بند گردنی به قیمت ($ 109) را منتشر خواهد کرد که با اتصال فیزیکی، برای عینک امکانات بهتری را فراهم می کند. بند گردنی سازگار با بلوتوث، به شما اجازه می دهد تا ویدیو و بازی های ویدیویی را مستقیماً با عینک پخش کنید، بنابراین نیازی به وصل کردن عینک به دستگاه منبع ندارید.

 متأسفانه، بند گردنی هنوز آماده نمایش نیست، اما این یک آپشن جذاب است که ممکن است قوی ‌ترین نقطه قوت فروش عینک ویچر وان ایکس آر باشد.

 ویچر می گوید که بند گردنی با سیستم عامل مبتنی بر اندروید اجرا خواهد شد و به چندین برنامه اندرویدی نیز دسترسی خواهد داشت

 

مزایا و معایت عینک Viture one XR

 

عینک VITURE One XR وعده های زیادی داشته ولی برخی مشکلات طراحی آنها، کیفیت تصویر را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به اینکه قیمت آنها تقریبا 500 دلار است، این مشکلات قابل چشم پوشانی نخواهند بود، بنابراین توصیه کردن این دستگاه جدید، در حال حاضر سخت است. با این حال در ادامه به بررسی مزایا و معایب این عینک می پردازیم:

مزایا

  • صفحه نمایش قابل حمل شخصی
  • با مجموعه ای از دستگاه ها از جمله Steam Deck کار می کند
  • به شکل یک عینک آفتابی معمولی به نظر می رسد

معایب

  • تصویر در لبه ها مبهم است
  • عینک های نمونه روی صورت به درستی نمی ایستند
  • قیمت آن برای آنچه که دریافت می کنید بیش از حد بالاست.

 

آیا خرید عینک VITURE One XR پیشنهاد می شود؟

 

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که، اگر شما به فناوری های جدید علاقمند هستید، این عینک ها هنوز در مرحله ابتدایی خود هستند. با اینکه خرید عینک VITURE One XR ممکن است خیلی هیجان انگیز به نظر برسد، باید قبول کنید که هنوز مشکلاتی در پروسه ساخت این عینک ها وجود دارد که در نسخه های بعدی باید رفع شوند تا به یک کیفیت قابل قبولی برسند.

با این حال، شما می توانید بسته یاقوت این محصول را خریداری کنید. اگر می توانید هزینه بالای آن را پرداخت کنید، این بسته بهترین انتخاب برای شما است

شما می توانید قبل از خرید این عینک را امتحان کنید. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم عده زیادی از خریداران گفته اند که این عینک ها خیلی خوب روی صورت قرار نمی گیرند و شاید برای هر صورتی مناسب نباشند و دیگرانی که آنها را امتحان کرده اند نیز با مشکلات مشابهی مواجه شدند، که در عینک های AR دیگر با این مشکلات روبرو نشده اند. به همین دلیل، به شما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید این عینک ها، آنها را امتحان کنید تا از خریدی بیهوده جلوگیری کنید.

 

خرید عینک VITURE One XRرا به شما پیشنهاد نمی‌دهیم اگر:

 

تنها یک دستگاه سازگار با این عینک  دارید یا هیچ دستگاهی ندارید.اگر چیزی ندارید که با این عینک ‌ها سازگار باشد، خرید آنها برای شما مناسب نیست. به همین دلیل، خرید این عینک را تنها به افرادی که دو یا سه دستگاه سازگار با آن دارند، پیشنهاد می کنیم.  در غیر این صورت شاید امکان استفاده از آنها را نداشته باشید.

اگر خانه ‌تان بسیار روشن و رنگارنگ است، اگر در خانه ‌تان پنجره ‌های زیادی با روشنایی طبیعی و تزئینات رنگارنگ دارید، فضای شما برای استفاده از این عینک خیلی مناسب نیست. برای تجربه بهتر، باید چراغ‌ ها را خاموش کرده و پرده‌ ها را ببندید، اما باز هم ممکن است که تجربه ای که مد نظر دارید را نتوانید تجربه کنید!

اگر تنها می خواهید تجربه استفاده از عینک های AR یا VR را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که یکی از بهترین هدست ‌های VR مانند Oculus Quest 2 را به جای این عینک خریداری کنید.

 

سازگاری عینک های VITURE One XR با دیگر دستگاه ها

 

 

شما می ‌توانید این عینک ها را به دستگاه‌ هایی مثل Steam Deck ، Apple MacBook Pro 13 اینچی (M2، 2022)، iPad Air (2022) و بسیاری از بهترین لپ تاپ‌های ویندوزی و گوشی‌های هوشمند اندرویدی وصل کنید.

با این حال، ما پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید این عینک‌، سازگاری دستگاه ‌های خود را با آن بررسی کنید. به عنوان مثال، گوشی پیکسل 6 گوگل به عنوان گوشی متمایز این شرکت، با وجود اینکه پورت USB-C دارد، از خروجی ویدئویی این پورت پشتیبانی نمی ‌کند.

یکی از دستگاه‌ هایی که با گلس‌ های VITURE One XR سازگار است، دستبند VITURE است که عینک های VITURE One XR را به یک پروژکتور قابل حمل با سیستم عامل Android 11 TV تبدیل می ‌کند. با این دستگاه، علاوه بر دسترسی به برنامه‌هایی مانند Netflix و YouTube، می‌توانید از طریق Google Stadia، Nvidia GeForce Now و PlayStation 5، به بازی ‌های استریم شده دسترسی داشته باشید.

 همچمنین، با استفاده از اتصال بلوتوث آن، می ‌توانید کنترل بازی بی‌ سیم خود را متصل کنید تا بتوانید بازی‌های استریم شده را به دلخواه خود انجام دهید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید ویدئوها یا برنامه‌ها را در دستبند دانلود کنید، می‌توانید از حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن بهره ببرید.

آخرین مورد مهم که باید به آن اشاره کنیم، موبایل دک است که با نینتندو سوییچ، نینتندو سوییچ OLED، استیم دک و هر دستگاهی که از طریق HDMI ویدئو را خروجی می دهد، سازگار است - که شامل برخی از آیفون ها می شود اگر از آداپتور Lightning-HDMI استفاده کنید.

 

باتری عینک های VITURE ONE

 

عینک های VITURE One XR باتری ندارند، بلکه از شارژ داخلی دستگاه متصل شده برای شارژ صفحه نمایش استفاده می کنند. این موضوع به حفظ وزن کم عینک ها کمک می کند، اما به این معناست که شما می توانید انتظار داشته باشید که عمر باتری کوتاه Steam Deck بیشتر کاهش پیدا کند - به ویژه اگر شما بازی با انرژی زیادی را بازی کنید.

علاوه بر این، به دلیل وابستگی این عینک به اتصال سیمی، شما نمی توانید Steam Deck خود را برای شارژ کردن و در عین حال استفاده از عینک ها استفاده کنید. این بدان معناست که در حالی که می توانید بازی هایی مانند Stray را برای مدت تقریبا طولانی مانند Spider-Man  Remastered بازی کنید، باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه Steam Deck خود را به طور کامل شارژ کرده اید.

این مشکل در دستگاه های دیگر هم وجود دارد، با این حال، تأثیر آن به اندازه ای شدید نیست که در دستگاه Steam Deck است.

مانند سایر عینک های AR که تست شده اند، خوب بود که عینک های VITURE One XR هم با باتری داخلی خودشان کار می کردند و یا اگر می شد، راهی برای استفاده از عینک ها و شارژ دستگاه متصل به آن در عین حال وجود داشت.

در مورد لوازم جانبی خود VITURE، نشان گردن و داک موبایل هر دو دارای باتری داخلی خود هستند. نشان گردن در حال حاضر سه ساعت و نیم کار می کند و در حدود یک ساعت و 20 دقیقه به صورت کامل شارژ می شود VITURE به ما می گوید که هنوز در حال بهینه سازی باتری هستیم، بنابراین ممکن است این جزئیات در نسخه های بعدی تغییر کنند.

از سوی دیگر، داک موبایل تا 12 ساعت شارژ خود را حفظ می کند یا هشت ساعت اگر به یک Nintendo Switch متصل شود.

 

جمع بندی کلی

 

طراحی این عینک باریک، سبک و بسیار راحت برای استفاده است و این عینک ها به آسانی به دستگاه های شما متصل می شوند، اما درست قرار دادن آنها روی صورت بر کیفیت تصویری که مشاهده می کنید، تاثیر زیادی دارد.

اگر بخواهیم به عملکرد عینک های XR شرکت VITURE از 5 امتیاز بدهیم امتیاز 5/1 را می دهیم زیرا این عینک ها تصویر قابل قبولی ارائه می دهند که به دلیل انتخاب های طراحی نامناسبی که دارند، به طور قابل توجهی توانایی عینک را کاهش می دهد و تصویر کاملاً خراب می شود.

اگر بخواهیم به امکانات این عینک نمره بدهیم امتیاز 5/2 را می دهیم. شما می توانید این عینک را با دستگاه های مختلف استفاده کنید و باند گردن آن را به یک پروژکتور قابل حمل تبدیل کنید.

اگر بخواهیم به عمر باتری این عینک نمره بدهیم، نمره 5/4 را می دهیم.  باتری عینک های VITURE تاثیر به سزایی بر روی عمر باتری دستگاه هایی که به آنها متصل می کنید دارند، اما عمر باتری لوازم جانبی اولیه آن به عمر باتری دستگاهی که به آن متصل می کنید خیلی بستگی ندارد.

به صورت کلی می توان به عینک های XR با توجه به قیمت نسبتا بالایی که دارد و امکانات و طراحی که دارد، نمره کلی 5/3 را داد وقابل استفاده با کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس می باشد.

ممنون که تا انتهای این مطلب با گیفت استاپ همراه بودید، امیدواریم که مطلب فوق توانسته باشد شما را در مسیر خرید عینک XR VITURE به اندازه کافی راهنمایی کرده باشد.

خرید گیفت کارت

 

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !