گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
گیفت کارت چیست و چه کاربردی دارد؟

گیفت کارت چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مقاله به شناخت کاملی از گیفت کارت و انواع آن دست خواهیم یافت، پس با ما همراه باشید


زمان تقریبی مطالعه : ۵ دقیقه

شاید شما هم نام گیفت کارت را شنیده باشید و سوالاتی برایتان پیش آمده که گیفت کارت چیست؟ انواع گیفت کارت کدامند؟ گیفت کارت ها چه کاربردی دارند؟ اگر قصد خرید گیفت کارت را دارید و به دنبال کسب اطلاعات لازم درباره آنها هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه گیفت استاپ باشید. در این مقاله به بررسی کامل و جامع گیفت کارت، انواع و کاربردهای آن می پردازیم.

 

گیفت کارت چیست؟

 

گیفت کارت یک نوع کارت هدیه فیزیکی یا مجازی با اعتبار غیرنقدی است. این کارت دارای یک کد مخصوص و مبلغ مشخصی می باشد و می توان از آن برای خریدهای مجازی و یا خرید کالاهای فیزیکی از فروشگاه های مختلف صادرکننده کارت استفاده نمود. اعتبار گیفت کارت قابل جابجایی نیست و صرفا جهت خرید و جایگزین پول نقد محسوب می شود.

شما به عنوان دارنده کارت می توانید به اندازه اعتبار آن از فروشگاه های مربوطه خرید انجام دهید. نحوه استفاده از گیفت کارت به اینصورت است که کد نوشته شده بر روی کارت را در اکانت خود وارد نموده و آن را شارژ می کنید. سپس خریدهای لازم را با توجه به میزان شارژ خود انجام می دهید. به طور کلی گیفت کارت یک کارت هدیه با مبلغ معینی است که خرید راحت تر به صورت مجازی یا فیزیکی را فراهم می کند.

 

انواع گیفت کارت و کاربردهای آنها

 

گیفت کارت ها در انواع مختلف وجود دارند که هرکدام از آنها را می توان در فروشگاه پذیرنده خود استفاده نمود. با برخی از گیفت کارت ها نیز می توان از چندین فروشگاه خرید انجام داد. نحوه استفاده از هر گیفت کارت با توجه به نوع آن ممکن است متفاوت باشد. از مهمترین گیفت کارت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

1- گیفت کارت آیتونز iTunes

گیفت کارت آیتونز iTunes

 

گیفت کارت آیتونز که به گیفت کارت اپل نیز شهرت دارد یکی از محبوب ترین و معروف ترین گیفت کارت های دنیا محسوب می شود. گیفت کارت اپل بیشترین کاربرد را بر روی دستگاه های شرکت اپل مانند آیفون، آیپد و مک داشته و از آن در اپ استور آیتونز، آی بوک استور و مک اپ استور می توان استفاده کرد.

گیفت کارت اپل در مبالغ مختلف 10، 25، 50، 100 و ... به دلار عرضه شده و تنها در ال ای دی آمریکای وریفای شده شارژ می گردد. با خرید گیفت کارت آیتونز می توانید بیشترین دسترسی را به بهترین استور آمریکا که بیشترین خدمات الکترونیکی نظیر کتاب، بازی، فیلم، موزیک، برنامه و ... را فراهم می کند داشته باشید.

 

2- گیفت کارت پلی استیشن PlayStation

گیفت کارت پلی استیشن PlayStation

 

یکی دیگر از انواع گیفت کارت مربوط به شرکت سونی و به نام گیفت کارت پلی استیشن است. این گیفت کارت که بیشتر مورد استفاده گیمرها قرار می گیرد، با قیمت های مختلف 10، 20، 50 و 100 دلار به صورت یک ماهه، سه ماهه و یک ساله عرضه می شوند. 

با خرید گیفت کارت پلی استیشن می توانید به بازی ها و قابلیت های جدید استور سونی دسترسی داشته باشید. اگر قصد اجرای بازی های متعدد به صورت آنلاین را دارید و یا می خواهید از طریق PlayStation Network بازی بخرید، باید گیفت کارت ps4 یا گیفت کارت ps5 داشته باشید.

گیفت کارت پلی استیشن دارای یک کد 12 رقمی PSN است که با استفاده از آن می توان حساب یا همان اکانت سونی را به میزان اعتبار کارت شارژ نمود. گیفت کارت PSN جایگزین مناسبی برای کارت های بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت به شمار می رود. زیرا استفاده از این کارت ها در برخی کشورها مانند ایران از نظر هزینه به صرفه نمی باشد.

 

3- گیفت کارت گوگل پلی Google Play

گیفت کارت گوگل پلی Google Play

 

اگر از دستگاه های اندرویدی استفاده می کنید، می توانید با خرید گیفت کارت گوگل پلی به محصولات مختلف دسترسی داشته باشید. این نوع گیفت کارت مانند گیفت کارت اپل برای خرید کالاهای دیجیتالی مانند بازی، فیلم، موزیک، برنامه و ... به کار می رود. شما می توانید با توجه به مبلغ گیفت کارت محصول مورد نظر خود را از استور گوگل تهیه کنید. گیفت کارت گوگل پلی نیز در قیمت های مختلف عرضه می شود که به دو صورت فیزیکی و یا الکترونیکی می باشد.

 

4- گیفت کارت مایکروسافت Microsoft

 

 

از دیگر انواع گیفت کارت می توان به گیفت کارت مایکروسافت اشاره کرد که مخصوص کاربرانی است که از ویندوزفون استفاده می کنند. این افراد می توانند با خرید گیفت کارت مایکروسافت حساب خود را شارژ نموده و از اپ استور مایکروسافت محصولات مختلف را خریداری نمایند. 

 

5- گیفت کارت ایکس باکس Xbox

گیفت کارت ایکس باکس Xbox

 

با خرید گیفت کارت ایکس باکس می توانید حساب خود را شارژ نموده و بازی های غیر رایگان را خریداری کنید. برای تهیه گیفت کارت Xbox باید به سراغ سایت مایکروسافت بروید و یکی از انواع یک ماهه، سه ماهه و یا 12 ماهه آن را انتخاب کنید.  گیفت کارت ایکس باکس با قیمت های 5، 10، 20، 50، 100 و ... به دلار در سایت مایکروسافت عرضه می شوند.

 

6- گیفت کارت استیم Steam

گیفت کارت استیم Steam

 

اگر از عاشقان بازی های کامپیوتری و گیمر هستید حتما گیفت کارت استیم را می شناسید. این نوع گیفت کارت توسط شرکت Valve که یکی از بزرگترین شرکت های گسترش دهنده بازی های کامپیوتری در سطح جهان است، عرضه می شود. با خرید  گیفت کارت Steam می توانید اعتبار خود را افزایش داده و بازی های متعددی را فعال کنید. 

 

7- گیفت کارت آمازون Amazon

گیفت کارت آمازون Amazon

 

آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان محسوب می شود که برای خرید راحت تر مشتریان خود، گیفت کارت هایی را ارائه می دهد. شما می توانید با خرید گیفت کارت آمازون بدون نیاز به کارت بانکی یا پرداخت نقدی، هزینه های خرید خود از این سایت را به راحتی بپردازید.

از آنجایی که ایران تحریم است و امکان پرداخت های بین المللی برای ایرانیان وجود ندارد، گیفت کارت Amazon می تواند گزینه مناسبی به شمار رود. زیرا می توان با آن به راحتی خریدهای الکترونیکی را بدون نیاز به کارت بانکی و در هر زمان انجام داد.

 

8- گیفت کارت اسپاتیفای Spotify

گیفت کارت اسپاتیفای Spotify

 

یکی دیگر از انواع گیفت کارت که کاربرد بسیار خوبی برای عاشقان موسیقی دارد، گیفت کارت اسپاتیفای می باشد. با اسپاتیفای می توان به راحتی به سرویس پخش آنلاین موسیقی دسترسی داشت و حتی موزیک های مختلف را دانلود نمود. با خرید گیفت کارت Spotify کاربران می توانند حساب خود را شارژ کنند و میلیون ها موسیقی، پادکست، موزیک ویدیو و... از هنرمندان مختلف را دانلود نمایند. 

 

9- گیف کارت American express

گیف کارت American express 

 

گیف کارت امریکن اکسپرس که با نام Amex نیز شناخته می¬شود، نوعی گیف کارت است که با استفاده از آن شما می¬توانید در مغازه و یا به صورت آنلاین با استفاده از اعتبار آن بلافاصله بعد از تهیه گیف کارت خرید کنید، به این منظور که مانند بعضی دیگر از گیف کارت¬ها شما نیازی نیست که مدتی برای قابل استفاده شدن گیف کارت صبر کنید.

قبلا برای استفاده از گیف کارت امریکن اکسپرس شما نیاز بود که یک پروسه را طی می¬کردید که در آن شما می-بایست شماره ساختمانتان و آدرستان را در سیستم ثبت می¬کردید و بعد از آن می¬توانستید از گیف کارت استفاده کنید ولی الان مدتی است که دیگر نیازی به این کار نیست و شما به راحتی می¬توانید پس از تهیه گیف کارت از آن استفاده کنید.

قیمت گیف کارت امریکن اکسپرس از 25 دلار شروع می¬شود و تا 1000 دلار نیز ادامه دارد. و اعتبار این کارت¬ها از 25 دلار تا 1000 دلار است.

 

10- گیف کارت نتفلیکس

گیف کارت نتفلیکس 

 

نتفلیکس یک کمپانی تولید و پخش فیلم و سریال به صورت آنلاین در سرتاسر دنیا است. این برنامه بر روی تمامی دستگاه ها قابل استفاده است و شما با هر دستگاهی که داشته باشید می توانید از این برنامه استفاده کنید.

گیف کارت های نتفلیکس برای ایجاد یک اکانت پولی نتفلیکس و یا شارژ کردن اکانت سابق شما کاربرد دارند شما با خریداری این گیف کارت ها می توانید میلیون ها فیلم، سریال، برنامه تلویزیونی، برنامه های ساخت نتفلیکس و هزاران برنامه دیگر را بدون تبلیغات به صورت آنلاین مشاهده کنید.

بدون تهیه گیفت کارت نتفلیکس شما نیاز به وارد کردن اطلاعات بانکی خود در سایت هنگام ساختن اکانتتان دارید ولی با خرید گیف کارت دیگر نیازی به این کار نیست.  قیمت گیف کارت نتفلیکس از 15 دلار شروع می شود و تا 100 دلار هم قابل شارژ است. قابل ذکر است که این گیف کارت ها دارای تاریخ انقضا نیستند پس شما می توانید هرزمان که می خواهید از این گیف کارت¬ها استفاده کنید.

 

11- گیف کارت Razer gold

گیف کارت Razer gold 

 

گیف کارت ریزر گلد که توسط شرکت ریزر توزیع می شوند کارت های مجازی هستند و شما می¬توانید آنها را برای استفاده از بازی های این شرکت استفاده کنید. شما با تهیه گیف کارت ریزرگلد می توانید با رفتن به وبسایت اصلی ریزر گلد به بیش از 2000 بازی دسترسی داشته باشید.

این گیف کارت¬ها هم به صورت دیجیتالی و هم به صورت فیزیکی قابل تهیه هستند. قیمت گیف کارت ریزر گلد از 10 دلار شروع می شود و تا 1000 دلار نیز موجود است. 

 

12- گیف کارت Walmart visa

گیف کارت Walmart visa 

 

شما با خرید گیف کارت والمارت می توانید از این فروشگاه زنجیره¬ای بزرگ به صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید. این فروشگاه انواع اقلام را برای خریداران خود در فروشگاه های خود موجود دارد. شرکت والمارت در حوزه-های فروشگاه¬ها، سوپرسنترها، بازارهای محلی، سامز کلاب ها و فروشگاه¬های بین المللی فعالیت دارد.

این شرکت در کشورهایی از جمله آمریکا، انگلیس، ژاپن، آلمان، برزیل، چین، کانادا و مکزیک شعبه دارد که شما می توانید درصورت داشتن گیف کارت والمارت به صورت حضوری از آنها خریداری کنید. قیمت گیف کارت های والمارت 50 دلار و 100 دلار است.

شما با تهیه این گیف کارت ها می توانید اقلام این فروشگاه ها را با تخفیف خریداری کنید .

 

13- ویزا گیف کارت

ویزا گیف کارت 

 

گیفت کارت ویزا مناسب افرادی است که خواهان کارت اعتباری با شارژ مشخص برای خریدهای اینترنتی هستند. این کارت اعتباری مجازی که بهترین انتخاب برای هدیه دادن به دوستان است، از امریکا صادر می‌شود و به صورت مجازی از طریق ایمیل به دست شما خواهد رسید. بعد از خرید گیفت کارت ویزا کارت و مشخص کردن مقدار دلار مورد نظر، مشخصات گیفت کارت ویزا برای شما ارسال خواهد شد. به دلیل کشور معتبر صادر کننده کارت، می‌توانید با خیالی آسوده خریدهای خود را انجام دهید.

بازه قیمت گیف کارت ویزا از 10 دلار تا 500 دلار است. حائز اهمیت است که مدت این کارت 5 سال است و بعد از 5 سال این کارت منقضی می¬شود.

 

14- گیف کارت Vanilla / OneVanilla

 

گیف کارت Vanilla / OneVanilla 

 

گیف کارت وانیلا برای هدیه دادن استفاده می¬شود و در سه پلن ۱۰ ، ۲۵ و ۵۰ دلاری صادر می شود و صدور آن بصورت آنی خواهد بود. مبلغ ۵ دلار هزینه صدور کارت می باشد که هنگام پرداخت به مبلغ سفارشتان اضافه می شود.

این گیف کارت¬ها قابلیت شارژ مجدد را ندارند و شما نمی¬توانید با استفاده از آنها مانند کارت بانکی از ATM پول نقد دریافت کنید و تنها می¬توانید با دستگاه¬های کارت¬خوان از آن استفاده کنید.

 

خرید گیفت کارت

 

سوالات متداول

 

 

آیا می توان اعتبار گیفت کارت را جابجا نمود؟

اعتبار گیفت کارت ها قابل جابجایی بین کارت های دیگر نیستند و صرفا جهت خرید و پرداخت های الکترونیکی به جای پول نقد استفاده می شوند.

آیا می توان از یک گیفت کارت در فروشگاه های مختلف استفاده نمود؟

برخی از گیفت کارت ها منحصر به یک فروشگاه خاص هستند و نمی توان از آنها برای خرید در فروشگاه دیگر استفاده نمود. برای مثال شما نمی توانید از گیفت کارت اپل در اپ استور گوگل یا مایکروسافت استفاده کنید. اما از برخی گیفت کارت ها می توان همزمان در چندین فروشگاه خرید نمود.

مبلغ اعتبار گیفت کارت چقدر است؟

گیفت کارت ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها در مبالغ متنوع عرضه می شوند. شما می توانید برای مثال گیفت کارت آیتونز را با مبالغ 10 دلار، 25 دلار، 50 دلار، 100 دلار و ... تهیه کنید

گیفت کارت اپل چگونه کار می کند؟

افرادی که تلفن همراه اپل دارند برای انجام اغلب کارها مانند خرید و دریافت خدمات نیاز به اپل آی دی دارند. شما با خرید گیفت کارت اپل و دریافت کد مخصوص آن می توانید حساب اپل آیدی خود را به اندازه مبلغ کارت شارژ نموده و انواع محصولات اپل استور را خریداری کنید.

گیفت کارت را از کجا تهیه کنیم؟

اگر قصد خرید گیفت کارت را دارید باید به سراغ سایت ها و مجموعه های معتبر بروید تا بتوانید گیفت کارت های اصلی با قیمتی مناسب را خریداری نمایید. گیفت استاپ به آدرس اینترنتی www.giftstop.org یکی از بهترین عرضه کننده های انواع گیفت کارت با نازلترین قیمت ها و قابل استفاده در پلتفرم ها و سایت های گوناگون جهت خریدهای آنلاین و خرید اکانت های ویژه می باشد.

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !