گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
5 تا از بهترین بازی های ایکس باکس که از امتحان کردن آنها پشیمان نخواهید شد !

5 تا از بهترین بازی های ایکس باکس که از امتحان کردن آنها پشیمان نخواهید شد !

با 5 تا از برترین بازی های ایکس باکس آشنا شوید !


زمان تقریبی مطالعه : ۲ دقیقه

ایکس باکس یکی از دستگاه های محبوبی است که در سال 2001 توسط شرکت مایکروسافت وارد بازار شد و از آن زمان بود که رقیبی برای پلی استیشن شد. از سال 2001 تا کنون سه نسل دیگر از ایکس باکس وارد بازار شده اند یعنی ایکس باکس 360 و ایکس باکس سری ایکس و اس.

کنسول ‌های ایکس باکس 360، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس در چند سال گذشته باعث تقویت حضور مایکروسافت در بازار بازی‌ های ویدیویی شده‌ اند. به ویژه کنسول نسل نهم که با وجود قدرت سخت‌ افزاری خود، پیشرفت بزرگی برای این کمپانی محسوب می‌ شود.

 در این مطلب می خواهیم که به بررسی 5 تا از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023 بپردازیم پس اگر شما نیز دارای یک دستگاه ایکس باکس هستید تا انتهای این مطلب با گیفت استاپ همراه باشید.

 

Assassin's Creed: Valhalla.1

 

assassin

 

سرانجام پس از سه سال توسعه، جدیدترین نسخه از سری بازی ‌های اساسینز کرید با نام بازی Assassin’s Creed Valhalla منتشر شد. اثری مورد انتظار که آخرین امید طرفداران برای تجربه‌ یک بازی کامل و بدون عیب و ایراد از این سری محبوب بود. بازی اساسینز کرید والهالا تمام تلاش خود را می ‌کند تا که به ریشه ‌های اصلی Assassin’s Creed  بازگردد و طرفداران قدیم و جدید این سری را باری دیگر برای پوشیدن هیدن بلید، این بار در داستان یک وایکینگ ترغیب کند.

این بازی با تغییرات جدیدی که در خود ایجاد کرده است باری دیگر توانسته است جایگاه خود را با عنوان بهترین بازی های ایکس باکس وان 2022 بدست بیاورد. در ادامه به بررسی کامل این بازی می پردازیم.

داستان بازی پس از اتفاقات بسته الحاقی The Fate of Atlantis بازی Assassin’s Creed: Odyssey روایت می ‌شود. جایی که لیلا حسن Staff of Eden یا همان عصای باستانی را در اختیار گرفته است. یوبیسافت برای داستان‌ سرایی والهالا به‌ سراغ یک داستان وایکینگی و اساطیری رفته و بازی با یک میان پرده از یک جشن آغاز می ‌شود که در آن گروهی از وایکینگ‌ ها در حال جشن گرفتن هستند و شما در نقش کودکی ایوور(قهرمان داستان) مشغول تجربه‌ این بازی می‌ شوید.

مدتی بعد، در طی یک حمله به گروه شما پدر و مادر ایوور کشته می‌ شوند. حال که سال ‌ها از این ماجرا می ‌گذرد و ایوور به یک وایکینگ همه فن حریف تبدیل شده است وقت انتقام است! نکته‌ جالب Assassin’s Creed: Valhalla که از همان ابتدا به آن پی خواهید برد این است که شما می ‌توانید جنسیت ایوور را از همان ابتدا تغییر دهید. البته نحوه روایت داستان در والهالا موردی است که به شما این اجازه را می ‌دهد و با گذر زمان و رسیدن به ساعت ‌های انتهایی، به‌ دلیل استفاده از این سیستم پی خواهید برد.

بهترین بخش گیم ‌پلی و سیستم مبارزه‌ Assassin’s Creed Valhalla در بخش غارت و حمله کردن به سرزمین ‌های مختلف بازی است. هدف اصلی شما در بازی Assassin’s Creed Valhalla نجات قبیله‌ ریون و رونق زندگی آنان با ساخت ساز و غارت است. شما در این بازی فقط باید بجنگید و آذوغه به غنیمت ببرید و فتح کنید تا خانواده‌ وایکینگ شما بتوانند آسایش بیشتری داشته باشند. جذابیت اساسینز کرید والهالا زمانی خود را نشان می ‌دهد که قرار است مقر زندگی خود را بازسازی کنید و به ساخت و ساز برای مردمتان مشغول شوید. برای آباد کردن قبیله‌ خود، شما باید به کمک هم‌ قبیله‌ هایتان به سرزمین ‌های مختلف حمله کنید و مهمات و مواد مورد نیاز خود را به غارت ببرید.

با خرید گیفت کارت ایکس باکس، خرید اکانت ایکس باکس لایو گلد امریکا، اکانت ایکس باکس Game Pass امریکا، اکانت ایکس باکس EA access امریکا یا اکانت XBox Game Pass Ultimate امریکا این بازی در دسترس شما خواهد بود.

 

Forza Horizon 5.2

 

Forza Horizon 5

 

طرفداران کنسول‌ های ایکس باکس و همچنین علاقه ‌مندان به بازی‌ های سبک Racing یا همان مسابقه‌ ای، به خوبی از وجود سری بازی Forza آگاهی دارند؛ مجموعه ‌ای که تا به امروز عناوین مختلف و جذابی را شامل شده و عملا رقیبی بزرگ برای سری‌ هایی مانند Need For Speed محسوب می ‌شود. با این وجود در حالی که Need For Speed بیشتر روی داستان ‌محور بودن بازی و همچنین ارائه تجربه نزدیک ‌تر به مسابقات خیابانی تلاش می ‌کند، سازندگان مجموعه Forza بیشتر تمرکز را روی ارائه جزئیات بیشتر و جهانی گسترده‌ تر با گرافیک فوق‌ العاده گذاشته ‌اند که عملا در هر نسل پیشرفت می ‌کند.

بازی Forza Horizon 5 دنباله ‌ای مستقیم بر Forza Horizon 4 محصول سال ۲۰۱۸ استودیو Playground Games است که جهانی بسیار گسترده ‌تر خواهد داشت. شما در این جهان می ‌توانید به تجربه بخش داستانی مانند این بازی با نام Horizon Stories بپردازید، با اینکه در بخش Expedition Mode شروع به سفرهای طولانی مدت از این سر تا آن سر نقشه بازی بپردازید. اما نکته ‌ای که درباره این عنوان وجود دارد این است که هرگز دست شما برای انجام دادن کارهای مختلف بسته نیست. این یعنی دقیقا مانند عناوین قبلی می ‌توانید با دوستان خود انواع حالت های مختلف و همچنین مسابقات ساختگی را تجربه کنید که خاص خودتان است. همچنین از نظر پشتیبانی، می‌ توانید انتظار داشته باشید که این عنوان حداقل تا چند سال آینده و خیلی بیشتر از بازی Forza Horizon 4 بسته الحاقی و آپدیت‌ های متفاوت داشته باشد.

بخش آنلاین سری بازی Forza Horizon از مهم‌ ترین نقاط قوت آن است که به بازیکنان سر تا سر جهان اجازه می ‌دهد تا در یک سرور با یکدیگر به تجربه مسابقه دادن بپردازند. با این وجود در بازی Forza Horizon 5 قرار است تا همه چیز به شدت متفاوت باشد. به نحوی که حالت ‌های مختلفی که حال برای این بخش در نظر گرفته شده، می‌ تواند بیش از پیش بازیکنان را سرگرم نگه دارد.

با خرید گیفت کارت ایکس باکس، خرید اکانت ایکس باکس لایو گلد امریکا، اکانت ایکس باکس Game Pass امریکا، اکانت ایکس باکس EA access امریکا یا اکانت XBox Game Pass Ultimate امریکا این بازی در دسترس شما خواهد بود.

 

Gears of War.3

 

Gears of War

 

سری بازی های Gears of War همواره یکی از بهترین بازی ‌های انحصاری کنسول ایکس ‌باکس بوده است و شاید بتوانیم سه نسخه‌ اول آن را از مهم ترین عوامل موفقیت‌ های کنسول ایکس ‌باکس ۳۶۰ بدانیم. با این حال، نسخه‌ی چهارم این فرانچایز سال ۲۰۱۶ میلادی برای کنسول ایکس ‌باکس وان عرضه شد و برخلاف بهره‌ مندی از چندین و چند نقطه‌ قوت، هرگز نتوانست روندی مشابه نسخه‌ های اولیه را پیش روی مخاطبان خود قرار دهد.

برای داشتن یک تجربه‌ عالی و البته متفاوت، چند مکانیک متنوع در دل گیم ‌پلی بازی  Gears of war 5قرار گرفت تا فضای پنجمین نسخه‌ اصلی از سری بازی های Gears of War کاملا متفاوت ‌تر از قسمت‌ های قبلی باشد. با این وجود، فقط تفاوت‌ ها و نوآوری‌ ها نبود که باعث شد این بازی به یکی از لذت ‌بخش ‌ترین عناوین سال تبدیل شود بلکه بازگشت برخی از استاندارد‌های نسخه‌ های ابتدایی مجموعه‌ Gears of War هم در رسیدن به چنین جایگاهی نقش چشمگیر و قابل توجهی را ایفا کرده بودند.

 

 

هر چند که نمایش ‌های بخش داستانی پیش از عرضه‌ Gears of war 5 پر از ابهامات مختلف بود، اما برخلاف بازی Gears of War 4 خیلی سریع متوجه خواهید شد که با یک بازی تیراندازی جذاب و هیجان‌انگیز روبرو هستید. بعد از گذراندن یک بخش آموزشی کاربردی داستان بازی شروع می شود و در این مرحله بازی شما را به محیطی می‌ فرستد که به هیچ عنوان انتظارش را نخواهید داشت. از دیدگاه افرادی که بازی را انجام داده اند بعید بود که اولین لوکیشن بازی Gears of war 5، یک آبشار زیبا در دل جنگل ‌های سرسبز باشد اما این اتفاق واقعا رخ داد؛ با این حال، به سرعت این لوکیشن زیبا تبدیل به میزبان یک نبرد خشن و پر از تاریکی می ‌شود.

در همان چپتر اول، مبارزه‌ ای سریع و هیجان‌انگیز در برابر Juvie‌ها در یک کانال کاملا تاریک، می ‌تواند دلهره ‌ای را به بازیکن القا کند که تا به امروز چنین تجربه ‌ای در افتتاحیه‌ هیچ یک از نسخه‌ های Gears of War وجود نداشته است. هر چند که شروع بازی با مبارزاتی جذاب و سریع همراه است اما شاید آغاز روایت داستان در اکت اول، دقیقا همان چیزی نباشد که مخاطب به دنبال آن می‌ گردد. بعد از پایان ‌بندی فوق ‌العاده‌ی نسخه‌ چهارم، همه این انتظار را داشتیم که بازی در همان اکت اول ما را در جریان ماجراجویی کیت دیاز قرار دهد اما مجبور بودیم که بیشتر از یک ساعت بر روی دغدغه ‌های COG متمرکز باشیم و بعد به آن مرحله می رسیدیم.

خوشبختانه، شروع اکت دوم خیلی صریح و مستقیم مخاطب را در دل جریان اصلی داستان بازی Gears of war 5غرق می ‌کند. بعد از کلی سوال بی ‌پاسخی که از Gears of War 4 به جا مانده بود، حالا اکت دوم نسخه‌ پنجم ابهامات داستان این مجموعه را دو چندان کرده است تا مخاطب انگیزه‌ بیشتری برای پیشروی به سوی نقطه‌ پایان بخش داستانی Gears of war 5 را داشته باشد. بدون شک باید نمره‌ کاملی را به پلات اصلی داستان این نسخه اهدا کرد که از همان شروع اکت دوم تا آخرین ثانیه‌ بازی، با یک روایت جذاب و پرنوسان بازیکنان را همراه کرد و همین مسئله باعث می ‌شود تا از داستان این نسخه به اندازه‌ کافی لذت ببرید.

با خرید گیفت کارت ایکس باکس، خرید اکانت ایکس باکس لایو گلد امریکا، اکانت ایکس باکس Game Pass امریکا، اکانت ایکس باکس EA access امریکا یا اکانت XBox Game Pass Ultimate امریکا این بازی در دسترس شما خواهد بود.

 

Ori And The Will Of The Wisps.4

 

Ori And The Will Of The Wisps

 

پس از عرضه‌ موفق و مملو از تحسین نسخه‌ اول بازی Ori And The Will Of The Wisps در سال ۲۰۱۵، اعضای موون‌ استودیوز کار روی دنباله‌ این بازی را تایید کردند. بازی Ori And The Will Of The Wisps پس از نمایش‌ های مختلفی که داشت، حالا به‌عنوان جدیدترین انحصاری مایکروسافت در دسترس قرار گرفته است. جذابیت این بازی این بازی را در لیست بهترین بازی های ایکس باکس قرار می دهد که در ادامه به بررسی دقیق آن می پردازیم پس با گیفت استاپ همراه باشید.

بازی Ori and the Will of the Wisps نبردی است میان تاریکی و روشنایی. Moon Studios با عرضه‌ بازی Ori and the Will of the Wisps نه تنها جهش قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی یعنی Ori and the Blind Forest داشته است بلکه در عناوین مترویدونیایی انقلاب به پا کرده است.

این عنوان ادامه‌‌ داستان نسخه اول این بازی  را روایت می ‌کند. همان گونه که از تیزر‌های معرفی بازی هم احتمالا متوجه شده اید، در این قسمت فرزند باس اصلی نسخه‌ قبل یعنی جوجه جغد نقش مکمل Ori را ایفا می کند. در ابتدا مشاهده می کنیم که همگی در تلاش هستند تا به جوجه جغد یا همان  Ku، پرواز را بیاموزند. بازی از همان ابتدا تلنگرهای احساسی ‌اش را به رخ می ‌کشد؛ ناتوانی Ku در پرواز، او را افسرده می ‌کند و Ori تنها راه‌ حل موجود را در تنها یادگار مادر جوجه جغد می ‌بیند. بازیکن در نسخه‌ اول با به دست آوردن یک پر از Kuro باس نسخه اول و مادر Ku، توانایی جدیدی به دست می ‌آورد که به وسیله آن هنگام پرش می تواند بیشتر در هوا معلق بماند. همین پر دقیقا چاره ‌گشای مشکل پرواز Ku  می ‌شود.

 از لحاظ داستان‌پردازی، استفاده به جا از المانی که در نسخه اول با آن سر و کار داشتیم،آن هم از همان ابتدا به ما نشان می ‌دهد که تیم سازنده بازی، برای روایت بازی حساسیت ویژه ‌ای به خرج داده اند. بعد از موفقیت Ku در پرواز، موسیقی ‌ای را می ‌شنویم که در پس زمینه ‌اش ملودی نسخه‌ اول شنیده می‌ شود.  Ori در حالی که پشت Ku سوار شده بر فراز جنگل Nible به پرواز در می ‌آید و ناگهان طوفان آنها را از هم جدا می‌ کند و به این ترتیب ماجراجویی ما در این بازی آغاز می ‌شود.

روند تمام بازی ‌های مترویدونیا سخت و پر از چالش‌ های ریز و درشتی است که در صورت همگام نبودن بازیکن با داستان ‌گویی، می ‌توانند مخاطب خود را از لحاظ ذهنی خسته کند. یکی از موارد جذاب داستان‌ گویی در بازی Ori and the Will of the Wisps زمان ‌شناسی در قصه‌ گویی این بازی است که در آن نه تنها کات‌ سین‌ های بازی، بلکه حتی مکالمه ‌ای ساده میان Ori و NPCهای محیط نقش زنگ تفریح را برای ذهن بازیکن ایفا می‌ کنند. داستان این عنوان به سه بخش مهم تقسیم می‌ شود و داستان‌ های فرعی NPCهای بازی، داستان هر منطقه از نقشه‌ بازی و در آخر سرانجامی که برای Ku، Ori و دوستانش رقم خواهد خورد.

اگر شما به دنبال بازی هستید که با استفاده از آن اوقات خوش و پرهیجانی را بگذرانید این بازی آن بازی است که به دنبال آن می گردید پس حتما آن را امتحان کنید زیرا این بازی همانطور که پیش تر به آن اشاره کرده ایم از بهترین بازی های ایکس باکس وان برای نوجوانان است.

با خرید گیفت کارت ایکس باکس، خرید اکانت ایکس باکس لایو گلد امریکا، اکانت ایکس باکس Game Pass امریکا، اکانت ایکس باکس EA access امریکا یا اکانت XBox Game Pass Ultimate امریکا این بازی در دسترس شما خواهد بود.

 

Halo Infinite.5

 

Halo Infinite

 

بازی Halo Infinite را می ‌توان به عنوان یک ریبوت کامل از سری اولیه این بازی به حساب آورد و این مورد را می‌ توان به آسانی در سناریوی داستانی آن نیز مشاهده کرد. حوادث داستانی دو نسخه اخیر سری بازی هیلو یعنی بازی Halo 4 و Halo 5: Guardians هرچند بسیار جذاب و خوب، اما گذرا و بدون داشتن پتانسیل کافی برای ادامه پیدا کردن در نسخه ‌های بعدی بودند. به همین دلیل سازندگان بازی داستان جدیدی را آغاز کرده‌ اند که مهر تایید دیگری بر ریبوت شدن مجموعه طی همین نسخه محسوب می ‌شود و گیمرها را به حوادث ابتدایی و آغازین جهان هیلو می ‌برد.

تغییراتی که سازندگان در این بازی ایجاد کرده اند دلیلی است که این بازی اکنون جزو بهترین بازی های ایکس باکس 360 است و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

 در این سری، شما یک بار دیگر در نقش مستر چیف، بر روی یکی از حلقه ‌های هیلو با مهاجمین فضایی بیگانه مبارزه می ‌کنید و در این راه اعضای دیگر گروه اسپارتان شما را همراهی می‌ کنند.

دشمنان بیگانه ‌ای که در بازی مقابل شما قرار می‌ گیرند، نیروهای متحدین امپراطوری (Covenant Empire) هستند که به یکی از حلقه‌ های هیلو هجوم برده‌ اند و قصد اشغال کردن آن را دارند. نیروهای متحدین امپراطوری تشکیل شده از گروه ‌های مختف بیگانه ‌های فضایی هستند که از مهم‌ ترین و شرورترین آنها باید به تبعیدی ‌ها یا همان Banished اشاره کرد.

بازی Halo Infinite با اینکه از زوایای مختلف خبر از یک ریبوت تمام عیار می ‌دهد؛ اما همچنان از لحاظ داستانی دنباله‌ مستقیم بازی Halo 5: Guardians به حساب می آید. با این تفاوت که این بار تمرکز اصلی تیم سازنده به جای خلق یک بازی آنلاین چندنفره که دارای محتواهای رایگان با پشتیبانی طولانی مدت از بخش آنلاین است؛  بر روی توسعه‌ یک بخش داستانی تک نفره معطوف شده بوده است تا بهترین نسخه‌ سری بازی Halo از حیث داستانی را تولید کنند. هدف اصلی سازندگان در به تکامل رساندن پروژه‌ جدیدیشان این بوده است که بهترین المان ‌ها را از تمامی نسخه ‌های سری هیلو با برطرف کردن تمامی ایراداتشان دور هم جمع کنند و به هیلو اینفینیت اضافه کنند. با خرید گیفت کارت ایکس باکس، خرید اکانت ایکس باکس لایو گلد امریکا، اکانت ایکس باکس Game Pass امریکا، اکانت ایکس باکس EA access امریکا یا اکانت XBox Game Pass Ultimate امریکا این بازی در دسترس شما خواهد بود.

خرید گیفت کارت

ممنون که تا انتهای این مطلب با گیفت استاپ همراه بوده اید امیدواریم که مطالب فوق توانسته باشد شما را در پیدا کردن بهترین بازی ایکس باکس به اندازه کافی راهنمایی کرده باشد. به نظر شما همراهان گرامی بهترین بازی ایکس باکس چه بازی است ؟ خوشحال می شویم که نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !