گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
معرفی 5 تا از بهترین بازی های پلی استیشن 5 که هرکسی باید یکبار امتحان کند

معرفی 5 تا از بهترین بازی های پلی استیشن 5 که هرکسی باید یکبار امتحان کند

در این مقاله به بررسی بهترین بازی های پلی استیشن 5 و گیفت کارت پلی استیشن مرتبط پرداخته و شما را با بهترین بازی های پی اس فایو آشنا می کنیم.

 


زمان تقریبی مطالعه : ۲ دقیقه

تقریبا حدود 3 سال پیش بود که شرکت سونی، کنسول نسل نهم سونی یعنی PS5 را وارد بازار کرد. این کنسول با استقبال زیادی رو به رو شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. ما امروز در گیفت استاپ می خواهیم به بررسی بهترین بازی های پلی استیشن 5 و گیفت کارت پلی استیشن مرتبط بپردازیم و شما را با بهترین بازی های پی اس فایو آشنا کنیم.

 

بازی Elden ring

اولین بازی که می خواهیم به بررسی آن بپردازیم بازی Elden ring است که از محبوب ترین و بهترین بازی های آنلاین ps5 است. شاید از بازی Elden Ring که در سال جاری (2022) منتشر شده، بتوان به عنوان بهترین اتفاق در صنعت بازی‌ های ویدیویی طی چند سال گذشته یاد کرد.

Elden Ring  محصولی است که شباهت‌ هایی به ساخته‌ های قبلی فرام‌ سافتور دارد، اما المان‌ هایی را هم در دل خود قرار داده تا حس و حال یک محصول جدید و تازه به هواداران این استودیو ژاپنی انتقال داده شود. داستان بازی حول سرزمینی به نام Lands Between روایت می ‌شود که لردهای آن پس از ناپدید شدن ملکه ماریکا و سلاخی شدن الدن رینگ، هرکدام یکی از شاردها را به ‌دست آورده‌اند. اکنون بازیکن در نقش یک Tarnished تبعید شده به سرزمین لندز بیتوین فراخوانده می‌ شود تا تمامی لردها را از بین برد و شاردهای الدن رینگ را جمع ‌آوری کند. در نتیجه، مسیر تبدیل شدن به الدن لرد را طی خواهید کرد.

در الدن رینگ شاهد یک اسطوره ‌شناسی جذاب و جهانی مرموز هستیم که مخاطب را مجبور به گشت ‌وگذار در یک دنیای وسیع می ‌کند. همچنین تعامل با کاراکترها سبب می ‌شود تا بیش ‌ازپیش با آنها آشنا شوید و بعضی از آنها، نقش مهمی در داستان بازی و نحوه اتمام آن دارند؛ زیرا جدیدترین ساخته فرام ‌سافتور دارای پایان‌ بندی ‌های مختلف است.

گیم ‌پلی اصلی ‌ترین فاکتوری است که Elden Ring را به یک محصول جذاب، دوست داشتنی و ارزشمند تبدیل کرده است. با شروع بازی، باید کاراکتر خود را ساخته و شخصی‌ سازی کنید. سیستم کاراکتر ساختن الدن رینگ به شما این اجازه را می ‌دهد تا تغییرات مختلفی را روی شخصیت خود اعمال کرده و آن را مطابق چیزی که دوست دارید بسازید. همچنین به ‌دنبال آن باید یکی از ۱۰ کلاس بازی را انتخاب کنید. کلاس ‌هایی که بعضی از آنها مثل سامورای نوار استامینا زیادی را در ابتدای بازی در اختیار شما قرار می ‌دهند و بعضی دیگر مثل Astrologer، به شما اجازه می ‌دهند تا در استفاده از جادو قدرت بالایی داشته باشید.

 

به طور کلی امتحان کردن بازی Elden ring به شدت به دوستداران بازی های پلی استیشن 5 پیشنهاد می شود مطمئن باشید که از امتحان کردن این بازی پشیمان نخواهید شد.

 

 

بازی God of War Ragnarök

اولین نسخه از مجموعه God of War در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و توانست بازخوردهای بسیار خوبی را کسب کند پایان سومین نسخه این مجموعه هواداران بازی God of War را با پایانی باز و سوالاتی بسیار تنها گذاشت ولی الان سری چهارم این بازی بازگشته است تا پایانی را به هواداران خود ارائه دهد. مجموعه God of War یکی از بهترین ‌های صنعت بازی ‌های ویدیویی در سبک هک اند اسلش است و هر نسخه از آن، به‌ واسطه سیستم مبارزات‌ اش این گفته را تصدیق می‌ کند.

سانتامونیکا در حرکتی غیر منتظره فرمول ساخت سه گانه اول را به صورت کامل تغییر داد و دست به توسعه عنوانی زد که همانند طرفدارانش گذر زمان و پختگی در تک تک لحظات آن موج می زند. شخصیت اصلی داستان در سری چهارم این بازی دارای تغییر شخصیت بوده است و از یک خدای جنگجو و بی منطق که فقط در حال کشت و کشتار تمام خدایان، تایتان ها و جنبندگان اساطیر یونان بود، به فردی آرام و گوشه گیر تبدیل شده است که تنها سعی دارد گذشته خود را به دست فراموشی بسپارد و در نقش یک پدر و همسر فداکار زندگی آرام برای خود و خانواده اش فراهم سازد و در این راه به اجبار دست به مبارزه و کشتار تعدادی از خدایان سرزمین های شمالی می زند.

این داستان در نسخه سوم نیمه تمام ماند و حال در سال ۲۰۲۲ شاهد نسخه چهارم این بازی با نام God of War Ragnarök و پایان ماجراجویی های او در سرزمین های شمالی و نه قلمرو آن هستیم..

 

پس این بازی را از دست ندهید و حتما آن را بر روی پی اس فایو خود امتحان کنید.

 

در هر زمان میتونین با خرید اشتراک پلی استیشن از این بازی های زیبا لذت ببرین .

بازی Horizon Forbidden West

در بازی Horizon Forbidden West یک دنیای کاملا جدید خلق شده که در عین ادای احترام به بسیاری از برترین بازی ‌های تاریخ، اصالت خودش را هم حفظ کرده است و می ‌تواند ده ‌ها ساعت و بلکه بیشتر، بازی کننان را در خود غرق کند.

پیش از تجربه بازی باید بدانید که اگر نسخه قبل این بازی را بازی نکرده اید، ممکن است که مقداری با مشکل مواجه شوید. وابستگی بیش از حد داستان بازی به نسخه قبل خود، به خودی خود یک ایراد نیست اما به هر حال برای کسانی که در نسخه اول این بازی را انجام نداده اند، چالش آفرین خواهد بود. با اینکه کات سین ابتدایی بازی و دیالوگ ‌های رد و بدل شده در مراحل اولیه بازی سعی دارند که این فقدان را جبران کنند اما واقعیت این است که این نمایش ‌ها تنها به درد کسانی می‌ خورند که بازی را تجربه کرده و حالا با دریافت این نکات کلیدی، خاطرات خود را مرور می ‌کنند.

داستان این بازی به طور فشرده درباره کره زمین ما است اما در آینده ای بسیار دور، یعنی سال ۳۰۲۰ میلادی! جهان در این آینده به شدت دور تلفیقی از مدرنیته و سنت به خود گرفته و با اینکه به عنوان مثال ربات ‌هایی غول پیکر در سراسر دشت ‌ها و کوه‌ ها قرار دارند اما انسان‌ ها مانند قرون وسطی زندگی می ‌کنند؛ البته بیشتر آنها نه الزما همه انسان ها.

دلیل این سبک زندگی به گذشته ‌های دور در داستان بازی برمی ‌گردد، زمانی که ربات‌ های جنگی یک کمپانی از کنترل خارج شدند و به نوعی علیه بشریت قیام کردند و انسان ها راهی برای جلوگیری‌ شان پیدا نکردند و تنها راهی که پیش رویشان بود نابود کردن کره زمین و از نوع ساختن آن بود. ماموریتی که البته بخاطر مغز متفکر (هوش مصنوعی!) این ارتش روبات ‌ها با اختلال مواجه شد و تقریبا هزار سال بعد یک کلون از دانشمند بزرگی که این ماموریت را تدوین کرده با اسم Aloy ادامه پیدا کرد.

 Aloy وظیفه دارد این ماموریت شکست خورده را به سرانجام برساند و حالا در قسمت دوم باید «گایا» یا همان روح زمین را که طراحی شده تا این کره خاکی را «ٰریبوت» کند و از نو بسازد را پیدا و احیا کند. الوی در این راه با دوستانش همراه است و باید بدانید او کسی است که با وسیله‌ ای فناورمحور به نام Focus که از بشریت پیش از نابودی زمین به جای مانده می ‌تواند دنیا را دقیق‌ تر از دیگران ببیند.

در کل باید گفت که حتما سعی کنید در بازی وارد دیالوگ با شخصیت‌ های مختلف شوید تا هم سرنخ‌ های فراموش شده‌ از بازی قبلی را پیدا کنید و هم بیشتر وارد جزییات داستان جدید که شاهکار تازه گوریلا گیمز(کمپانی سازنده بازی) است شوید. این گفتگو‌ها گاهی بسیار طولانی خواهد شد اما پر از اطلاعات ناب و دست اولی هستند که می ‌توانید از آنها گذر کنید و یا با خواندن آنها، درک بهتری از جهان بازی داشته باشید. سیستم گفتگو با دیگر کاراکترها پیچیده نیست اما گاهی تاثیر خاصی در روابط شما با دیگر شخصیت ‌ها می ‌گذارد که می‌ توانند به طور جزیی در بازی تاثیرگذار باشند اما در کل باید بدانید بازی تنها یک پایان دارد و قرار نیست این انتخاب ‌ها در پایان بندی بازی تاثیر بگذارند.

 

 

بازی Demon's Souls

یکی از خبر های خوب سونی در جریان مراسم رونمایی از پلی استیشن 5، معرفی نسخه بازسازی Demon’s Souls به دست استودیو بلوپوینت بود. از آنجایی که ریمیک Demon Souls برای کنسول قدرتمندی چون پلی استیشن 5 منتشر شده است، بنابراین دور از انتظار نیست که در مقایسه با نسخه اصلی، گیم ‌پلی و گرافیک آن پیشرفت بسیار زیادی کرده باشد و خود را به یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 5 تبدیل کرده باشد.

بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) به‌همراه استودیو ژاپن سونی توانسته است پایه‌گذار سبک سولزلایک را به بهترین شکل ممکن بازسازی کند و یک تجربه فوق‌العاده با ارزش تکرار بالا را در اختیار کاربران قدیمی و آن دسته از هوادارانی قرار دهد که تا به‌ امروز موفق به تجربه‌ این بازی فوق العاده جذاب نشده‌ اند.

 

داستان این بازی روایت‌گر سرزمین بولتاریا است؛ جایی‌که به ‌واسطه‌ Soul Art ممنوعه، یک Old One خلق می‌ شود و طی پیمان شاه النت (King Allant) با Old One، سرزمین بولتاریا به‌ نابودی کشیده می ‌شود. نتیجه‌ این کار، فرو رفتن سرزمین بولتاریا در یک هاله است و دیمن‌ ها در گوشه و کنار این سرزمین مشاهده می ‌شوند. حال بولتاریا به سرزمینی تبدیل شده که هیچ شخصی از آن زنده خارج نمی شود و با کشته شدن مردم به ‌دست دیمن ‌ها، روح‌ آنها زندانی می ‌شود.

حال شما در نقش قهرمانی هستید که باید جلوی شاه النت را گرفته و Old One را از بین ببرد، اما انجام این کار ساده نیست. شما باید ازطریق پنج آرچ‌ استون (Archstone) وارد محیط ‌های مختلف شوید و دیمن ‌ها یا همان باس ‌های اصلی بازی را از بین ببرید. دیمنز سولز نه داستان سرایی خطی را روایت می‌ کند و نه قصد دارد داستانی غنی را دراختیار مخاطب قرار دهد، بلکه تمامی محتوای داستانی بازی در اسطوره شناسی آن نهفته است.

 

صحبت کردن با NPCها، خواندن توضیحات آیتم‌ ها و روح مربوط‌  به دیمن ‌های بازی، اطلاعات مختلفی را از داستان و جهان بازی در اختیار گیمرها قرار می ‌دهد. با اینکه گفته شد داستان تمرکز اصلی سازنده در بازی ‌های سولزلایک نیست، اما نحوه ارائه اسطوره شناسی و اطلاعات ذکر شده در این بازی، از موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد. اگر این موارد به ‌درستی انجام نشوند، حتی اگر گیم‌ پلی بازی در بهترین شکل ممکن قرار داشته باشد، نمی‌ تواند شما را به‌خوبی برای گشت ‌و گذار در جهان بازی متقاعد کند.

 

 

بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales

این بازی، دنباله Marvel's Spider-Man محسوب می ‌شود که در آن داستان از دید «مایلز مورالس» روایت می ‌شود. شخصیت دیگری که در کنار پیتر پارکر یک مرد عنکبوتی است و همان ویژگی‌ ها را دارد، اما به عنوان یک قهرمان نوپا، هنوز در حال یادگیری است. در واقع او از سوی پیتر پارکر منصوب شده تا وظایف او به عنوان مرد عنکبوتی را بر عهده بگیرد.

در مجموع، بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales  یکی از بهترین بازی‌ هایی است که طی چند سال گذشته منتشر شده و تجربه آن به همان اندازه بازی Marvel's Spider-Man سرگرم ‌کننده است. هرچند برخی بازیکنان ادعا دارند که زمان این بازی نسبتا کوتاه است. اما به طور کلی می توان این بازی را با عنوان بهترین بازی پلی استیشن 5 معرفی کرد.

بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales می ‌خواهد که با تمرکز بر روی شخصیتی به ‌خصوص و فاصله گرفتن از مراحل اصلی خاص و متفاوت بازی اول، تجربه‌ ای کوتاه‌ تر اما به همان مقدار دوست ‌داشتنی را در اختیار کاربران قرار دهد. سازندگان در این مسیر به بزرگ ‌ترین نقاط قوت بازی اصلی توجه کرده اند و برای افزایش این نقاط قوت در «مایلز مورالز» بسیار تلاش کرده اند. به همین خاطر در اینجا نیز با داستانی نسبتا احساسی رو به ‌رو هستیم که حتی گاهی موضوعاتی مشابه با قصه‌ پیتر در بازی اصلی را دارا می باشد. ولی از آنجایی که به خوبی به تک ‌تک کاراکترها در بازی می ‌پردازد، غالبا شخصی و منحصر‌به ‌فرد به نظر می ‌آید.

اسپایدرمن: مایلز مورالز مراحل فرعی خود را بهتر از مراحل فرعی بازی سال ۲۰۱۸ طراحی کرده است. زیرا با کاهش تنوع آیتم ‌ها و امتیازاتی که در آن‌ها کسب می ‌کنید، پروسه‌ پیشرفت در بخش ‌های مختلف را انعطاف ‌پذیرتر می ‌سازد. در اینجا دیگر تنها راه کسب تمامی آپگریدها و لباس ‌های مورد نظر، تکمیل تمامی مراحل موجود با بهترین امتیاز نیست. بلکه تا حدی دست بازی کنندگان را در انتخاب مراحلی که می ‌خواهد به سراغ آنها برود، باز می ‌ماند و همین نکته پویایی بازی را افزایش می ‌بخشد. در همین حین نباید از یاد برد که در «مایلز مورالز» اکثر مراحل فرعی داستان‌ های کوچک ‌و بزرگ خود را دارند و برخلاف بازی اصلی که یکی از ایرادات اصلی آن تکراری بودن بیش از اندازه‌ی مراحل فرعی است، ساخته‌ تازه اینسامنیاک گیمز از چنین مشکلی رنج نمی ‌برد.

 

به طور کلی بازی های زیادی در PS5 موجود هستند که مخاطبان زیادی دارند و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته اند ولی در این مطلب ما در گیفت استاپ به برسی بهترین آنها که میتوان برای ابن بازی ها از خرید گیفت کارت پلی استیشن بهره برد پرداختیم. ممنون که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید امیدواریم که این مطلب درباره بهترین بازی های پلی استیشن 5 برای شما مفید واقع شده باشد.

خرید گیفت کارت

 

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !