گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
معرفی بهترین سرویس های اپل در سال 2023

معرفی بهترین سرویس های اپل در سال 2023 که باید از آنها استفاده کنید

این مقاله به معرفی و توضیح بهترین سرویس های اپل در سال 2023 می پردازد.


زمان تقریبی مطالعه : ۲ دقیقه

شرکت اپل که به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین و مطرح ‌ترین تولیدکنندگان محصولات دیجیتال در دنیای IT، سرویس ‌ها و غیره شناخته می شود و طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد، خدمات بسیاری برای کاربران محصولات خود و حتی محصولات دیگر شرکت ‌ها در سال های اخیر ارائه داده است. درست است که اکثر سرویس های اپل کاربردی و خوب هستند ولی در اینجا می خواهیم بهترین سرویس های اپل در سال 2023 را بررسی کنیم پس با گیفت استاپ همراه باشید.شرکت اپل که به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین و مطرح ‌ترین تولیدکنندگان محصولات دیجیتال در دنیای IT، سرویس ‌ها و غیره شناخته می شود و طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد، خدمات بسیاری برای کاربران محصولات خود و حتی محصولات دیگر شرکت ‌ها در سال های اخیر ارائه داده است. درست است که اکثر سرویس های اپل کاربردی و خوب هستند ولی در اینجا می خواهیم بهترین سرویس های اپل در سال 2023 را بررسی کنیم پس با گیفت استاپ همراه باشید.

 

بهترین سرویسهای اپل

 

با وجود کاهش نسبی درآمد اپ استور در سال 2023 میلادی، درآمد سرویس‌ های متنوع اپل در این سال با رشد قابل توجهی همراه بوده است. درست است که با توجه به گزارشات شرکت اپل از درآمد حاصل از بازی ‌های فعال قابل دانلود و نصب در اپ استور، کاهش یافته است اما شاهد رشد درآمد اپل از طرف سرویس‌ های این شرکت مانند آیتونز، اپل ارکید، فمیلی شیرینگ و غیره هستیم

در ادامه به معرفی بهترین سرویس های اپل می پردازیم و شما را بیشتر با آنها آشنا می کنیم و نحوه استفاده از این سرویس ها را به شما آموزش می دهیم که اگر تا کنون از آنها استفاده نمی کردید از این به بعد به استفاده از آنها بپردازید و از امکانات کاربردی این سرویس ها استفاده کنید پس با ما همراه باشید.

 

1. اپ استور

 

اپ استور

 

store بزرگترین مرکز دانلود نرم افزار در دنیاست که بر روی دستگاه های شرکت اپل قابل دسترسی است. اپ استور با داشتن ۵۰۰ اپلیکیشن اولیه در سال ۲۰۰۸ تولید و روانه بازار شد. این سرویس که درواقع یک توزیع کننده نرم ‌افزار دیجیتال iOS است به کاربران اجازه می‌ دهد که از میان میلیون ها برنامه، نرم ‌افزار مورد نظر خود را جستجو و یا خریداری کنند یا اگر برنامه ای رایگان بود آن را به صورت رایگان دانلود کنند.

کاربران محصولات اپل از طریق برنامه iTunes بر روی کامپیوتر و از طریق برنامه استاندارد App Store بر روی محصولات اپل می توانند به برنامه های موجود در سرویس اپ استور دسترسی پیدا کنند. از این اپلیکیشن ها می توان در دیوایس های آیفون، آیپاد تاچ، آیپد، ساعت هوشمند اپل واچ و نسل چهارم اپل تی وی استفاده کرد.

خوب است بدانید که هم اکنون حدود یک میلیون و پانصد هزار نرم افزار داخل اپ استور برای بارگیری و دانلود وجود دارد، اما همان طور که می دانید همه نرم افزارهای موجود در آن به صورت رایگان برای کاربران قرار گرفته نشده اند. به طور تقریبی می ‌توان گفت که حدود ۳۶٪ از نرم افزارهای موجود در اپ استور قابل دانلود به طور رایگان می باشند.

شما می توانید برای دسترسی به برنامه های پولی این سرویس با خرید گیفت کارت اپل از گیفت استاپ حساب خود را شارژ کنید و هر برنامه ای را که نیاز داشتید از سرویس اپ استور که از بهترین سرویس های اپل است دانلود کنید.

آموزش فعالسازی اپ استور

برای استفاده از سرویس ‌های اپ استور اولین کاری که شما باید انجام دهید، فعال سازی اپل آیدی دستگاه اپلتان می باشد. سپس باید به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و در قسمت iTunes & App Store با وارد کردن اپل آیدی Sign in کنید.

اکنون شما می توانید سرویس اپ استور را اجرا کنید و از طریق گزینه Categories تمامی نرم‌ افزارهای موجود را مشاهده کنید و بسته به نیازتان آنها را دانلود و یا خریداری کنید.

در اپ استور بخشی به نام Featured وجود دارد که امکان مشاهده برنامه‌ ها و بازی ‌های ویژه را به کاربر می ‌دهد و توسط این گزینه ها شما می توانید به نحو احسن از App Store استفاده نمایید.

 

Apple Books. 2

 

اپل بوک

 

سرویس بعدی که می خواهیم در لیست بهترین سرویس های اپل به شما معرفی کنیم سرویس اپل بوکس است. این سرویس که در سال 2010 بر روی سرویس اپل ارائه شد به دلیل باگ هایی که برای زبان هایی مانند فارسی داشت خیلی مورد استقبال مردم کشورهایی که زبانشان مانند ما به خوبی در این سرویس پشتیبانی نمی شد مورد استقبال قرار نگرفت ولی شرکت اپل با ایجاد تغییرات بسیاری در این سرویس، کارکرد این سرویس را بهبود داد و اکنون این سرویس جزو بهترین سرویس های اپل در سال 2023 به حساب می آید.

شما با استفاده از اپل بوکس می توانید به کتاب های مورد علاقه خود دسترسی به صورت pdf دسترسی پیدا کنید و از مطالعه آنها لذت ببرید.

 

آموزش استفاده از سرویس Apple Books

 

برای استفاده از سرویس اپل بوکس ابتدا باید دستگاه خود را به iOS 12 اپدیت کنید و سپس سرویس Apple Books را راه اندازی کنید. پس از آنکه وارد برنامه شوید از شما خواسته می شود برای دسترسی به کتاب های خریداری شده تان وارد iCloud  شوید در اینجا است که اکثر کاربران ایرانی به مشکل بر می خورند زیرا برای خرید کتاب ها باید دارای کارت های بین المللی مانند ویزا کارت یا گیفت کارت ویزا کارت و یا پی پال بود. ولی شما می توانید با خرید گیفت کارت اپل اکانت اپل خود را شارژ کرده و هر آنچه که می خواهید را با اکانت خود خریداری کنید.

پس از آنکه اکانت خود را در برنامه ایجاد کردید و به اطلاعات خواسته شده پاسخ دادید شما وارد برنامه می شودی و خود را در بخش "آنچه اکنون می خوانید" پیدا خواهید کرد. این بخش کتاب هایی را که در حال حاضر در حال مطالعه آنها هستید و هر کتاب هایی را که اخیرا خوانده اید و یا قصد خواندن آنها را دارید را نمایش می دهد.

 برای ادامه مطالعه روی هر کتابی که کلیک کنید آن کتاب را بر روی آخرین صفحه ای که آن را رها کرده اید برای شما باز می کند. شما با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه می توانید بین صفحات حرکت کنید و با فشار طولانی بر روی یک کلمه و انتخاب آن و یا انتخاب یک پاراگراف ، می توانید به گزینه هایی مانند برجسته سازی کلمه ، پاراگراف یا عبارت ، تغییر رنگ آن ، افزودن یادداشت یا نظر و یا حتی به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشید.

 

Apple Arcade .3 از بهترین سرویس های اپل

 

اپل آرکید

 

اپل آرکید یک سرویس اشتراکی اپل است که شما در آن به مجموعه ­ای بزرگ از بازی ­ها برای بازی با دستگاه­ های متفاوت به ازای پرداخت هزینه ماهانه دسترسی دارید. این بازی­ ها به وسیله شرکت اپل به صورت جداگانه انتخاب شده ­اند و در ژانرهای متفاوتی از جمله بازی ­های خانوادگی، پازل، ورزشی، RPG و استراتژی عرضه شده ­اند. در این سرویس حتی بخشی به نام بازی ­های پیشنهادی برای تازه ­کاران در این حوزه وجود دارد که شما در صورت عدم آشنایی با دنیای بازی­ ها می ­توانید از این بخش استفاده کنید.

همه این بازی ­ها بدون پرداخت درون برنامه ­ای برای شما در صورت داشتن اکانت اپل آرکید در دسترس و قابل استفاده است. این سرویس مانند سرویس ­های cloud مانند google stadia، microsoft’s cloud gaming with Xbox game pass ultimate و غیره نیست، بلکه بیشتر شبیه به پلتفرمی مانند Xbox game pass است که در آن شما می ­توانید بازی ­ها را بر روی دستگاه خود نصب کرده و آنها را هرچقدر که می­ خواهید بازی کنید.

شما می توانید با خرید گیفت کارت اپل اشتراک اپل ارکید را تهیه کنید و از استفاده از یکی از بهترین سرویس های اپل در سال 2022 لذت ببرید.

آموزش استفاده از اپل آرکید

برای فعالسازی اپل ارکید با توجه به اینکه شما با چه دستگاهی می خواهید وارد آن شوید شما دو راه حل پیش رو دارید که در ادامه به آموزش این دو روش می پردازیم پس با ما همراه باشید.

فعال سازی اپل آرکید برای کاربران iPhone و iPad

  1. فروشگاه اپل را در آیفون یا آیپد خود که دارای iOS 13 یا جدیدتر است راه ‌اندازی کنید.
  2. پس از ورود به برنامه در نوار پایین صفحه روی بخش Arcade بزنید.
  3. اگر کاربر جدید هستید برای شروع اشتراک رایگان 1ماهه سرویس گیمینگ اپل برروی گزینه « Try It Free» کلیک کنید.
  4. برای ثبت نهایی روی گزینه « Confirm» کلیک کنید و در اپل آرکید ثبت ‌نام کنید و بعد از آن اقدام به خرید اکانت اپل آرکید کنید.

فعال سازی اپل آرکید برای کاربران مک‌بوک

  1. فروشگاه اپل را در مک ‌بوک خود که دارای نسخه سیستم‌ عامل macOS Catalina یا جدیدتر است راه ‌اندازی کنید.
  2. حالا در نوار کناری صفحه روی بخش Arcade کلیک کنید.
  3. اگر کاربر جدید هستید برای دریافت اشتراک رایگان 1 ماهه برروی گزینه « Try It Free» کلیک کنید.
  4. در پنجره‌ ای که باز شده اپل آیدی و پسوورد آن را وارد کنید.
  5. سپس روی گزینه « Buy» کلیک کنید.

4. Family sharing apple

 

فمیلی شیرینگ اپل

 

فمیلی شیرینگ اپل قابلیتی است که طراحی شده­ است تا برای یک خانواده به اشتراک گذاشتن اطلاعات، خریدها و دیگر برنامه­ ها را به وسیله چندین دستگاه ios و apple ID راحت­ تر کند.

 Family sharing بر روی دستگاه ­های ios و mac کار می ­کند و به حداکثر 6 نفر اجازه به اشتراک گذاشتن مواردی مانند موارد زیر را می ­دهد:

  • iTunes
  • کتاب ­های apple book
  • برنامه­ های پولی apple store
  • Apple music family plan
  • نسخه ثبت نام شده apple news +
  • نسخه ثبت نام شده fitness +
  • نسخه ثبت نام شده Apple arcade
  • iCloud storage plan
  • به اشتراک گذاشتن عکس ­های رو تلفن همراه
  • تقویم خانوادگی
  • موقعیت مکانی هریک از اعضای خانواده

نحوه راه اندازی فمیلی شیرینگ اپل

 

راه ‌اندازی قابلیت فمیلی شیرینگ بسیار کار آسانی است. ابتدا شخصی که family sharing را راه‌ اندازی کرده است به‌عنوان لیدر و سازمان‌ دهنده می ‌تواند تا حداکثر 5 عضو خانواده خود(زیرا کلا 6 نفر می­ توانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند) را  برای پیوستن به گروه Family Sharing دعوت کند و ویژگی‌ هایی که قرار است در آن گروه باهم به اشتراک بگذارند را نیز انتخاب کند و پس از پذیرفته شدن دعوت از طرف اعضای خانواده نیز عضو اصلی گروه می ‌تواند تنظیمات فمیلی شیرینگ را به‌طور خودکار در دستگاه اپل خود ببیند.

 

  • راه ­اندازی فمیلی شیرینگ اپل بر روی iPhone، iPad یا iPod touch
  1. وارد تنظیمات دستگاه خود شوید و روی نام خود در بالاترین قسمت تنظیمات بزنید.
  2. روی گزینه Set Up Family Sharing بزنید.
  3. سپس روی گزینه Get Started کلیک کنید.
  4. اولین ویژگی را که می‌ خواهید با اعضای خانواده خود در family sharing به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.
  5. گزینه Continue را بزنید.
  6. یک روش پرداخت مشترک انتخاب کنید زیرا اعضای خانواده قرار است از این کارت برای پرداخت هزینه خریدهای خود در iTunes، Apple Books و App Store استفاده کنند.
  7. بر روی Continue کلیک کنید.
  8. حالا نوبت دعوت اعضای خانواده است که باید گزینه Invite Family Members را انتخاب کنید.
  9. درصورت درخواست شماره امنیتی کارت پرداخت مشترک خود را وارد کنید و گزینه Next را انتخاب کنید.
  10. در این زمان است که یک پیام حاوی دعوت ‌نامه قابلیت فمیلی شیرینگ برای شما نمایش داده می ‌شود که باید نام و شماره تماس اعضای خانواده را در آن وارد کرده و گزینه send را انتخاب کنید.
  11. و در آخر برای اتمام این فرآیند راه‌ اندازی  family sharing بر روی گزینه Done بزنید.

نحوه راه ­اندازی فمیلی شیرینگ اپل روی mac

  1. منوی اپل را از سمت چپ بالای صفحه مک ‌بوک خود انتخاب کنید.
  2. وارد تنظیمات سیستمتان شوید.
  3. برروی گزینه iCloud کلیک کنید.
  4. حال یکی از گزینه ‌های Set up Family یا Add Family Member را انتخاب کنید.
  5. نام، آدرس ایمیل یا نام مستعار گیم سنتر یکی از اعضا خانواده را وارد کنید.
  6. روی گزینه Continue کلیک کنید.
  7. شماره امنیتی کارت خود را وارد کنید تا تایید شود که Family Organizer هستید.

بین راه‌ های پیشنهادی برای وارد شدن اعضای خانواده به Family Sharing ساخته شده یکی را انتخاب کنید که شامل ارسال لینک دعوت ‌نامه به اعضا است یا اینکه از اعضای خانواده بخواهید برای ورود رمز عبور Apple ID خود را وارد کنند.

 

.5سرویس iwork apple

ای ورک اپل

سرویس آی ورک اپل، مجموعه برنامه ‌های اداری اپل است که به نام iWork شناخته می شوند. در گذشته این برنامه‌ ها یعنی Pages ،Numbers، و Keynote به صورت تک به تک در فروشگاه اپلیکیشن مک قرار گرفته بودند. اما اکنون تمامی این برنامه ها در زیرمجموعه iwork در وبسایت اپل و اپ استور ارائه می شوند.

اگر شما به برنامه های اداری مانند مجموعه آفیس مایکروسافت و غیره در کارهای روزمره خود نیاز دارید، استفاده از این برنامه ها ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. رابط کاربری این برنامه ‌ها شامل تعداد زیادی منو، نوار ابزار، دکمه، برگه و لینک است که کل فضای صفحه را اشغال می ‌کنند و این موضوع ممکن است که کار کردن با این برنامه ها را برای بعضی از افراد سخت کند.

ولی برعکس برنامه هایی مانند مایکروسافت برنامه ‌های اداری اپل محیطی بسیار user friendly و آرامش بخش دارند که کاربران می توانند به آسانی از آن برای انجام کارهایشان استفاده کنند. البته نباید فکر کنید سادگی ظاهری این برنامه ‌ها به معنی نداشتن امکانات است.Pages ،Numbers و Keynote سرشار از امکاناتی هستند که با استفاده از آنها می ‌توان اسناد، صفحه های گسترده و ارائه‌ های خیره کننده ای ساخت. همچنین می ‌توان این فایل‌ ها را با رمز عبور محافظت کرد.

 

نحوه استفاده از سرویس iwork اپل

 

اگر با استفاده از آی دی اپل خود، وارد وب سایت iCloud.com شوید، می ‌توانید با برنامه‌ های iWork از درون مرورگر خود کار کنید. این برنامه‌ ها مشابه ورژن دسکتاپ خود هستند. تنها تفاوت آنها این است که کمی رنگ آمیزی ساده تری دارند و شاید اندکی کند باشند ولی به صورت کلی تفاوتی با یکدیگر ندارند.

اما در برنامه‌ های آنلاین هنگام کار با سندهای روی icloud با چند محدودیت مواجه هستید. اما با این حال برنامه iwork  بر روی icloud راه حل کارآمدی برای ایجاد سندهای اداری از هر جا و در هر زمانی محسوب می‌ شود و فقط کافی است که شما یک اتصال اینترنتی فعال داشته باشید.

حائز اهمیت است که برای دسترسی و کار با برنامه‌ های iwork که بر روی وبسایت موجود هستند، لازم نیست که حتما یک دستگاه اپل داشته باشید. مادامی که شما یک اپل آی دی دارید می ‌توانید وارد برنامه ‌های آنلاین iWork شوید. تنها کافی است  که از روی یک رایانه ویندوزی، به وب سایت iCloud بروید و وارد اکانت خود شوید.

 

6. اپل موزیک؛ یکی از محبوب ترین و بهترین سرویس های اپل

 

اپل موزیک

 

اپل موزیک در سال 2015 وارد بازار موسیقی شد و به دنبال آن مالکیت شرکت اپل برای قطعه­ های الکترونیک در سال 2014 که شامل قطعات موسیقی می ­شد، که در حال حاضر این سرویس به عنوان برنامه اشتراکی موسیقی کار خود را ادامه می ­دهد.

سرویس اشتراکی اپل موزیک نه تنها به شما اجازه اجرای هر موسیقی را از کاتالوگ برنامه iTunes  می­ دهد بلکه به شما اجازه دسترسی به تمامی آهنگ­ های روی دستگاهتان را هم از طریق خود می ­دهد چه این آهنگ ها از طریق iTunes خریداری شده باشند، چه کپی سی دی باشند یا که از وبسایتی دانلود شده باشند.

اشتراک اپل موزیک همچنین به شما خدماتی مانند پیشنهاد آهنگ ­های مخصوص برای شما بر اساس سلیقه شما و آهنگ ­هایی که به آنها گوش می­ دهید، رادیوی اینترنتی (در فرم Apple Music 1 ) ، امکان ذخیره آهنگ در دستگاه خود برای حالت افلاین، تهیه پلی لیست ­های شخصی­ سازی شده، قابلیت اجرا شدن توسط Siri دستیار سیستم­ های IOS و قابلیت­ های دیگری مانند نمایش متن آهنگ­ ها و غیره را به شما رائه می­ دهد. شما می توانید برای دریافت اشتراک اپل موزیک از طریق سایت گیفت استاپ به خرید گیفت کارت اپل موزیک اقدام کنید و از گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه تان به وسیله این سرویس محبوب لذت ببرید.

نحوه استفاده از اپل موزیک

وقتی که شما اپل موزیک را دانلود می ­کنید و در آن ثبت­ نام می­ کنید شما باید طی مراحلی آهنگ ­های مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا هوش مصنوعی برنامه با سلیقه موسیقی شما آشنا شود و بعد از این مرحله از شما می ­خواهد که خواننده ­های موردعلاقه ­تان را دنبال کنید و ژانرهایی از موسیقی را که دوست دارید را انتخاب کنید و ژانرهایی که دوست ندارید را نیز انتخاب کنید تا کمتر آنها را به شما پیشنهاد بدهد. وقتی که این مراحل را پشت سر گذاشتید شما وارد صفحه اصلی برنامه می ­شوید و می توانید از برنامه استفاده کنید.

خرید گیفت کارت

در این مطلب به بررسی 6 تا از کاربردی ترین و بهترین سرویس های اپل در سال 2022 پرداختیم و نحوه استفاده از آنها را به شما آموزش ردادیم. ممنون که تا انتهای این مطلب با گیفت استاپ همراه بودید امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد.

 

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !