گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
پلتفرم استیم چیست و چگونه کار می کند؟

پلتفرم استیم چیست و چگونه کار می کند؟

پلتفرم استیم، بستری برای توزیع دیجیتال بازی های ویدئویی است. این پلتفرم جهت استفاده توسعه دهندگان و گیمر ها می باشد. ادامه مطلب


زمان تقریبی مطالعه : ۵ دقیقه

بازی های ویدئویی نقش تعیین کننده ای در گسترش صنعت سرگرمی داشته اند. با گذشت زمان، نوسازی فناوری به رشد تصاعدی بازی های ویدئویی کمک زیادی کرده است. بعد از انتشار Pong در بازی ‌های آرکید، Atari Games نسخه خانگی این بازی ویدئویی را توزیع کرد و راه را برای برای پاسخگویی به نیازهای بازیکنان باز کرد. با انتشار ماشین ‌های آرکید، بازی ‌های مدرن را می‌توان در دستگاه‌ های دستی، کنسول‌ های بازی ویدئوی خانگی و رایانه ‌های شخصی رومیزی بازی کرد. به طور طبیعی، شرکت های بازی برای توزیع و تبلیغ بازی های خود به اینترنت روی آوردند که منجر به ایجاد اولین پلتفرم توزیع دیجیتالی یعنی پلتفرم استیم شد.

پلتفرم استیم یک پلتفرم توزیع دیجیتال برای بازی های ویدئویی است که توسط Valve Corporation ایجاد شده است. در این جامعه بازی، بازیکنان و توسعه دهندگان بازی، می توانند بازی های ویدئویی را به صورت آنلاین خریداری کرده و بفروشند. این پلتفرم به دلیل ویژگی ها و خدماتی که برای مشتریان خود دارد، محبوب ترین پلتفرم در زمینه بازی ویدئویی است. یک مثال قابل توجه از این خدمات پشتیبانی مشتری، آن است که با ابزار ها و ویژگی‌ هایی که دارد تجربه بازی کاربرانش را کامل می کند. پلتفرم استیم با بیش از 47 میلیون کاربر فعال روزانه ، نزدیک به 16 سال است که فعال است و روز به روز کیفیت و امکانات آن بهبود پیدا می کند.

چنانچه قصد تهیه گیفت کارت استیم را دارید میتوانید از سایت گیفت استاپ با گارانتی معتبر آن را تهیه کنید.

 پلتفرم استیم چیست؟

 

پلتفرم استیم چیست؟

 

پلتفرم استیم یک پلتفرم توزیع دیجیتال است که برای گیمرها و توسعه دهندگان بازی طراحی شده است. این پلتفرم در ابتدا فقط به بازی ها اختصاص داشت با گذشت زمان بر روی کنسول های بازی های ویدئویی مانند ایکس باکس و سونی پلی استیشن قابل اجرا شد.در Steam، گیمرها می توانند وارد وب سایت شوند تا به راحتی بازی ها را به صورت آنلاین خریداری کرده و بازی کنند که جایگزین خوبی برای خرید نسخه های فیزیکی بازی ها و دانلود دستی آن در رایانه است.

علاوه بر این پلتفرم استیم برای توسعه دهندگان بازی نیز مناسب است، هم برای شرکت های بزرگ بازی یا شرکت های سازنده مستقل کوچک. هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند با Steam شریک شود تا بازی ‌های خود را به پلتفرم اضافه کند و همچنین به راحتی از طریق صفحه فروشگاه، دنیای بازی ‌ها را درگیر کرده و درباره آن اطلاع‌ رسانی کند. اگر توسعه ‌دهندگان بازی بخواهند بازی خود را به‌روزرسانی یا تعمیر کنند، می‌توانند از Steam برای انتشار لینک های بازی برای دانلود بازیکنان استفاده کنند. این به توسعه دهندگان بازی اجازه می دهد تا بازی های خود را بدون فراخوانی محصول بهبود بخشند.

 

Steam چگونه شروع شد؟

 

پلتفرم استیم در سال 2003 توسط شرکتی که بازی های ویدیویی مانند سری Half-Life، Left4Dead و Counter Strike را ایجاد کرد، ساخته شد. در مقاله ای که توسط Kotaku نوشته شده است، این پلتفرم در سال 2002 زمانی که Valve به پلتفرمی نیاز داشت که بتواند به راحتی بازی های چند نفره خود را به روز کند، توسعه یافت.Steam در ابتدا عملکرد خوبی داشت، اما خیلی زود با مشکل رو برو شد. پس از انتشار، شرکت، بازیکنان را ملزم کرد که برای احراز هویت و اهداف ضد سرقت در Steam ثبت نام کنند. با این حال، افزایش ترافیک باعث از کار افتادن سایت شد و واکنش شدید گیمرها را به همراه داشت. Valve توانست مشکل را به سرعت برطرف کند. زمانی که بازی Call of Duty: Modern Warfare بر روی پلتفرم منتشر شد، وب سایت توانست حجم بالای ثبت نام بازیکنان را متعادل کند.

با این وجود تا سال 2005 پلتفرم استیم جایگاه ویژه خود را پیدا کرد.قبل از آن ، Steam فقط به بازی ‌های ایجاد شده توسط Valve اختصاص داشت. با امضای قرارداد با ناشران خارجی در این پلتفرم، Valve به دیگر شرکت‌ های بزرگ و مشهور بازی، مانند Capcom و Activision اجازه داد تا بازی‌ های خود را در Steam توزیع کنند. تنوع بازی های ویدئویی که به راحتی در پلتفرم استیم قابل دسترسی هستند، خبر خوبی برای جامعه بازی بود. Valve همچنین شروع به اضافه کردن ویژگی‌ های دیگری کرد که در نهایت Steam را به پلتفرم توزیع بازی که امروزه به آن معروف است تبدیل کرد.

 Steam چگونه شروع شد؟

 

برای خرید گیفت کارت استیم  با گارنتی معتبر کلیک کنید.

محبوبیت پلتفرم استیم برای گیمر ها

 

گیمرها پلتفرم استیم را به خوبی می شناسند، زیرا اکثر آنها برای خرید بازی هایی که نمی توانند در فروشگاه های بازی محلی خود خریداری کنند به ایت وب سایت مراجعه می کنند. بازی های ویدئویی معروف مانند Five Nights At Freddy’s و Subnautica که در Steam در دسترس قرار گرفتند، به لطف بازی‌ های معروف یوتیوبر ها در این پلتفرم، در کانون توجه جامعه بازی‌ ها قرار گرفتند.

پلتفرم استیم آنلاین کار می کند. پلتفرمی عالی که گیمر ها می توانند بازی های رایانه شخصی را مستقیماً در کامپیوتر خود خریداری و دانلود کنند. برای خرید بازی در Steam، کاربران باید یک حساب Steam ایجاد کنند. این مسئله به کاربران اجازه می دهد تا با ورود به حساب های خود، بازی های خود را بر روی هر پلتفرم دیجیتالی که از Steam پشتیبانی می کند دانلود کنند. Steam به‌روزرسانی‌ ها و برچسب های نرم‌افزاری را برای اشکالات و باگ‌ ها به اطلاع کاربران می‌رساند. این پلتفرم همچنین اغلب معاملات بسته و بازی های ویدئویی را با تخفیف ارائه می دهد.

به بازیکنان پلتفرم استیم، یک کتابخانه Steam داده می شود، صفحه ای که بازیکنان می توانند آمار بازی ها، دستاوردها، مجموعه بازی های انجام شده و فعالیت های دوستان خود را در آن مشاهده کنند. Steam همچنین دارای یک انجمن آنلاین است که در آن بازیکنان می توانند از طریق Steam Chat و Game Hubs با یکدیگر تعامل داشته باشند. از طریق Steam Broadcast و Steam Workshop، گیمرها می توانند بازی های خود را به صورت زنده پخش کنند. چنین عملکرد هایی سطح کاملاً جدیدی از تعامل را برای جامعه بازی فراهم می کند که تجربه بازیکن را به عنوان یک کاربر پلتفرم بسیار بهبود می بخشد.

 محبوبیت پلتفرم استیم برای گیمر ها

 

محبوبیت پلتفرم استیم برای توسعه دهندگان بازی

 

پلتفرم استیم، یک پلتفرم توزیع بازی برای توسعه دهندگان بازی نیز می باشد. اسکات کاتون، خالق بازی محبوب Five Nights at Freddy’s، پس از فروش فوق العاده بازی اول ، بقیه فرنچایز بازی را در Steam منتشر کرد. Steam در حال حاضر بیش از 30000 بازی در دسترس دارد. در ابتدای کار Steam این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم می کرد تا پس از پرداخت مبلغی مشخص شده، بازی های خود را در این وب سایت منتشر کنند. در حالی که این برای شرکت های بزرگ بازی سودمند بود، برای توسعه دهندگان بازی های مستقل بسیار خطرناک بود. این موضوع منجر به ایجاد Steam Greenlight شد.

در ابتدا، پلتفرم استیم از Steam Greenlight استفاده کرد تا بداند بازیکنان می‌خواهند کدام بازی ‌های مستقل را روی پلتفرم منتشر کنند. Steam Greenlight شبیه به ایستگاه رای گیری بود، جایی که بازیکنان، بازی هایی را که می خواستند انجام دهند انتخاب می کردند. با این حال، Steam Greenlight در سال 2017 با Steam Direct جایگزین شد، جایی که توسعه دهندگان برای عرضه بازی خود بر روی پلتفرم 100 دلار دریافت می کنند. این امر نیاز توسعه دهندگان را برای جذب مخاطبان بازی ها از بین می برد.

پلتفرم استیم به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بازی ها را در سایت خود با استفاده از Steamworks، که یک پلتفرم فرعی است، توزیع کنند. هنگامی که توسعه‌ دهندگان بازی، وارد شراکت با این پلتفرم شدند، می‌توانند به Steam Direct و Steamworks دسترسی داشته باشند: مجموعه‌ای از ابزارهای رایگان که توسعه‌ دهندگان بازی می‌توانند از آن برای تنظیم دقیق بازی ‌های خود برای Steam استفاده کنند.

 محبوبیت پلتفرم استیم برای توسعه دهندگان بازی

 

نحوه اضافه کردن بازی در استیم

 

هنگامی که توسعه دهندگان، بازی های ویدئویی خود را بر روی یک پلتفرم توزیع دیجیتال اضافه می کنند، مسائلی مانند توزیع محصول و صدور مجوز محصول می تواند مشکل ساز شوند. خوشبختانه، Steam می‌تواند مشارکت ‌ها را به وسیله Steamworks آسان‌تر کند.

از طریق Steamworks، بازی ها به سادگی بر روی پلتفرم استیم آپلود می شود. توسعه دهندگان فقط باید مدارک دیجیتالی را امضا کنند، هزینه 100 دلاری واریز اپلیکیشن را بپردازند، بازی خود را برای انتشار آماده کنند و سپس منتظر تایید Steam باشند. پس از تایید، کنترل بازی به سازنده داده می شود که شامل انتشار و به روز رسانی می شود. برای بررسی اطلاعات ارائه شده در مدارک دیجیتال، Steam به یک زمان انتظار 30 روزه بین تاریخ هزینه واریز اپلیکیشن و تاریخ انتشار نیاز دارد. توسعه دهندگان همچنین ملزم به ایجاد یک صفحه عمومی با نام  "انتشار به زودی" دو هفته قبل از تاریخ انتشار هستند.

همچنین قوانین و مقرراتی در پلتفرم استیم وجود دارد که باید هنگام انتشار بازی بر روی پلتفرم به آنها پایبند باشید. بازی های حاوی موارد سخنان تنفرآمیز، یعنی سخنانی که نفرت، خشونت یا تبعیض را علیه گروه‌هایی از مردم بر اساس قومیت، مذهب، جنسیت، سن، معلولیت یا گرایش جنسی ترویج می‌کند ممنوع می باشد. بازی های پورنوگرافی، بازی هایی حاوی اظهارات افترا آمیز، محتوایی که شما مالک آن نیستید یا حقوق کافی برای آن ندارید، مطالبی که قوانین هر حوزه قضایی را نقض می کند شامل بازی های ممنوعه در استیم هستند.

همچنین محتوایی که آشکارا توهین‌ آمیز است یا قصد دارد بینندگان را شوکه یا منزجر کند، مطالبی که به هر نحوی از کودکان سوء استفاده می کند. برنامه ‌هایی که رایانه ‌های مشتری را به روش‌ های غیرمنتظره یا مضر تغییر می‌دهند، مانند بدافزار یا ویروس ‌ها و برنامه ‌هایی که به ‌طور متقلبانه سعی در جمع‌ آوری اطلاعات حساس کاربران را دارند، مانند اطلاعات کاربری Steam یا داده‌های مالی (مانند اطلاعات کارت اعتباری) اجازه انتشار ندارند.

خرید گیفت کارت

 

برای تهیه گیفت کارت استیم با گارانتی معتبر، کلیک کنید

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !