گیفت استاپ ، مرجع خرید انواع گیفت کارت
هرآنچه که باید درباره بازی Diablo 4 و داستان آن بدانید

هرآنچه که باید درباره بازی Diablo 4 و داستان آن بدانید

در این مقاله به تشریح بازی Diablo 4 و داستان آن پرداخته خواهد شد


زمان تقریبی مطالعه : ۲ دقیقه

بازی دیابلو 4 یکی از بازی های جدیدی است که افراد زیادی در سال 2023 انتظار آن را می کشند. بازی Diablo 4 با حضورش درگیم اواردز سال 2022 مهر تاییدی برروی اکرانش درسال 2023 زد و تاریخ انتشارش را برای طرفدارانش مشخص کرد.

علاوه براین، شرکت Blizzard اطلاعات زیادی درباره جزئیات این بازی، تغییراتی که در آن به وجود آمده و خط داستانی بازی دیابلو 4 در اختیار طرفداران این بازی قرار داده است.

بلیزارد تایید کرد که بازی در سال ۲۰۲۳ برای رایانه ‌های شخصی و کنسول ‌های نسل هشتم، نهم و بعد ازانتشار نسخه بتا عرضه خواهد شد البته قابل ذکر است که با توجه به سایت ثبت‌ نام بتای بازی، احتمال توقف توسعه نسخه نسل هشتم وجود دارد. به لطف این رویداد و دیگر جزئیاتی که بعد از آن منتشر شده‌اند، حالا اطلاعات بیشتری از دیابلو ۴ داریم.

شما میتونین با خرید گیفت کارت استیم از این باز یزسیا لذت ببرین .

در ادامه این مطلب به بررسی کامل دیابلو 4 می پردازیم و تمام اطلاعات منتشر شده از این بازی را در اختیار شما می گذاریم پس تا انتهای این مطلب با گیفت استاپ همراه باشید.

تاریخ انتشار Diablo 4 چه زمانی است؟

 

 

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم خبر تاریخ انتشار دیابلو 4 در مراسم The Game Awards تایید شد، Diablo 4  در تاریخ 16 خرداد 1402 (6 ژوئن 2023) منتشر خواهد شد. این اعلام رسمی مدت کوتاهی پس از گزارشی منتشر شد که در آن از چالش‌ها و مشکلات سازندگان در روند توسعه بازی صحبت شده بود.

واشنگتن پست گزارش داد که Diablo 4 درابتدا قرار بود در آوریل 2023 وارد بازار شود، اما تیم احساس کرد که به زمان بیشتری نیاز دارد و تاریخ ژوئن را برای انتشار بازی مدنظر قرار داد. با این حال، هنوز کارهای زیادی برای اتمام ساخت  Diablo 4 وجود دارد. تیم توسعه به دلیل پاداش‌های سهامی مختلف، تشویق می‌شود تا برای ساعت‌های طولانی کار کند.

 

مدت زمان بخش داستانی دیابلو 4 چقدر است؟

 

طبق گفته‌ کارگردان بازی  Diablo 4، بازیکنان برای به اتمام رساندن بخش داستانی این بازی تقریبا به 35 ساعت زمان نیاز خواهند داشت.

جو شلی که کارگردان این بازی است، اخیرا مصاحبه‌ تازه ‌ای را با وب ‌سایت Gamespot انجام داده است. وی در بخشی از این مصاحبه اعلام کرده است که مدت زمان بخش داستانی این بازی در حدود 35 ساعت خواهد بود. با این حال، چالش‌ ها و موارد بیشتری نیز دراین بازی برای بازیکنان در دسترس خواهد بود.

همچنین درهمین مصاحبه، راد فرگوسن مدیر فرنچایز Diablo، توضیح داد که بازیکنان آزادی زیادی برای کشف داستان خواهند داشت و این موضوع تجربه بازی را برای بازیکنان مختلف بسیار متفاوت می ‌کند.

 

داستان Diablo 4 چیست؟

با عرضه نه ‌چندان دورعنوان جدید دیابلو یعنی Diablo 4 بازیکنان مشتاق‌ هستند که بدانند داستان چگونه ادامه پیدا خواهد کرد. دیابلو قطعا به ‌نوعی دراین بازی حضور خواهد داشت حتی اگر ازطریق شخصیت دیگری باشد که دوباره قصد زنده کردن او را داشته باشد. با این ‌حال باتوجه ‌به تریلر سینمایی عرضه شده برای دیابلو ۴ مشخص است که لیلیث مرکز اصلی توجه این عنوان جدید است. او پیش از در یک بازی دیگر دیابلو حضور داشت اما به نظر می‌ رسد با نوسازی قابل ‌توجهی برای دختر نفرت و خالق سکنچوئری طرف هستیم. این جنگ جاودانی میان بهشت و جهنم تلفات هنگفتی به نیروهای فرشتگان و شیاطین وارد کرده و همچنین جهان فانی را تحت ‌تأثیر خود قرار داده است. دیابلو ۴ به خلأ قدرتی ناشی از جنگ و لیلیث تازه به زندگی بازگشته می ‌پردازد که ازاین موقعیت حداکثر استفاده را خواهد کرد. 

مخصوصا که هفت شر اکنون پراکنده‌ اند. او شخصیت مهمی در داستان دیابلو است حتی اگر حضورش در بازی ‌های قبلی محدود بوده است و هواداران بی شک مشتاق‌ اند ببینند دختر مفیستو دراین بازی چه خواهد کرد.

 

Diablo 4  بر روی چه دستگاه­ هایی قابل اجرا است؟

 

پلتفرم های بازی جزو موضوعاتی است که توسط بلیزارد تایید شده است. مسلم است که Diablo 4 قرار است که برای کامپیوتر های شخصی منتشر شود. همچنین این بازی بر روی کنسول های PlayStation 4 و Xbox One نیز منتشر می شود. البته بلیزارد هنوز این موضوع را تایید نکرده است ولی حدس زده می شود که بازی روی PlayStation 5 و Xbox Series X  نیز منتشر شوددر خصوص نینتندو سوئیچ نیز هنوز مشخص نشده است که بلیزارد تصمیم دارد بازی را روی این پلتفرم منتشر کند یا خیر.

 

کلاس های دیابلو 4

 

سه کلاس تایید شده بازی Diablo 4 تا این لحظه کلاس‌ های Druid، Sorceress و Barbarian هستند. هرکدام از این کلاس ‌ها به طور خاصی در نبرد مهارت دارند که به خوبی آنها را از هم متمایز می ‌سازد. به عنوان مثال Sorceress می ‌تواند از جادو استفاده کند تا با استفاده از قدرت عناصر، مقادیر زیادی صدمه به دشمنان وارد کند و صحنه نبرد را در کنترل خود نگه دارد. او می ‌تواند از الکتریسیته، آتش و یخ برای حمله یا منجمد کردن دشمنان در جای خودشان استفاده کند.

کلاس Druid نیز بازگشته تا بار دیگر با طبیعت یکی شود و با استفاده از حملات خشن خود دشمنان را به زمین بکوبد و یا با خشم  ذاتی خود از راه دور به دشمنانش حمله کند. در نهایت نیز کلاس Barbarian است که در جهش به مرکز نبرد و استفاده از خشم خود برای نابودی هرآنچه سر راهش باشد مهارت دارد. این کلاس ‌ها در بازی ‌های قبلی سری بازی های Diablo نیز حضور داشتند اما توانایی‌ های آنان برای بازی Diablo 4 به روز رسانی شده است.

 

کلاس های ورژن های قبلی دیابلو

 

سری بازی Diablo تا کنون چندین کلاس متفاوت داشته که ممکن است در بازی Diablo 4 به بازی برگردند. دو جای خالی برای کلاس‌های ابتدایی بازی Diablo 4 وجود دارد اما قطعا در تاریخ بازی Diablo بیش از دو کلاس کاندید پر کردن این جای خالی هستند. هر دو بازی Diablo 2 و بازی Diablo 3 شامل پنج کلاس ابتدایی بازی برای انتخاب بودند و هر کدام لیستی کاملا متفاوت داشتند. با آن که ممکن است کمپانی Blizzard یک کلاس کاملا جدید خلق کند، انتخاب‌ های بسیار مناسبی از قبل درون این سری بازی وجود دارد که به خوبی در گیم‌ پلی خشن و خونین بازی Diablo 4  جا می ‌گیرند.

هر سه کلاس معرفی شده کنونی در بازی Diablo 2 نیز حضور داشتند، بنابراین شانس خوبی وجود دارد که کلاس‌ های باقی‌ مانده نیز از همان بازی انتخاب شوند. کلاس ‌های ابتدایی بازی Diablo 2 کلاس‌ های آمازون (Amazon) و نکرومنسر (Necromancer) و پالادین (Paladin) بودند که در کنار دو کلاس Barbarian و  Sorceress قرار داشتند. دو کلاس Assassin و Druid نیز بعدها به بازی اضافه شدند. بازی Diablo 3 چند کلاس جدید برای امتحان کردن و چند کلاس آشنا به همراه خود داشت. کلاس‌های ابتدایی بازی Diablo 3 شامل Barbarian، Witch Doctor، Wizard، Monk و Demon Hunter بود. دو کلاس Necromancer و Crusader نیز بعدها اضافه شدند.

با آن که هیچ کدام از این کلاس ها در پیش ‌نمایش گیم پلی بازی Diablo 4 حضور نداشتند، به معنای آن نیست که قرار نیست به بازی اضافه شوند. حتی اگر جزو کلاس‌ های ابتدایی بازی نیز نباشند، احتمالا تعدادی از کلاس ‌ها بعدها به عنوان محتوای قابل دانلود برای بازی عرضه می ‌شوند.

 

کلاس Necromancer دیابلو 4

 

 

در کنار اینکه بازی Diablo 4 قرار است در سال ۲۰۲۳ عرضه شود، معرفی کلاس نکرومنسر (Necromancer) احتمالا مهمترین نکته ‌ای بود که از تریلر جدید این بازی دستگیرمان شد. این در حالی است که تا پیش از این، وجود ۴ کلاس  Druid ،Rogue  و Barbarian در کنار Sorceress رونمایی شده بود. ویژگی‌ های جدیدی به کلاس نکرومنسر افزوده شده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

کلاس نکرومنسر دارای سلاح‌ های بسیاری از قبیل خنجر، شمشیر، عصای جادویی و سپر خواهد بود اما داس، سلاح اصلی آن است. در واقع داس، اسلحه ‌ای است که منحصر به این کلاس محسوب می‌ شود. مهارت‌ های نکرومنسر به چهار گروه تقسیم می ‌شوند که از بین آنها می توان به مواردی مانند موارد زیر اشاره کرد:

 

 Bone که نمایانگر حملات و توانایی ‌های جسمی است Darkness، برای فرا خواندن Shadow Magic و تضعیف دشمنان از این طریق استفاده می ‌شود Blood که شامل جادوهای مرتبط با خون ‌ریزی خواهد بود و در نهایت گروه مهارت ‌هایی که تحت عنوان Army قرار دارند و به بازیکن توانایی زنده کردن مردگان و استفاده از آنها را خواهد داد و نقش کلیدی‌ ای در گیم پلی کلاس نکرومنسر خواهد داشت.

 

Book of the Dead چیست؟

 

کلاس نکرومنسر به بازیکن کنترل و اختیار زیادی حول اینکه قصد دارد در نبردها، از کدام نوع از لشکر مردگان استفاده کند، خواهد داد. این موضوع به لطف قابلیتی به نام Book of the Dead میسر شده است. با استفاده از این مهارت، توانایی شخصی ‌سازی لشکر مردگان توسط بازیکن به طور چشم ‌گیری افزایش می ‌یابد. قابلیت یاد شده شامل این زیرشاخه ‌ها می ‌شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

: Blood Golems که توانایی دزدی نوار سلامتی دشمنان را به شما می ‌دهد. Bone Golems که از آن می ‌توان به عنوان تانک استفاده نمود، Iron Golems  که در نبردها قابل استفاده ‌اند و Reapers که مبارزینی داس به دست خواهند بود. جنگجویان، مدافعین، سلحشوران و جادوگران استخوانی از دیگر زیرمجوعه ‌های قابلیت Book of the Dead  خواهند بود.

 

شخصی سازی در ورژن جدید دیابلو

 

همان ‌طور که از بازی Diablo انتظار می ‌رود، این عنوان قرار است در زمان عرضه آزادی عمل بالایی برای شخصی ‌سازی در اختیار بازیکن قرار دهد. اینکه سیر پیشرفت شخصیت قابل بازی چگونه باشد و همچنین انتخاب بیلد و توانایی ‌ها، همه و همه می ‌توانند بسته به سلیقه‌ بازی کننده متفاوت باشند. عنوان Diablo به بازیکن اجازه می ‌دهد تا بسته به سبک بازی خود، تغییرات مدنظرش را در توانایی ‌های مختلف شخصیت اصلی ایجاد کرده و آنطور که دوست دارد به انجام بازی بپردازد. همچنین بازیکن می ‌تواند به راحتی از یک استایل به استایل دیگر مراجعه کرده و ابزار و اسبابش را تغییر دهد. احتمالا دست بازیکن برای ایجاد تغییرات از نقطه نظر زیبایی (Cosmetic) نیز باز خواهد بود. بلیزارد تا کنون راجع به جزئیات شخصی ‌سازی بازی توضیحات کاملی ارائه نکرده است اما احتمالا به زودی اخبار بیشتری در این مورد متتشر خواهد شد.

 

 

جهان آزاد در Diablo 4 چگونه است؟

 

سال‌ ها قبل، یکی از اولین موضوعاتی که پیرامون بازی Diablo توسط Blizzard Entertainment تایید شد، این حقیقت بود که جدیدترین نسخه از این فرنچایز محبوب قرار است یک عنوان جهان‌ آزاد باشد. موضوعی که قرار است برای نخستین بار در این سری بازی ‌ها ارائه شود. با استفاده از اخباری که در چند سال اخیر منتشر شده ‌اند و همچنین تصاویری که در تریلر اخیر بازی مشاهده کردیم، اکنون می ‌توانیم چشم ‌انداز اینکه یک دیابلوی جهان ‌آزاد، قرار است چگونه باشد را بهتر درک کنیم. یکی از نکات جالب توجه بازی این است که یک مسیر خطی برای پیش ‌بردن آن وجود ندارد و بازی کننده این امکان را دارد تا همانطور که می ‌خواهد به تجربه بازی در بخش داستانی بپردازد Blizzard وعده داده است که شاهد یک دنیای وسیع، متنوع و حوادث شگفت‌ انگیز خواهیم بود. اخیراً Blizzard اعلام کرد که علاوه برمراحل فرعی بسیار، بیش از ۱۴۰ دانجن در بازی Diablo 4 وجود دارند و بازیکنان قادر به جستجو و ماجراجویی در آنها خواهند بود.

 

شما می توانید تریلر دیابلو 4 را در زیر مشاهده کنید.

 

https://www.aparat.com/v/p71Vk

 

قلعه ها در دیابلو 4

 

 

یکی از فعالیت ‌های جالبی که در بازی Diablo 4 قادر به انجام آن خواهید بود، Strongholds  نام دارد که آنها در واقع نواحی ‌ای هستند که توسط نیروهای دشمن اشغال شده ‌اند. تصرف این قلعه‌ ها و از بین بردن محافظین آن، علاوه بر اینکه باعث افزایش XP می ‌شود بلکه منجر به تغییر ساختارشان نیز خواهد شد. بعد از پاک ‌سازی این قلعه‌ ها از حضور دشمنان، ممکن است در آن محل شهرهایی با حضور مردم و NPC ایجاد شود و این ‌گونه، دانجن‌ های جدیدی برای جستجو کشف خواهند شد. البته اکنون همه ما منتظر هستیم که به زودی اطلاعات بیشتری پیرامون اینکه قلعه ‌ها به طور دقیق چه نقشی در بازی خواهند داشت، در اختیارمان قرار بگیرد.

 

حوادث محلی و باس فایت های دیابلو 4 به چه صورت است؟

فعالیت‌ های بسیاری در دنیای Diablo 4 قابل انجام خواهند بود که بخش زیادی از آنها مربوط به روابط اجتماعی و گیم پلی بخش چند‌نفره‌ بازی می ‌شوند. حوادث محلی در واقع داستان های کوتاهی را شامل می ‌شوند که درحین گشت و گذار در دنیای بازی برای شما رونمایی خواهند شد؛ البته این موضوع که وارد این داستانک‌ ها شوید یا نه به شما بستگی دارد. همچنین، باس ‌های بزرگ و غول ‌آسایی در این بازی وجود خواهند داشت که بازیکنان می ‌توانند به صورت چند نفره به مقابله با این موجودات بپردازند. از بین بردن  World Bossها، نیاز به همکاری بازیکنان با یکدیگر دارد.

 

آیا قابلیت بازی چند نفره در دیابلو 4 موجود است؟

شاید جالب باشد که بدانید محتوای چند نفره‌ بازی Diablo 4 به بخش کوآپ خلاصه نمی ‌شود و بازیکنان قادر خواهند بود تا در بخش PvP با یکدیگر به رقابت بپردازند. بازیکن ها می ‌توانند درنواحی مخصوصِ مبارزات PvP منتظر مانده و با انتخاب خود در این مبارزات شرکت کنند. کسانی که در این بخش بسیار خوب عمل می ‌کنند، در نقشه‌‌ های بازیکنان دیگر توسط علامت، مشخص خواهند شد و در نتیجه می ‌توانند در مبارزات بیشتری شرکت کنند.

 

 

کراس پلی در بازی Diablo 4

بازیکنان می ‌توانند عنوان Diablo 4 را به صورت کوآپ روی PC و کنسول ‌هایشان تجربه کنند. علاوه بر این، Blizzard  وجود قابلیت تجربه بازی به صورت کراس پلی بین PC و کنسول ‌های نسل هشتم و نهم سونی و مایکروسافت را نیز تایید نموده است. شما همچنین می‌ توانید از فایل ذخیره‌ سازی خود در یک پلتفرم، برای پلتفرم دیگر استفاده کنید.

 

ممنون که تا انتهای این مطلب با گیفت استاپ همراه بوده اید، امیدواریم که مطالب فوق درباره بازی Diablo 4 برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم شما را به اندازه کافی راهنمایی کرده باشیم.

 

نکته آخر

علاقمندان به این بازی با خرید گیفت کارت پلی استیشن میتوانند به بسیاری از خدمات از جمله تجربه بازی Diablo 4، دست پیدا کنند. 

 

خرید گیفت کارت

 

می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید

امتیاز دهید
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید !