گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت گوگل پلی

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت گوگل پلی

در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چطوری از گیفت کارت گوگل پلی باید استفاده کنید...


زمان تقریبی مطالعه : ۷ دقیقه

گوگل برای خرید از سرویس توسعه نرم افزار و بازی خود، کارت هدیه یا گیفت کارت گوگل پلی را ارائه کرده است. در واقع شما به جای پرداخت مستقیم در بازی ها و نرم افزارها با سیستم پرداخت درون برنامه ای، می توانید یک گیفت کارت بخرید و اصطلاحاً آن را Redeem  کنید. در ادامه به آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی می پردازیم.

 

البته روش استفاده از گیفت کارت ها در ایران با تمام دنیا متفاوت است. پیش از هر چیزی، ضروری خواهد بود که خرید گیفت کارت را از یک وب سایت معتبر با قیمت مناسب تهیه کنید. در نظر داشته باشید که برخلاف نظر بسیاری، در بیشتر شرایط ما در لیست تحریم های شرکت گوگل و به طبع گوگل پلی قرار داریم. در نتیجه برای استفاده این سرویس باید یک سری مراحل را پیموده و کمی هم تغییرات در شبکه اتصال داده خود ایجاد کنیم.

 

هماهنگ کردن اکانت جی میل و ریجن گیفت کارت

 

حتماً کشور گیفت کارت شما باید با کشور اکانتی که آن را ساخته اید همخوانی داشته باشد. ساخت مجدد حساب کاربری گوگل یا همان جی میل هزینه ای برای شما نخواهد داشت؛ در نتیجه اگر از ریجن اکانت خود مطمئن نیستید، بهتر است مطابق گیفت کارت خود آن را مجدداً راه اندازی البته اگر بتوانید در هنگام ثبت نام از شماره های خارجی و سرویس شماره مجازی استفاده کنید، همه چیز دقیق تر و بهتر پیش می رود.

 

البته سیاست های کشور امریکا و شرکت گوگل مدام در خصوص احراز هویت کاربران تغییر می کند، اما بر اساس آخرین تغییرات راهکاری که ارائه می کنیم به شما اجازه می دهد به راحتی و بدون هزینه ای بتوانید خودتان اکانت خود را ریدیم کرده و گیفت کارت گوگل پلی را فعال کنید. با استفاده از گوگل پلی شما امکان خرید و پرداخت های درون برنامه ای و پچ کردن بازی ها و نرم افزارهای دیوایس های مختلف اندروید مانند تبلت، تلویزیون و موبایل را دارید.

 

 گیفت کارت گوگل پلی

 

استفاده از گیفت  کارت گوگلی پلی از طریق وب سایت

 

دو روش کلی برای استفاده از گیفت کارت گوگل پلی وجود دارد. در روش اول شما می توانید وارد وب سایت play.google.com شوید و این کار را انجام دهید. پس از خرید هر گیفت کارت یک کد به شما ارائه می شود که لازم است این کد را ردیم یا ثبت کنید. مراحل باید دقیقاً مطابق چیزی که در ادامه عنوان می کنیم انجام شود. 

 

  • شما به یک مرورگر و نرم افزار گذر از تحریم نیاز دارید. شرکت های مختلفی اقدام به فروش این گونه سرویس ها می کنند، حتی می توانید به صورت رایگان نیز از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید. دقت کنید که پیش از انجام کار موقعیت آی پی خود را روی یک وب سایت تشخیص موقعیت مکانی بررسی نمایید. نباید آی پی شما ایران تشخیص داده شود. می توانید از وب سایت iplocation.net استفاده کنید تام مطمئن شوید IP تعویض شده. حال به مرحله بعدی آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی می رویم.
  • در مرحله بعدی وارد وب سایت play.google.com شوید. دقت کنید که اگر قبلاً با حساب کاربری در این وب سایت لاگین کرده اید، یک بار از آن خارج شده و کوکی ها و کش مرورگر خود را پاک کنید. حتی می توانید از یک مرورگر جدید استفاده کنید. 
  • روی گزینه اکانت، چرخ دنده کناری صفحه و یا Sign in کلیک کنید. در صفحه پیش و رو، ضروری است که اطلاعات کاربری خود را نظیر آدرس جی میل و رمز عبور وارد نمایید. پس از ورود موفقیت آمیز به حساب کاربری و در ادامه آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی، بخشی تحت عنوان Redeem در پنل سمت چپ وب سایت قابل رویت است. روی آن کلیک کنید.
  • یک صفحه پاپ آپ باز شده و از شما می خواهد که کد گیفت کارت گوگل پلی خود را وارد کنید. عنوان این پنجره پاپ آپ Redeem کردن کد است. 

 

بسته به این که کد شما مربوط به چه ریجنی است، ممکن خواهد بود پسوند و پیشوند آن متفاوت باشد. البته اطمینان حاصل کنید که کد گیفت کارت شما معتبر است. پس از ورود کد گیفت کارت گوگل پلی اکانت شما شارژ می شود و می توانید جزئیات را از همین بخش چک کنید.

 

 آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی

 

استفاده از گیفت کارت گوگلی پلی از طریق اپلیکیشن گوگل پلی (پلی استور)

 

رویه استفاده روی دیوایس های اندرویدی کمی متفاوت است. اگر صاحب یک تبلت یا موبایل هوشمند با سیستم عامل اندروید هستید، می توانید به صورت مستقیم اکانت خود را از این طریق ردیم کنید. البته لازم است که وسواس بیشتری در خصوص این بخش از آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی به خرج دهید. 

 

  • در وهله اول سیستم جی پی اس یا همان مکان یاب دستگاه خود را غیرفعال کنید. برای این کار وارد تنظیمات شما، GPS یا موقعیت مکانی را جستجو و حتماً آن را خاموش کنید.
  • البته این مورد خیلی عملی نیست، اما بهتر است که ساعت دیوایس خود را روی ایالات متحده آمریکا یا ریجن گیفت کارت خود تنظیم کنید. برای این کار وارد بخش زمان تاریخ شده و سیستم تنظیم خودکار زمان، Time Zone را روی US قرار دهید.
  • بهتر است زبان دیوایس خود را نیز عوض کرده و روی حالت US لاتین قرار دهید.
  • سپس حافظه کش و دیتای نرم افزارهایی که از موقعیت مکانی دیوایس شما استفاده می کنند را پاک کنید، معمولاً بیشتر اپلیکیشن های شبکه اجتماعی این دسترسی را از شما می خواهند. برای بررسی بیشتر می توانید در تنظیمات، بخش موقعیت مکانی یا GPS را جستجو کنید و لیستی از نرم افزارهایی که این دسترسی را دارند مشاهده فرمایید.
  • از یک نرم افزار گذر از تحریم یا همان تغییر آی پی استفاده کنید و موقعیت لوکیشن را روی ایالات متحده آمریکا قرار دهید. به جهت حصول اطمینان می توانید از یک سایت نمایش موقعیت آی پی برای صحت عملکرد نرم افزار استفاده کنید.
  • در نرم افزار اندرویدی گوگل پلی یا همان پلی استور که روی تمامی دیوایس های تحت پشتیبانی این سیستم عامل نصب هستند، روی Redeem در نوار ابزار سمت چپ کلیک کنید به منوی  Payments & subscription و سپس  Redeem gift code بروید.
  • کد گیفت کارت را وارد نموده و تایید را بزنید. دقت کنید که بهتر است از نرم افزارهای تغییر آی پی ثابت استفاده نمایید یا این کار را در صورت امکان از طریق سرور مجازی پیش ببرید.

 

آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی

 

نکات مهم در خصوص شارژ اکانت گوگل پلی

 

البته تمامی مواردی که به آن اشاره می کنیم در کشور ایران صدق می کند، باتوجه به این که با هویت ایرانی و ریجن کشور خودمان امکان خرید گیفت کارت گوگل پلی را نداریم، بهتر است که نخست گیفت کارتی را خریداری نموده و سپس نرم افزار تغییر آی پی خود را روی آن تنظیم کنیم.

 

از طرفی ممکن است به دلیل عدم تغییر آی پی اکانت و حساب کاربری گوگل شما بلاک و از کار بیفتد، در نتیجه از نرم افزارهای مطمئن برای این کار استفاده کنید. در صورتی که همچنان با خطا مواجه می شوید بهتر است که یک بار دیوایس خود را خاموش روشن کرده و تنظیمات اینترنت و موقعیت مکانی آن را ریست کنید. همین طور بهتر است که کش نرم افزار گوگل پلی را پاک کنید. برای این کار باید به مسیر تنظیمات، برنامه ها و نرم افزار گوگل پلی بروید. حتماً از جدیدترین نسخه گوگل پلی استفاده نموده و مطمئن شوید که قبلاً بدون نرم افزار تغییر آی پی وارد آن نشده اید. درصورتی که چنین اتفاقی رخ داده است، حتماً حافظه کش و دیتای برنامه را پاک کنید.

 

دقت کنید که گیفت کارت گوگل پلی تاریخ انقضاء ندارد و در نتیجه می توانید بدون محدودیت زمانی از آن استفاده کنید.

 

در صورتی که در استفاده از گیفت کارت پلی استور و آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی با مشکل مواجه شده اید، در ادامه چند مورد از مهم ترین سوالات در این حوزه را بررسی می کنیم که شاید برای شما هم مطرح باشد

 

خرید گیفت کارت

سوالات متداول

 

 

علت خطای Error redeeming code. Error Code: PRS-GCRPM-01. Learn more چیست؟

در صورتی که هنگام اعمال کد مربوط به گیفت کارت گوگل پلی با این خطا مواجه شدید، باید بدانید که نرم افزار تغییر آی پی و گذر از تحریم شما به درستی عمل نکرده است و باید به سراغ نرم افزار دیگر بروید. همین طور ممکن است اطلاعات شخصی خود را نظیر زیپ کد یا کد پستی و... مطابق با آی پی موردنظر وارد نکرده باشید.

مفهوم خطای You have already redeemed that code چیست؟

در ابتدای آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی، اشاره کردیم که حتماً آن را از مراکز معتبر تهیه کنید. در صورتی که با این خطا مواجه شدید، گیفت کارت شما نامعتبر بوده و یا قبلاً استفاده شده است. حتی ممکن است قبلاً کد گیفت کارت را به درستی وارد نکرده باشید. معمولاً این کد فرمتی 16 کاراکتری دارد

چگونه از گیفت کارت روی اندروید تی وی استفاده کنیم؟

در صورتی که مایل به استفاده از گیفت کارت روی اندروید تی وی و یا دیگر سیستم عامل ها نظیر ویندوز، لینوکس و مکینتاش هستید، می توانید به همین ترتیب از آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت روی مرورگر و سایت گوگل پلی استفاده کنید. روی اندروید تی وی نیز شما امکان استفاده از نرم افزار گوگل پلی را دارید، آموزش آن را نیز مشابه مواردی که در بخش مربوط به نرم افزار پلی استور ذکر شده است پیش بروید.

منظور از ریجن گیفت کارت چیست؟ کدام ریجن بهتر است؟

ریجن در واقع موقعیت صدور گیفت کارت را مشخص می کند. مثلاً شرکت گوگل بر اساس واحد مالی کشورها، برای آن ها گیفت کارت تعریف می کند که متاسفانه ایران در این لیست حضور ندارد. معمولاً گیفت کارت ها ریجن دارند و شما در هنگام فعال سازی آن باید ریجن و آی پی دیوایس خود و زبان ورودی آن را هماهنگ سازید. تفاوتی میان ریجن ها وجود ندارد و همه قابل استفاده هستند.

با خطای موقعیت مکانی روبرو می شوم، چگونه آن را رفع کنم؟

گوگل نسبت به تشخیص موقعیت مکانی شما حساس است، اگر امکان استفاده از سرور مجازی را دارید، می توانید روی آن شبیه ساز اندروید نصب کرده و یا از طریق مرورگر به وب سایت گوگل پلی مراجعه کنید و مطابق آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی پیش بروید. امروزه برخی مودم ها از سیستم Open VPN استفاده می کنند که به شما ایمنی بیشتری در تغییر آی پی دیوایس ها می دهد که می توانید از آنها استفاده فرمایید.

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !