گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
اشتراک اپل آرکید چیست و چه خدماتی ارائه میدهد؟

اشتراک اپل آرکید چیست و چه خدماتی ارائه میدهد؟

در این مقاله توضیحاتی کامل در رابطه با اپل آرکید و کلیه خدمات آن داده می شود.


زمان تقریبی مطالعه : ۲ دقیقه

شاید برای شما جالب باشد که بدانید شرکت اپل بازی های اشتراکی مخصوص به خودش را در اپل استور دارد که به آن اپل آرکید می‌گویند. این سرویس به شما بیش از 100 ها بازی را در پلتفرم های مختلف به ازای هزینه ماهانه ارائه می‌دهد. شما میتوانید سرویس اپل آرکید را از طریق گیفت کارت اپل تهیه کنید و به بازی های ارائه شده جدید و مخصوص این سرویس دسترسی داشته باشید.

شما با خرید اکانت اپل آرکید به تمامی بازی های پولی و محتواهای قابل دانلود این سرویس دسترسی دارید. حائز اهمیت است که این لیست بازی ها به صورت مداوم درحال جدید شدن و آپدیت است، پس شما همیشه میتوانید بازی جدیدی برای بازی کردن در این سرویس پیدا کنید.

در ادامه به بررسی هرآنچه که شما نیاز است درباره سرویس اپل آرکید بدانید می پردازیم و به شما نحوه فعال سازی اپل آرکید را می آموزیم.

 

اپل آرکید چیست؟

 

 

اپل آرکید یک سرویس اشتراکی اپل است که شما در آن به مجموعه ای بزرگ از بازی ها برای بازی با دستگاه های متفاوت به ازای پرداخت هزینه ماهانه دسترسی دارید. این بازی ها به وسیله شرکت اپل به صورت جداگانه انتخاب شده اند و در ژانرهای متفاوتی از جمله بازی های خانوادگی، پازل، ورزشی، RPG و استراتژی عرضه شده اند. در این سرویس حتی بخشی به نام بازی های پیشنهادی برای تازه کاران در این حوزه وجود دارد که شما در صورت عدم آشنایی با دنیای بازی ها میتوانید از این بخش استفاده کنید.

همه این بازی ها بدون پرداخت درون برنامه ای برای شما در صورت داشتن اکانت اپل آرکید در دسترس و قابل استفاده است. این سرویس مانند سرویس های cloud مانند google stadia، microsoft cloud gaming with Xbox game pass ultimate و غیره نیست، بلکه بیشتر شبیه به پلتفرمی مانند Xbox game pass است که در آن شما میتوانید بازی ها را بر روی دستگاه خود نصب کرده و آنها را هر چقدر که می خواهید بازی کنید.

همچنین این بازی ها قابلیت cross-save دارند که به این معنی است که اگر شما در یک دستگاه رکورد خاصی داشته اید، در صورت انتقال بازی به دستگاهی دیگر نیازی نیست که از صفر شروع کنید و امتیاز شما ذخیره میشود.

 

 

 

ویژگی های اپل آرکید و مزایای خرید اکانت اپل آرکید چیست؟

 

یکی از ویژگی های حائز اهمیت اپل آرکید این است که کاربرانی که تازه ‌وارد این سرویس شدهاند می‌توانند از یک ماه اشتراک رایگان این سرویس استفاده کنند و در این مدت زمان با تمام امکانات و ویژگی های اپل آرکید آشنا شوند.

 

یکی‌دیگر از ویژگی های اپل آرکید که خوب است درباره آن بدانید، عدم وجود تبلیغات آزاردهنده یا محدودیت در بازی است. همچنین کاربران می‌توانند بدون اتصال به اینترنت برای اجرای بازی‌های دانلود شده از طریق اپل آرکید با داشتن اکانت اپل آرکید اقدام کنند.

از جذاب‌ ترین ویژگی های اپل آرکید که در بالا نیز به آن اشاره کردیم آن است که این سرویس هیچ شباهتی به سرویس‌ های بازی PlayStation Now یا Google Stadia  ندارد و هنگامی که در سرویس گیمینگ اپل ثبت‌ نام می‌ کنید، می‌ توانید هر تعداد از بازی های اپل آرکید را در دستگاه خود داشته باشید و آنها را به‌ صورت بومی اجرا کنید.

 

 

یکی‌ از محبوب‌ ترین ویژگی های اپل آرکید این است که شما با خرید اشتراک اپل آرکید و پرداخت تنها 4.99 دلار در ماه که قیمت اپل آرکید است، می‌ توانید تا حداکثر 6 نفر از اعضای خانواده را با خود همراه کنید و به بیان ساده‌ تر کافیست Family Sharing دستگاه اپل خود را راه‌ اندازی کنید و همه اعضای خانواده نیز دارای یک کارت اعتباری یکسان و مرتبط با اپل آیدی خود داشته باشند.

 

یکی دیگر ویژگی های اپل آرکید که خوب است بدانید آن است که این سرویس در سال 2019 فقط برای دستگاه آیفون عرضه شد، اما چندی بعد و همراه با بروزرسانی iPadOS 13 این سرویس برای کاربران آیپد نیز ارائه شد و هم‌ اکنون برای دستگاه‌ هایی نظیر iPhone، iPad، Mac و Apple TV در دسترس است.

یکی از جالب‌ ترین ویژگی های اپل آرکید آن است که این سرویس در بیش‌از 150 کشور در دسترس بوده و در کل هر کشوری که دارای App Storeباشد به محتوای اپل آرکید نیز دسترسی خواهد داشت.

آخرین مورد از ویژگی های اپل آرکید آن است که شما برای بالا بردن تجربه و لذت بازی کردن با سرویس گیمینگ اپل می‌توانید از یک کنترلر استفاد کنید. با اینکه بازی‌های موجود در این سرویس از طریق کنترل‌های لمسی قابل اجرا هستند اما بسیاری از آن‌ها از کنترلرهای بازی نیز پشتیبانی می‌کنند.

حالا که با بسیاری از ویژگی های اپل آرکید آشنا شدیم وقت آن رسیده که به بررسی مراحل ثبت‌نام و اجرای بازی در سرویس گیمینگ اپل بپردازیم.

 

چگونه در اپل آرکید ثبت نام کنیم؟

 

 

از آنجایی که ثبت نام اپل آرکید در دستگاه های متفاوت اپل، متفاوت است در ادامه به بررسی نحوه ثبت نام در انواع مختلف آنها می پردازیم.

فعال سازی اپل آرکید برای کاربران iPhone و iPad

 

1.    فروشگاه اپل را در آیفون یا آیپد خود که دارای iOS 13 یا جدیدتر است راه‌اندازی کنید.

2.    پس از ورود به برنامه در نوار پایین صفحه روی بخش Arcade بزنید.

3.    اگر کاربر جدید هستید برای شروع اشتراک رایگان 1 ماهه سرویس گیمینگ اپل بر روی گزینه « Try It Free» کلیک کنید.

4.    برای ثبت نهایی روی گزینه « Confirm» کلیک کنید و در اپل آرکید ثبت‌نام کنید و بعد از آن اقدام به خرید اکانت اپل آرکید کنید.

فعال سازی اپل آرکید برای کاربران مک‌بوک

 

1.    فروشگاه اپل را در مک‌بوک خود که دارای نسخه سیستم‌عامل macOS Catalina یا جدیدتر است راه‌اندازی کنید.

2.    حالا در نوار کناری صفحه روی بخش Arcade کلیک کنید.

3.    اگر کاربر جدید هستید برای دریافت اشتراک رایگان 1 ماهه بر روی گزینه « Try It Free» کلیک کنید.

4.    در پنجره‌ای که باز شده اپل آیدی و پسورد آن را وارد کنید.

5.    سپس روی گزینه « Buy» کلیک کنید.

6.    برای تایید نهایی ثبت‌نام در سرویس گیمینگ اپل گزینه « Continue» را انتخاب کنید.

 

چه بازی هایی در اپل آرکید در دسترس هستند؟

 

از کمپانی های معروف و شناخته شده ای که تاکنون در سرویس اپل آرکید بازی منتشر کرده اند میتوان به: Annapurna Interactive، Bossa Studios، Cartoon Network، Finji، Giant Squid، Klei Entertainment، Konami، LEGO، Mistwalker Corporation، SEGA، Snowman، ustwo games  واشاره کرد که لیست بازی های زیر را در اپل آرکید قرار داده اند:

Agent Intercept
Assemble with Care
Atone: Heart of the Elder Tree
Beyond a Steel Sky
Box Project
Big Time Sports
Bleak Sword

Carpocalypse
Card of Darkness
Cat Quest II
ChuChu Rocket! Universe
Cricket Through the Ages
Dead End Job
Dear Reader
Dodo Peak
Don’t Bug me
Doomsday Vault
Down in Bermuda
Dread Nautical
EarthNight
Enter The Construct
Exit the Gungeon
Explottens
Fantasian
Frogger in Toy Town
Grindstone
Hexaflip: The Action Puzzler
Hitchhiker
Hot Lava
Jenny LeClue – Detectivu
King’s League II
Kings of the Castle
Lego Arthouse
Lego Brawls
Lifelike
Lifeslide
Little Orpheus
Mini Motorways
Monomals
Mr Turtle
Mutazione
Neo Cab
No Way Home
Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm
Operator 41
Overland
Over The Alps
Patterned
Punch Planet
Projection: First Light
Rayman Mini
Red Reign
Repair
Sayonara Wild Hearts
Shantae and the Seven Sirens
Shinsekai Into the Depths
Skate City
Sneaky Sasquatch
Sonic Racing
Spaceland
Spek.
Speed Deamons
Spelldrifter
Spidersaurs
Spyder
Stellar Commanders
Tangle Tower
The Artful Escape
The Enchanted World
The Get Out Kids
The Pathless
The Pinball Wizard
The Bradwell Conspiracy
tint
UFO on Tape: First Contact
VARIOUS DAYLIFE
Way of the Turtle
WHAT THE GOLF?
Where Cards Fall
Winding Worlds
Word Laces
Yaga

این لیست با اینکه کمی طولانی است، ولی تمامی بازی های اپل آرکید نیست و تنها بخش کوچکی از بهترین بازی های این سرویس است که شما میتوانید با خرید اکانت اپل آرکید با استفاده از گیفت کارت اپل به تمامی این بازی ها بدون پرداخت اضافه دسترسی کامل داشته باشید. امیدواریم که مطالب فوق در زمینه کارایی اپل آرکید، نحوه تهیه اکانت اپل آرکید و فعال سازی اپل آرکید برای شما مفید واقع شده باشد.

 

خرید گیفت کارت

 

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !