گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
هرآنچه باید درباره بازی the Witcher 3: The hunt بدانید

هرآنچه باید درباره بازی the Witcher 3: The hunt بدانید

جامع ترین و به روزترین اطلاعات بازی the Witcher 3: The hunt 


زمان تقریبی مطالعه : ۲ دقیقه

بازی the Witcher 3: the hunt یک بازی دلهره آور است که آپدیت جدیدی از سری های قبلی بازی ویچر است. بازی ویچر 3 در اواخر سال 2022 اکران شد و طرفداران خود را برای 10 ها ساعت به پای پلی استیشن نشاند تا از داستان این سری بازی سر در بیاورند. بازی Witcher 3 با اینکه زمان زیادی نیست که اکران شده است اکنون جزو بهترین بازی های RPG است که این موضوع دستاورد بسیار بزرگی برای این بازی بوده است. با خرید گیفت کارت پلی استیشن میتوانید به این بازی دسترسی کامل داشته باشید.

در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر بازی ویچر 3 می پردازیم و شما را بیشتر با داستان و نحوه بازی کردن این بازی آشنا می کنیم پس تا انتهای این مطلب با گیفت استاپ همراه باشید.

 

داستان بازی ویچر 3 چگونه است؟

 

داستان بازی ویچر3 چگونه است

 

داستان بازی ویچر 3، قصه ‌ای است که در آن، جنگی بزرگ بین امپراطوری نیلفگارد به پادشاهی امییر وار امریس و امپراطوری ردانیا به پادشاهی راداوید پنجم درگرفته و در اصلی ‌ترین خط داستانی آن، گرالت به دنبال دخترخوانده‌ خود یعنی سیری، تمام سرزمین‌ های شناخته‌ شده در دنیای ویچر را طی می کند. دخترخوانده ‌ای که با نیروهای جادویی فوق‌ العاده ‌ای به دنیا آمده و همان‌ گونه که از گرالت تعلیمات ویچر بودن را آموخته، از مادرخوانده ‌اش یعنی ینفر، قدرت ‌های جادوگری را یاد گرفته است. از آن جا که سیری سال ‌ها بدون آگاهی از هویت پدر حقیقی ‌اش یعنی پادشاه امییر وار امریس، از چشم همگان مخفی‌ شده و تلاش به فرار از دست گروهی روح‌ مانند و آمده از جهانی موازی به نام وایلد هانت و فرمانده‌ وحشتناک آن یعنی پادشاه اردین، الف قدرتمندی که در انتهای بازی سوم، به مبارزه با او پرداختیم دارد، گرالت نیز از مکان او خبری نداشته و همه‌ جهان را برای یافتن او، زیر و رو می‌ کند. ما داستان را در همین نقطه آغاز می ‌کنیم، جایی که گرالت با سفر به شهر وایت ارچرد، دوباره ینفر را ملاقات می کند و متوجه احضار شدن این جادوگر دوست‌ داشتنی و خودش به ویزیما، پایتخت سرزمین تمریا، توسط پادشاه امییر می‌ شود.

در آن شهر، امریس از گرالت درخواست می ‌کند که دخترش سیری را که این اواخر در برخی مکان ‌ها دیده شده است را پیدا کند. گرالت هم که به خوبی از جاری بودن خون‌ های برتر و کهن در رگ‌ های سیری آگاه است و این حقیقت را که او آخرین شخص در دنیا با نسل خونی الف ‌های قدرتمند و قدیمی ارتباط دارد می ‌داند، خیلی سریع جست‌ و جو برای یافتن او را شروع می ‌کند. چرا که به سبب توانایی ‌های سیری در ایجاد تغییراتی داخل فضا و زمان، وایلد هانت به دنبال او افتاده و گرالت، باید هرچه زودتر از این ارواح خبیث، دخترخوانده ‌اش را پیدا کند. در اولین سفر، گرالت به قلعه‌ مردی معروف به بارون خونین می‌ رود و با این که بارون از کمک کردن و اطلاعات دادن به او سر باز می‌ زند، گرالت به کمک یکی از دوستان قدیمی ‌اش یعنی جادوگری به اسم کیرا متز، متوجه می ‌شود که الفی جادوگر با نام اوالک، مدتی است که به دنبال سیری می‌ گردد. به کمک کیرا، گرالت نزد سه موجود پست‌ فطرت و بدترکیب که در حقیقت ارواحی کهن و بدکار هستند، می ‌رود و آنها به او می ‌گویند که سیری را مدتی برای تحویل دادن به وایلد هانت اسیر کرده ‌اند اما او موفق به فرار از دست آنها شده و از این مکان گریخته است. همچنین گرالت، با صحبت با این سه زن آزاردهنده و زشت، از بلایی که بر سر همسر و فرزند بارون آمده نیز مطلع می ‌شود و با به انجام رساندن کارهایی گوناگون برای او، وی را به خودش بدهکار می‌ کند. در نتیجه، بارون تمام چیزهایی که درباره‌ی سیری می ‌دانست را برای او تعریف می ‌کند و به او می‌ گوید که سیری، به شهر آزاد نوویگراد رفته است.

در ادامه به بررسی گیم پلی بازی نیز می پردازیم که اطلاعات بیشتری را درباره بازی The Witcher 3: The Hunt در اختیار شما می گذاریم پس با ما همراه باشید.

 

گیم پلی بازی ویچر 3 چگونه است؟

 

در طول این بازی شما با دشمنان متنوعی خواهید جنگید که این دشمنان عبارتند از: سربازها، راهزنان، ترول ‌ها، پرندگان، هیولاهای ترسناک و غیره. از دید راوی بازی، ویچرها به ازای مقداری سکه به انسان ‌ها برای رهایی از شر هیولاها کمک می ‌کنند، ولی خودشان سال ‌ها قبل انسانیت خود را از دست داده‌ اند. شاید این موضوع در داستان بازی انعکاس پیدا نکند، ولی خب در گیم پلی بازی کم و بیش می‌ توانید آن را حس کنید.

بازی The Witcher 3: Wild Hunt در مجموع بازی دشواری نیست، ولی برای مقابله با دشمنان خود، باید راه و روش استفاده از توانایی‌ های یک ویچر را خوب بلد باشید. که ما در ادامه نکاتی که باید به آنها توجه کنید را برای شما به صورت کامل شرح داده ایم.

 استفاده درست از جادو یک رکن مهم در بازی است. گرالت قابلیت ‌هایی دارد که انسان‌ های عادی از آنها محروم هستند. البته طبیعتا این جادوها در مبارزه با غیرانسان ‌ها به مراتب کاربرد بیشتری برای او خواهند داشت.

گرالت برای مبارزه با انسان ‎‌ها و غیرانسان‌ ها از دو شمشیر متفاوت استفاده می ‌کند. همواره آیتم‌ هایی در بازی وجود دارند که به سهمگین ‌تر شدن سلاح شما کمک می ‌کنند. زمانی که اطلاعات مربوط به هر هیولا را مطالعه می‌ کنید، نقاط ضعف آنها را هم خواهید خواند و به این ترتیب، می ‌توانید بهترین آیتم را برای مبارزه با دشمن خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر می‌ خواهید یک گرگینه را از پای در آورید، استفاده از جادوی آتش عملا برای شما فایده ای نخواهد داشت. اما گرگینه هم نقطه ضعف های خاص خود را دارد، شما می ‌توانید از نوعی روغن استفاده کرده و آن را روی شمشیر خود بمالید تا برندگی شمشیرتان در مقابل گرگینه بیشتر باشد.

گیم پلی بازی The Witcher 3 به شما امکان انجام دادن کارهای زیادی را می ‌دهد. بخش داستانی بازی به تنهایی می ‌تواند چندین ساعت شما را سرگرم نگه دارد. سی دی پراجکت رد اما می ‌داند که چگونه باید یک بازی RPG بسازد. شرکت لهستانی در بازی خود شما را مجبور به انجام دادن فعالیت ‌های جانبی در بازی و گشت و گذار در یک دنیای وسیع می ‌کند. در ورودی هر شهر، یک تابلو اعلانات دیده می ‌شود و در این تابلو می‌ توانید یک‌ سری آگهی پیدا کنید. مردم شهر همواره دنبال کسی می ‌گردند که یک هیولای مزاحم را از سر راهشان بردارد و برای انجام این کار نیز پول خوبی ارائه می‌ دهند. پس از گرفتن آگهی باید به شخصی که این آگهی را نوشته مراجعه کنید و در رابطه با قیمت انجام این کار با آنها بحث کنید.

از دیگر مواردی که می توانیم درباره گیم پلی این بازی به شما بگوییم این است که تقریبا همه مغازه ‌های دنیای بازی ویچر ۳: شکار وحشیانه آیتم‌ های مختلفی را از شما خریداری می ‌کنند، ولی قرار نیست هر فروشنده ‌ای قدر آیتمی که به وی می ‌فروشید را بداند. همواره آهنگرها، پول بیشتری برای آیتم‌ های جنگی می ‌دهند. این مثال درباره دیگر کسب و کارهای موجود در بازی ویچر 3: شکار وحشیانه هم صادق است. اگر بخواهیم به بررسی بازی The Witcher 3: Wild Hunt بپردازیم، به نکات ریز مشابه زیادی بر خواهیم خورد؛ نکاتی که در بازی ‌های دیگر یا اصلا دیده نشده و یا به‌ندرت دیده‌ایم که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

شمشیرهای شما در این بازی پس از مدتی فرسوده می ‌شوند. از این رو باید پیش از انجام برخی از مراحل سخت، نزد یک آهنگر رفته و شمشیرهای خود را به ازای مقداری سکه، دوباره تیز کنید. شمشیر و جادو تنها سلاح‌ های شما در بازی نیستند. گرالت می‌ تواند از یک تیر و کمان استفاده کرده و یا در طول مبارزات خود از یک‌ سری بمب که کاربردهای مختلفی دارند کمک بگیرد. بازی The Witcher 3: Wild Hunt در مجموع بازی بی نقصی است و وقتی در مورد گیم پلی این بازی صحبت می‌کنیم، کلا با یک بازی تقریبا بدون عیب و ایراد طرف هستیم.

 

سیستم های مورد نیاز برای اجرای بازی Witcher 3 کدامند؟

 

تقریبا می توان گفت که اکثر پلتفرم ها بازی ویچر 3 را پشتیبانی می کنند. فقط بد نیست بدانید که اگر می خواهید این بازی را با دستگاه شخصی خود مانند PC بازی کنید بهتری است که رایانه شخصی شما رم و کارت گرافیک خوبی برای این بازی داشته باشد تا شما نهایت لذت را از این بازی ببرید. همچنین این بازی بر روی کنسول های PlayStation 4 ،PlayStation 5 ، Xbox Series X /S،Xbox One وNintendo Switch  نیز منتشر شده است و قابل استفاده است.

 

اطلاعاتی که باید درباره نحوه بازی ویچر 3 بدانید

 

اطلاعاتی که باید درباره نحوه بازی ویچر 3 بدانید

برای افرادی که خیلی با این بازی آشنایی ندارند در اینجا می خواهیم مهم ترین مواردی را که باید در طول بازی با آنها آشنا باشید را به شما بگوییم تا در حین بازی به مشکل برنخورید.

 

جادوها در بازی ویچر

 

جادوها یا Signها در بازی از توانایی های ویژه‌ هر جادوگر یا ویچری هستند که معمولا در مبارزات و یا بسیاری از امور دیگر از آنها استفاده می کنند. در بازی Witcher 3، گرالت در مجموع دارای پنج نوع جادو است که می تواند از آنها در حین مبارزات بازی استفاده کند. اولین جادو Aard نام دارد به نوعی با ساتفاده از این جادو برروی دشمنان باعث می شود تا آنها به زمین پرتاب شوند. دومین جادو Axii نام دارد که اگر ان را برروی دشمنان خود استفاده کنید باعث می شود تا آنها کمی گیج شوند و در این صورت با اجرای یک حمله سنگین کار او را تمام کنید. جادوی سوم igni نام دارد که بدون شک محبوب هر بازی بازی است و به اصطلاح همان جادوی آتش است. با ساتفاده از آن گرالت به سمت دشمنان خود آتش پرتاب می کند و از این طریق آنها را به آتش می کشد. جادوی بعدی Quen نام دارد. در صورت  استفاده از Quern باعث می شود یک سپر در اطراف شما ایجاد شود که شما را در برابر حملات دشمن مصون نگه می دارد و به دشمنان اطراف نیز آسیب وارد می کند و حتی این شانس را دارید که بتوانید کار دشمن خود را به راحتی تمام کنید. آخرین جادو نیز Yrden نام دارد که با استفاده از آن تله ها در زمین کار گذاشته می شود که اگر دشمن به این تله ها برود باعث می شود سرعتش آهسته شده و از این طریق می توانید با پرتاب یک بمب کار وی را تمام کنید.

حال که به صورت مختصر در رابطه با جادو یا همان Sign های بازی صحبت کردیم بهتر است به بازی ادامه دهیم. پس از اینکه مبارزه با Vesimir تمام شد میان پرده ای نمایش داده می شود اما در نهایت با اتمام این میان پرده چپتر اول بازی که به نوعی مقدمه ای برای آشنایی با مبارزات بازی بود به اتمام می رسد.

 

White orchard

 

همان طور که ما در بازی در شهر یا همان روستای White Orchard قرار داریم. و این منطقه اولین منطقه ای از بازی است که در حال حاضر به آن دسترسی داریم. پس از اینکه مبارزه شما با سه نفر تمام شد بازی به شما بالاخره اجازه می دهد تا آزادانه به کاوش در دنیای بازی بپردازید. حالا می خواهیم تا نکاتی در مورد این هشر، کالکتیبل‌ها، کوئست های مهم و مکان های با اهمیتی که باید حتما به آن جا مراجعه کنید اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

 ابتدا به نقشه ای که در زیر برای شما قرار داده ایم نگاهی بیاندازید.

 

 در این نقشه تمام مواردی که حائز اهمیت هستند مشخص شده اند:

  • مناطقی که با رنگ سبز مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۱ الی ۲ هستند
  • مناطقی که با رنگ زرد مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۳ الی ۵ هستند
  • مناطقی که با رنگ قرمز مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۶ به بالا هستند

خوب است بدانید که معمولا در مناطق قرمز دشمنان لول بالا و مرگ بار وجود دارند، بنابراین تصویر سر گرگ در مناطق قرمز در نقشه بالا مکان دقیق قوی‌ ترین دشمنان را در آن مناطق نشان می دهد.

 

حالا به نقشه زیر دقت کنید:

 

 

مکان هایی که با اعداد ۱,۲,۳ به بالا در نقشه مشخص شده اند مکان های اصلی در نقشه هستند و به ترتیب به این معانی هستند:

مکان های اصلی در نقشه در واقع مکان هایی هستند که در طول بخش داستانی بازی و ماموریت های اصلی به سراغ آنها خواهیم رفت و از آن ها بازدید خواهیم کرد. برخی از آن ها دارای آیتم های مهمی هستند که حتما وقتی به هر کدام برسیم به طور کامل راهنمایی خواهیم کرد.

رنگ سبز:  Road sign

رنگ قرمز:  دشمنان قوی و خطرناک

رنگ آبی:  شخصیت های غیر قابل بازی مهم و کلیدی (NPC) در(White Orchard )

شخصیت های NPC بازی ویچر

Griffin  همان موجود کرکس مانند و غول پیکر که با پیش روی در بازی و در جریان ماموریت The Beast of White Orchard باید با آن مبارزه و او را شکست دهیم.

Bram  این شخص یک فروشنده است و ایتم های خوبی برای فروش دارد.

Merchant   زمانی که مکان ترک شده یا (Abbandoned Site) را ایمن کرده باشید سر و کله او پیدا می شود. او سلاح، مهمات و تجهیزات خوبی برای فروش دارد.

Quartermaster   او یک Craftsman است یعنی قادر است هرچیزی که بخواهید را برای شما بسازد و البته آیتم های شما را نیز تعمیر کند. او همچنین آیتم ‌های دیگری به مانند سلاح سرد، بلوپرینت و مواد مورد نیاز برای Alchemy را نیز می فروشد

Tomira او نیز آیتم هایی به مانند مواد اولیه Alchemy، دیاگرام و glyph ها را به همراه آیتم‌ های دیگر می فروشد

Willis    او نیز یک Craftsman است و آیتم‌ هایی به مانند دیاگرام را هم می سازد و هم می فروشد و هم قادر است تا آیتم ‌های شما را تعمیر کند.

Herbalist زمانی که مکان ترک شده یا (Abbandoned Site) را ایمن کرده باشید سر و کله او پیدا می شود. او آیتم‌ هایی به مانند مواد اولیه، glyphها و بسیاری از آیتم‌‌ های دیگر را می فروشد

 

ترفندهایی که باید در حین بازی ویچر 3 با آنها آشنا باشید

 

بازی Witcher 3 دارای یک دنیای گسترده و مکانیک های گیم پلی مختلفی است. این موضوع باعث می شود برای تجربه درست آن، نیازمند دانستن نکاتی باشید. که در ادامه به بررسی این ترفندها و نکات می پردازیم.

کیمیاگری یا Alchemy مهارتی مهم است

کیمیاگری برای یک ویچر بسیار مهم و حیاتی است و تسلط داشتن در این بخش کلید پیروزی در مبارزات Witcher 3 است. اکثر غارت هایی که در طول سفر توسط بازیکن جمع آوری می شود، بعدا در این قسمت استفاده می شوند.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما بازیکنان در این قسمت زمان بگذارند و دستورالعمل های موجود را بررسی کنند.

در این بخش می توان از روغن برای درست کردن بمب و معجون های مختلف استفاده کرد، مواردی که در گیم پلی بازی بسیار تاثیر گذار هستند. دستورالعمل های بیشتری با خرید از تجار یا غارت در دسترس بازیکن قرار خواهد گرفت، پس نیاز است بازیکن همواره به دنبال این موضوع باشد و فرصت جمع آوری این دستورالعمل ها را از دست ندهد.

قطعا شمشیر و مهارت های جنگی مهم هستند، اما هرگز تاثیر استفاده از معجون ها و دیگر ابزارها قبل و هنگام نبرد را نباید دست کم گرفت.

هنگام سواری با اسب از جاده ها استفاده کنید

روچ بهترین شریک و همراه بازیکن شما در بازی Witcher 3 است. اگرچه محدودیت استقامت ممکن است مزاحمت ایجاد کند، اما برای جا به جایی، بازیکن همواره می تواند بر روی این دوست صمیمی خود حساب باز کند.

نکته ای که در استفاده از این اسب وجود دارد این است که در جاده ها با دوبار ضربه بر روی دکمه تنظیم شده حرکت، روچ سرعت بیشتری پیدا می کند و این موضوع در کنار امنیت بیشتر جاده ها نسبت به دیگر فضاهای ویچر، باعث می شود بازیکن سریعتر به مکان های مورد نظر خود برسد.

از ردیف کوین استفاده کنید

هر نشانه (Sign) در Witcher 3 عملکرد متفاوتی دارد و به آسانی بازیکن قادر است از آنها در مبارزات استفاده کند. از این نشانه ها ردیف Quen می تواند پس از یادگیری مهارت Exploding Shield skill بسیار موثر باشد. این نشانه یک سپر در اطراف گرالت ایجاد می کند و باعث می شود تا بازیکن در برابر ضربات مقاومت کند و همچنین در این حالت حمله کند و دشمنان را از بین ببرد. خوبی Exploding Shield این است که بدست آوردن در اوایل بازی دشوار نیست.

حالت دیگری به نام Active Shield در ردیف Quen وجود دارد که این امکان را به بازیکن می دهد تا از منطقه بزرگتری دفاع کند و اگر آن ارتقا نیز پیدا کند، این امکان را پیدا می کند که در این بین علاوه بر محافظت جان گرالت را نیز بیشتر کند. همچنین در حالی که فعال است، استقامتی از شما کم نمی شود.

Axii ارزش ارتقا دارد پس آن را ارتقا دهید

گزینه های بسیاری برای ارتقای جادو وجود دارد، اما برخی از آنها تاثیر بیشتری در گیم پلی خواهند گذاشت و Axii نیز یکی از آنها است. استفاده از این نشانه بر روی دشمنان، آنها را مدتی مبهوت می کند و فرصتی به بازیکن می دهد که حمله ای سنگین انجام دهد و یا در نبردهای چند نفره شانس پیروزی خود را افزایش دهد.

علاوه بر این، Axii  می تواند در دیالوگ های بازی نیز مورد استفاده قرار گیرد و در اعمال و تفکر دیگران تاثیر بگذارد، موضوعی که می تواند از دعوا و درگیری با دیگران جلوگیری و یا از هزینه های اضافی بکاهد.

از روغن ها استفاده کنید

روغن ها به نوعی به روزرسانی برای سلاح ها هستند که می تواند برای بالا بردن قدرت سلاح از آنها استفاده شود. اکثر آنها سلاح بازیکن را در برابر نوعی مخصوص از دشمنان تقویت می کنند مانند گرگینه ها. بنابراین نکته مهم دیگر در بازی Witcher 3 این است که همواره تعدادی از آنها را با خود داشته باشید تا در مواقع مورد نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید.

در موقعیت های جدید تخته local board را بررسی کنید

هر زمانی که بازیکن به یک منطقه جدید می رود، خوب است که تخته پیام منطقه را بررسی کند. در این تخته علاوه بر قرارداد های جدید و ماموریت های جانبی، این امکان وجود دارد که علائم جدید، مکان های جدید بر روی نقشه و دیگر موارد را بدست آورد. این بررسی ضرر و آسیبی ندارد و در بدترین سناریو، با یک داستان خسته کننده و درباره آن منطقه مواجه خواهید شد.

میتونین با خرید گیفت کارت استیم در پلتفرم استیم از این بازی زیبا لذت ببرین.

ممنون که تا انتهای این مطلب با گیفت استاپ همراه بودید، امیدواریم که مطالب فوق درباره بازی ویچر 3 برای شما علاقه مندان عزیز مفید واقع شده باشد.

خرید گیفت کارت

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !